Da var det min tur..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Da var det min tur..

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev: Jeg har hatt et par "nær-asfalten"-episoder i rundkjøringer, uten å røre bremsen.
Om jeg leser det har skriver riktig, så nærmet han seg rundkjøringen.
Han var ikke inne i rundkjøringen.
Det er derfor tydeligtvis ikke snakk om en "lowside" som følge av kraftig nedlegg og for høy fart.

Så i dette tilfellet virker det som vi har en klassisk, 13 på dusinet, vanlig, normal og helt typisk ulykke som trolig ville ha vært unngått med ABS.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Mysterion »

kald og våt asfalt og kalde dekk.... er sånnt om skjer da.....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Da var det min tur..

Legg inn av tomsnes »

Trist å høre.

Håper skaden ikke er stor, og at du kommer deg på hjul igjen snart.

God bedring, og ønske om en skadefri sesong videre. :-)
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Da var det min tur..

Legg inn av TrondA »

Veldig glad for å høre at skadene på dere begge ikke er så veldig alvorlige. Ha likevel respekt for kneskader! Kan gi langvarige plager.

Interessante ting du skriver om selve ulykken. Her kan du ha fått problemer med veigrepet. Da er det begrenset hjelp i ABS.
Har du orginalmonterte dekk av typen IRC Roadwinner? I så fall skal du vite at de er verdensberømt for å være blant de dårligste dekk som finnes... Steinharde i kulde og såpeglatte i vått vær.
Jeg hadde slike på min egen sykkel til jeg skiftet til Bridgestone BT 45. Da ble alt MYE bedre.

Dekkene er så dårlige at de har vært gjenstand for klagesak til importøren Norsk Motor Import i Førde - uten at klagen vant fram riktignok...
Dekkene er omhørlig diskutert på egen tråd for Ninja 250R der både jeg og Gammelgutt har sentrale innlegg.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Tysnes »

Elolz skrev:Takker for gode ønsker! Har fått spylt av sykkelen nå, og ripene har heldigvis ikke komt lengre enn til klarlakken :-) Hjalp litt på humøret når jeg fikk sett at jeg ikke må ut med nye kåper osv. Får vel begynne sjansen til å bestille meg noen skikkelige mini-blinkers.

Har nå tatt taxi til og fra legevakten og fått tatt røntgen, var ikke noe brudd, men var kraftig opphovnet. Håper ikke det er noe som ikke vil være vondt så veldig lenge, da jeg skal på ferie om en ukes tid, noe jeg har gledet meg til i evigheter :[-o<

For å presisere, det var på vei inn mot en rundkjøring, ca 10meter fra. Farten var så lav, og så lite som jeg bremset, tror jeg ikke at abs ville reddet meg. Men har kjørt med abs før, så vet hvor nyttig det kan være. Vet ærlig talt ikke om hjulet låste seg, eller om det bare sklei, skjedde så fort. Er rimelig sikker på at jeg uansett ville sklidd der bare ved å svinge inn mot rundkjøringen. Fronten bare forsvant rett og slett, helt plutselig. Jeg sitter bare igjen veldig sjokkert over at det skjedde så brått og totalt uten forvarsel. Er en slik ting som får deg til å tenke på mye en ikke vil.

Men er glad jeg kom meg rett på sykkelen igjen :thumleft Nå får jeg la foten hvile og surfe litt etter nye blinklys :thumleft
:thumleft :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Da var det min tur..

Legg inn av RuneMC »

Bra kneet blir OK :prf
Så glatt som det høres ut her så må det nesten ha vært diesel eller noe lignende. Ikke lett å se hvis det er mørkt eller vått.
Fikk sleng på bakenden på forrige sykkel uten at jeg skjønte hvorfor. Det regnet OK, men hadde kjørt den veien mange ganger... Kjørte tilbake og kjørte samme vei igjen litt saktere og så det var regelmessige små drypp av diesel eller lign, så det skal ikke mye til. 10 min senere var det garantert regnet bort, så tenkte med meg selv at slik type søl kan jo forklare noen uforklarlige ulykker.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Jompa »

Fint at det gikk bra, og lykke til med blinklyssurfinga.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Hjallis »

Dra å få undersøkt kneet be om å få rønken.jeg gikk nesten 4 uker med avrevet korsband og knust menisk etter mitt velt på sykkelen legevakta mente jeg bare hadde forstua kneet. Har nå hatt 3 oprasjoner og har konstante smerter i kneet.god bedring

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Da var det min tur..

Legg inn av gsx750_80 »

Håper det ikke blir noe trøbbel med kneet, og at det ikke blir dyrt å fikse sykkelen. Selv fikk jeg en liten sladd i lav hastighet, i en rundkjøring ved Ensjø i Oslo, for mange år siden. Det kjentes omtrent som om friksjonen var på linje med vått såpestykke i badekar.. Heldigvis veltet jeg ikke, med den tunge CB 1100 F'en.
Jeg mistenker at diesel hadde skvulpet ut fra en drivstofftank. Det kan etter sigende forårsake svært glatte veger. Etter den episoden ble jeg forsiktigere ved kjøring i sving, generelt..
Fant dette på nett ( http://www.pashnit.com/forum/showthread.php?t=20611" onclick="window.open(this.href);return false; ): "...Diesel deposited on the highway represents a serious danger to all road users but in particular cyclists and motorcyclists.

Official UK Government figures show that a motorcyclist is twice as likely to be involved in a serious or fatal accident as a result of oil and diesel on the road compared with ice or snow. ..."
mvh

-gsx750_80

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Da var det min tur..

Legg inn av mekkern »

derfor er jeg veldig skeptisk når det er vått/regner-da ser en ikke en dritt til sølet før en har tryna..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Svolp »

Lykke til med fot og sykkel.. Så god service Ride ga meg i fjor er nok biken på veien før du klarer og si vårslip :prop:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Da var det min tur..

Legg inn av Onsløv »

I den rundkjøringa der er det alltid SLEIPT!
Har flere ganger kommet sidelengst der med bil, uprovosert.

Rundkjøringer ved bensinstasjoner kjører jeg alltid ekstremt pent, spesielt i regnvær.

Men godt at verken du eller sykkel kom noe værre til skade, det kunne fort gått værre.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Da var det min tur..

Legg inn av West77 »

Leit å høre mann. Håper du kommer deg på beina og ikke minst til legen for å få sjekket kneet.
Sykkelen kan fikses senere vet du.

God bedring!
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

Svar