Bytte av MC
Re: Bytte av MC
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33290713
Titta på den selv for å ha noe å skifte slitedeler på og gnukke. Men Orkanger er langt av gårde, og nå er et spennende gnukkeprosjekt straks ferdig og sesonger er rett rundt hjørnet. Tror dessuten der ikke er mye den Transalpen trenger av gnukking...Da blir det ikke annet enn mest mulig kjøring fram til meteorologene sier at man skal søke i hus igjen og gnukke...
Kom forresten på at jeg ALDRI skal ha Honda når jeg bare får summa meg Bare siden Honda-eierne er så Honda-frelste
Titta på den selv for å ha noe å skifte slitedeler på og gnukke. Men Orkanger er langt av gårde, og nå er et spennende gnukkeprosjekt straks ferdig og sesonger er rett rundt hjørnet. Tror dessuten der ikke er mye den Transalpen trenger av gnukking...Da blir det ikke annet enn mest mulig kjøring fram til meteorologene sier at man skal søke i hus igjen og gnukke...
Kom forresten på at jeg ALDRI skal ha Honda når jeg bare får summa meg Bare siden Honda-eierne er så Honda-frelste
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Tror den blir for gammel. Han vil nok ha ca 2000mod eller nyere
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Bytte av MC
Hvis en kan strekke budsjettet noe og faktisk få seg en grei sykkel hadde jeg kjøpt V-Strom, BMW GS650 eller TDM!
Hvis det dog står på pengene og man ikke er spessielt interessert i egenskaper er jo Transalp et greit valg..
Hvis det dog står på pengene og man ikke er spessielt interessert i egenskaper er jo Transalp et greit valg..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Misunner dere som har lange nok bein til at sånne valg kan taes!!Svolp skrev:Hvis en kan strekke budsjettet noe og faktisk få seg en grei sykkel hadde jeg kjøpt V-Strom, BMW GS650 eller TDM!
Hvis det dog står på pengene og man ikke er spessielt interessert i egenskaper er jo Transalp et greit valg..
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Bytte av MC
evike skrev:Misunner dere som har lange nok bein til at sånne valg kan taes!!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Sted: Andebu
Re: Bytte av MC
Jeg har noen mil på TDM 850. 94 mod.
Kjempesykkel å kjøre langt med. Ble ikke sliten i det hele tatt (Hadde riktignok Corbinsal, har ikke prøvd med orginal.)
Jeg hadde god knebøy da jeg sto med begge beina i bakken, og satt rett og fint med avslappede armer.
Kjempesykkel å kjøre langt med. Ble ikke sliten i det hele tatt (Hadde riktignok Corbinsal, har ikke prøvd med orginal.)
Jeg hadde god knebøy da jeg sto med begge beina i bakken, og satt rett og fint med avslappede armer.
Re: Bytte av MC
I tillegg til de som allerede er nevnt
Kawa Er6f - litt mer opprett og litt snillere benvinkel iflg http://cycle-ergo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33428268" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne GS'en virket jo billig http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31322947" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller litt utradisjonelt Ducati 1000 DS
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29899391" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawa Er6f - litt mer opprett og litt snillere benvinkel iflg http://cycle-ergo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33428268" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne GS'en virket jo billig http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31322947" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller litt utradisjonelt Ducati 1000 DS
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29899391" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Transalp!
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Da har vi diskutert saken, og jeg tror jaggu meg har klart å "overbevise" svigers til at det er fornuftig å se på en annen type sykkel.
Tror vi i 1. omgang skal kikke på TDM, så får vi se hvordan den sykkelen passer for ham.
Tror vi i 1. omgang skal kikke på TDM, så får vi se hvordan den sykkelen passer for ham.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Da har vi vært og kikket på en TDM 850 2000mod.
Sittestillingen for svigers virket veldig bra på denne sykkelen
850 kontra 900 har forgassere, er litt usikker på om det er noe å satse på...(funker sikkert altså, men ser for meg at innsprut er litt mere moderne)
Denne kroppen som eide motorsykkelen hevdet at det hadde vært mye tull med TDM900 sin innsprut(tidlige modeller) er dette noe som holder vann, eller er det noe som er sagt bare fordi han selger en uten innsprut selv?
Uansett har vi bestemt oss for at vi skal kikke på V-strom, før vi gjør noe mer
Sittestillingen for svigers virket veldig bra på denne sykkelen
850 kontra 900 har forgassere, er litt usikker på om det er noe å satse på...(funker sikkert altså, men ser for meg at innsprut er litt mere moderne)
Denne kroppen som eide motorsykkelen hevdet at det hadde vært mye tull med TDM900 sin innsprut(tidlige modeller) er dette noe som holder vann, eller er det noe som er sagt bare fordi han selger en uten innsprut selv?
Uansett har vi bestemt oss for at vi skal kikke på V-strom, før vi gjør noe mer
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Bytte av MC
Synes helt klart dere skal vurdere V-Strom 650 veldig nøye.
Jeg har ikke giddet å kommentere denne tråden tidligere,
da jeg selv har hatt min V-Strom ute for salg og derav
sikkert ville ha blitt klasset innhabil
Det er ingen tvil om at man får MYE mer sykkel for pengene
ved å legge de i Suzukien. Jeg sier ikke at den er bedre en TDM'n
bare at du betaler endel for forskjellen.
Den er desuten bedre beskyttet for fartsvind.
TDM'n på sin side er selvfølgelig raskere og mere kraftfull,
men det skulle jo bare mangle.
Differansen på to nylige salg, nemlig mitt og Globe sitt
viser vel en nogenlunde fasit. Globe sin er 1 år nyere en min,
jeg tror vel verdien av ekstrautstyret var ganske lik.
Begge selgere er fornøyd med pris, det var også begge kjøperne.
Og differansen er ca 30000 kr.
Du går ikke feil med noen av disse kjøpene, men vil du senke budsjettet,
anbefaler jeg deg Suzuki V-Strom 650. :=D>
Jeg har ikke giddet å kommentere denne tråden tidligere,
da jeg selv har hatt min V-Strom ute for salg og derav
sikkert ville ha blitt klasset innhabil
Det er ingen tvil om at man får MYE mer sykkel for pengene
ved å legge de i Suzukien. Jeg sier ikke at den er bedre en TDM'n
bare at du betaler endel for forskjellen.
Den er desuten bedre beskyttet for fartsvind.
TDM'n på sin side er selvfølgelig raskere og mere kraftfull,
men det skulle jo bare mangle.
Differansen på to nylige salg, nemlig mitt og Globe sitt
viser vel en nogenlunde fasit. Globe sin er 1 år nyere en min,
jeg tror vel verdien av ekstrautstyret var ganske lik.
Begge selgere er fornøyd med pris, det var også begge kjøperne.
Og differansen er ca 30000 kr.
Du går ikke feil med noen av disse kjøpene, men vil du senke budsjettet,
anbefaler jeg deg Suzuki V-Strom 650. :=D>
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Bytte av MC
Ps: Sittestillingen på de to er nesten identisk :-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
"Denne kroppen" har delvis rett:2000Touring skrev:Da har vi vært og kikket på en TDM 850 2000mod.
Sittestillingen for svigers virket veldig bra på denne sykkelen
850 kontra 900 har forgassere, er litt usikker på om det er noe å satse på...(funker sikkert altså, men ser for meg at innsprut er litt mere moderne)
Denne kroppen som eide motorsykkelen hevdet at det hadde vært mye tull med TDM900 sin innsprut(tidlige modeller) er dette noe som holder vann, eller er det noe som er sagt bare fordi han selger en uten innsprut selv?
Uansett har vi bestemt oss for at vi skal kikke på V-strom, før vi gjør noe mer
Innspruten på de første 900'ene var noe grovjustert i kantene, kan man si. Dette ble fikset senere og fra 2006 modellene har dette ikke vært noe problem.
Modeller fram tom. 2005 hadde også en svakhet med TPS'en, som sitter på injection-systemet. Det ble sendt ut tilbakekalling (recall) på dette problemet og på modeller fra 2005 og eldre byttes dette uten kostnad for eieren. Vil tro at delen er byttet på de fleste modellene. Men det kan alltids finnes unntak...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Bytte av MC
Ved hjelp av http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;ojda skrev:Ps: Sittestillingen på de to er nesten identisk :-)
ser jeg at det stemmer sånn nogenlunde.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999