MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av RuneMC »

Gammelt nytt... jeg oppdaget det for et par uker siden at de var på glid ang midtrekkverk med skarpe stolper igjen.

Jeg sendte en mail til SD med litt korreks i forhold til hva skarpe stolper vil si for motorsyklister. Jeg antydet også at forslagsstillere i Vegvesenet virket mistenkelig fanatiske og at årsaken kanskje kan være koblinger til leverandører. Det er leverandører som vil få doblet markedet sitt med et pennestrøk dersom disse wire-rekkverkene tillates - det er sikkert verdt litt "smøring"... Det vi har sett i media ang Lysbakken er nok bare toppen av isfjellet i forhold til "vennetjenester" i embedsverket. Så, jeg oppfordret SD til å ta en habilitetsvurdering også. Fikk svar tilbake igår der man takket for innspill.

Vil det ha noe å si i praksis? Nei, dessverre er nok dette vann som preller av på gåsa. Hvem som er gåsa - det er det ingen premie for å gjette...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:Det e et forholdsvis gjennomsnittelig utvalg av ”mannen i gata”, valgt av andre ”menn i gata”, som har ansatt en tredje samling ”menn i gata”
tror du dette? :oh
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:
jhn skrev:Det e et forholdsvis gjennomsnittelig utvalg av ”mannen i gata”, valgt av andre ”menn i gata”, som har ansatt en tredje samling ”menn i gata”
tror du dette? :oh
Du må gjerne komme med den riktige forklaringen

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

regner faktisk med at du er såpass reflektert og inteligent at hvis du begynner å studere dette litt uten en politisk agenda så finner du dette ut selv.

Anbefaler forøvrig å ta en tur på kommunestyremøter når det skal taes litt økonomiske/administrative avgjørelser.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:regner faktisk med at du er såpass reflektert og inteligent at hvis du begynner å studere dette litt uten en politisk agenda så finner du dette ut selv.

Anbefaler forøvrig å ta en tur på kommunestyremøter når det skal taes litt økonomiske/administrative avgjørelser.
Æ har nok ingen partipolitisk agenda her, hvorfor du tror det, vet æ ikke, æ har ikke sagt noe som skulle tilsi det.
Man ser jo at hvis et menneske får nok stemmer, så havner de i kommunestyret, sånn funker det i min kommune i allefall.
Hvordan funker det i din?
Hvordan mener du det henger sammen, at alle politikere har mye lavere IQ enn resten av befolkningen, og likevel blir stemt inn i kommunestyrene rundt om i landet? Hvorfor har du stemt på de? Hvorfor klarer man ikke å bli kvitt de? Og sist men ikke minst, hvorfor tror du at du e smartere enn de folka.
Uttalelser som disse kan jo få folk til å tro annet, du burde klare å komme med noe bedre for å overbevise folk om din intelligens
"...kjærringa er fullstendig kunnskapsløs..."
"....idiotisk uttalelsene er...."
"....ikke har intelligens nok du må ha partiboka i orden for da finner vi deg en jobb uansett hvor idiot du er-bare du er loyal....."

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

Hvor du har fått det fra at jeg mener ALLE politikere er uinteligente fra aner ikke jeg..
Det politiske spillet har nok flere sider enn det demokratiske og dette er vel kjent for de fleste.

utgangspunktet her var Wirerekkverk og ønsket om bruk av dette.
hadde vært artig med at du hadde funnet en vinkling fra Kleppa som hadde motbevist min påstand..

hva andre må mene om min mentale kapasitet når jeg skriver innlegg om slikt intresserer meg ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MC i media

Legg inn av SuperMorten »

Undertegnede er tidligere kommunepolitiker med to perioder bak meg i kommunestyret. Jeg VET at politikere på alle nivåer gjør så godt de kan. Men det er faktorer å ta hensyn til. Dette er først og fremst økonomi. Så må man ha flertall for sitt syn. Flertall får man ved å forhandle. Da må man gi fra seg enkelte saker (stemme mot egen overbevisning) for å få igjennom andre saker.
Tipper at det ikke er så mange MC-entusiaster i SD eller andre departementer for den saks skyld. Derfor ser vi en del uvitenhet og ignoranse. For veldig mange av de "der oppe", både politikere og embedsverk er en MC-entusiast og MC-klubb synonymt med de MC-klubbene vi hører om i media, med negativt fortegn.

Derfor tror jeg at fortsatt press politikere er det eneste som nytter. :-)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

SuperMorten skrev: Derfor tror jeg at fortsatt press politikere er det eneste som nytter. :-)
press og kunnskap er saker :thumleft

Hadde vi bare sluppet alle partimessige hestehandler også.. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:Hvor du har fått det fra at jeg mener ALLE politikere er uinteligente fra aner ikke jeg..
Det politiske spillet har nok flere sider enn det demokratiske og dette er vel kjent for de fleste.

utgangspunktet her var Wirerekkverk og ønsket om bruk av dette.
hadde vært artig med at du hadde funnet en vinkling fra Kleppa som hadde motbevist min påstand..

hva andre må mene om min mentale kapasitet når jeg skriver innlegg om slikt intresserer meg ikke.
Æ har det sikkert fra samme sted som du fant ut at æ har en partipolitisk agenda.
At det politiske spillet har flere sider enn det demokratiske, e også kjent for mæ, men det e også kjent for de fleste at den eneste måten å komme i kommunestyret og videre til Stortinget, e faktisk at tilstrekkelig mange stemmer på dæ
Det kan hende du mener det også finnes intelligente politikere/byråkrater, men det kan se ut som om du mener alle når du skriver ting som: "...men litt merkelig at ikke en eller annen i hennes departement har intelligens nok til å opplyse henne om direkte faktafeil?
men dette gjenspeiler seg i hele den norske forvaltningen/departement
Dette er en praksis som har pågått snart i 100 år ."

Motbevise at Kleppa e "fullstendig kunnskapsløs"? Nei, det orke æ ikke. Hun har sikkert kunnskap om noe, men hun har åpenbart ikke nok kunnskap om wirerekkverk, og gjør ikke noen god figur som samferdselsminister, men det e vel heller ingen andre som har utmerket sæ i den jobben. De har i utgangspunktet en umulig oppgave mtp pengene de har til rådighet. Det var jo heller ingen merkbar forskjell de gangene vi har hatt borgerlig regjering, de hadde omtrent like mye midler å fordele på omtrent like mange oppgaver som alle andre regjeringer.
Hva du mener om andre folks meninger om din IQ, interesserer ikke mæ
Men altså, å sitte på et mc-forum å karakterisere nesten alle politikere som uintelligente ligner ikke ræva

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:Men altså, å sitte på et mc-forum å karakterisere nesten alle politikere som uintelligente ligner ikke ræva
'
Når det gjelder wirerekkverk sett fra salen på Mc`n?


"quote"Det kan hende du mener det også finnes intelligente politikere/byråkrater, men det kan se ut som om du mener alle når du skriver ting som: "...men litt merkelig at ikke en eller annen i hennes departement har intelligens nok til å opplyse henne om direkte faktafeil?
men dette gjenspeiler seg i hele den norske forvaltningen/departement
Dette er en praksis som har pågått snart i 100 år ."quote"" (du kunne tatt med hele setningen)

spørsmålet er da om departementet/kretsen rundt samferdselsministeren ikke ville eller kunne stanse henne fra å komme med faktafeil angående rekkverk/veibredder?
Loyalitet? mangel på kunnskap? eller var det et soloutspill uten bakgrunnskunnskap fra Kleppa?



Selfølglig er alt et spørsmål om penger når det kommer til trafikksikring og viljen til å bevilge dette.
og i mangel på dette og for å ikke virke fullstendig hjelpesløse finner de på slike idiotiske utspill,samme som den strekningen på E8 som det var en voldsom ulykke-der skulle de sette opp fotobokser.. som om det hadde hindret den forferdlige ulykken..
vi har en politisk ledelse her i landet som ikke prioriterer utbedring av vegnettet og ledere i Statens Vegvesen som sier at vi ikke skal bygge veiene for bra fordi da vil flere bruke bilhttp://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.7654625

Sett i fra meg som sjåfør så synes jeg de da er Idioter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:
jhn skrev:Men altså, å sitte på et mc-forum å karakterisere nesten alle politikere som uintelligente ligner ikke ræva
'
Når det gjelder wirerekkverk sett fra salen på Mc`n?
.
Ja, også da.
Men for å unngå alt for mye polemikk, så kan æ avslutte med å si at å kalle en stor gruppe mennesker for idioter, enten det e basert på en enkelt sak eller et mere generelt grunnlag, bør man kunne klare å la være

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: MC i media

Legg inn av Bjønnavind »

Hva var poenget bak det her a mon tro? :scratch

http://tb.no/nyheter/motorsyklist-forso ... -1.7133953

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MC i media

Legg inn av Rottenikken »

Bjoennavind skrev:Hva var poenget bak det her a mon tro? :scratch

http://tb.no/nyheter/motorsyklist-forso ... -1.7133953
Et lite hint om at vi er der og tar deg hvis du kjører for fort, og om du er så dum å prøve og stikke av så tar vi deg da også, hilsen onkel.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: MC i media

Legg inn av Northman »

Rottenikken skrev:
Bjoennavind skrev:Hva var poenget bak det her a mon tro? :scratch

http://tb.no/nyheter/motorsyklist-forso ... -1.7133953
Et lite hint om at vi er der og tar deg hvis du kjører for fort, og om du er så dum å prøve og stikke av så tar vi deg da også, hilsen onkel.
Er vel bare en vanlig rapport? Føreren valgte å stoppe, det kan jo ha vært et klokt valg. Man har absolutt potensiale til å stikke av på to hjul, men det er med liv og helse som innsats, kanskje ikke verdt det?
It is better to exist unknown to the law.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MC i media

Legg inn av Rottenikken »

Northman skrev:Er vel bare en vanlig rapport?
..som de bruker i sitt forebyggende trafikksikkerhetsarbeid.
Veien er viktigere enn målet.

Svar