Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Bosted: Heimdal
Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Har sett litt på Finn og funnet en Yammaha Fazer 1000 som så bra ut.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33626801" onclick="window.open(this.href);return false;
Den så grei ut for meg, men er litt skeptisk til så mange hester. Jeg er er ikke bare fresk men, har ikke kjørt opp ennå. (holder på) men til forsvar er jeg 41 år.
Et alternativ er denne.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33640375" onclick="window.open(this.href);return false;
Er litt redd for det motsatte her da. Lite hk.
Noen synspunkter om sykkeleen, HK?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33626801" onclick="window.open(this.href);return false;
Den så grei ut for meg, men er litt skeptisk til så mange hester. Jeg er er ikke bare fresk men, har ikke kjørt opp ennå. (holder på) men til forsvar er jeg 41 år.
Et alternativ er denne.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33640375" onclick="window.open(this.href);return false;
Er litt redd for det motsatte her da. Lite hk.
Noen synspunkter om sykkeleen, HK?
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Har ingen erfaring med noen av disse, men det er flere her inne som har og har hatt Vstrom 650, vet jeg.
RuneMC og ojda er to av dem og så vidt jeg vet har begge mange gode erfaringer med sykkelen.
RuneMC og ojda er to av dem og så vidt jeg vet har begge mange gode erfaringer med sykkelen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Er du en god tjukkas, eller har ei bælfeit kjerring som ofte skal sitte på, så kan nok 650-en bli litt snau. Er du normalt bygd, og skal kjøre mest uten passasjer, så er DL 650 tilstrekkelig. Men jeg vil anbefale at du finner en sykkel med ABS, dette kan redde ikke bare skinnet ditt, men helsa generelt.
Ellers er DL 650 en bra sykkel, men den er jo stygg som juling da. Jeg ville heller funnet noe annet. Fazern klarer du å håndtere helt fint, du må jo ikke bruke alle kreftene hele tiden.
Ole M. :-)
Ellers er DL 650 en bra sykkel, men den er jo stygg som juling da. Jeg ville heller funnet noe annet. Fazern klarer du å håndtere helt fint, du må jo ikke bruke alle kreftene hele tiden.
Ole M. :-)
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
For mye effekt er aldri noe problem.
har du effekt på en ok måte i området DU bruker er mer intressant.
dvs-skal du kose deg i 60-100kmh pent og rolig så er ikke RRRsykler der effekten kommer på høye turtall det mest gunstige (spesiellt ikke med passasjer)da blir det å geare oftere.
Liker du å kjenne litt på effekt og KJØRE sykkelen, ikke bli kjørt er de sportslige mer egnet.
Har en kjørt en del år kan det også være artig med litt mindre sykler også..en MÅ jo ikke ha flatt jærn hele tiden..og faktisk så holder de fleste sykler fra 250ccm og oppover for å holde følge med trafikken selv med passasjer.Men DA må en geare litt for å holde effekten oppe.
har du effekt på en ok måte i området DU bruker er mer intressant.
dvs-skal du kose deg i 60-100kmh pent og rolig så er ikke RRRsykler der effekten kommer på høye turtall det mest gunstige (spesiellt ikke med passasjer)da blir det å geare oftere.
Liker du å kjenne litt på effekt og KJØRE sykkelen, ikke bli kjørt er de sportslige mer egnet.
Har en kjørt en del år kan det også være artig med litt mindre sykler også..en MÅ jo ikke ha flatt jærn hele tiden..og faktisk så holder de fleste sykler fra 250ccm og oppover for å holde følge med trafikken selv med passasjer.Men DA må en geare litt for å holde effekten oppe.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
For mye effekt kan være et problem, hvis du er uerfaren. Du vil bli fortere trygg på en sykkel med mindre effekt, da den er mer beregnelig/lettere å bli trygg på.
Dessuten er sykler med høy effekt laget for å ligge stødig på autobahn i toppfart, noe som går på bekostning av ideel styregeometri i lav fart (normal fart i Norge). Bl.a. det med styregeometrien gjør effektsterke sykler generelt mer tregstyrt/mindre morsomme å kjøre her hjemme hvis du vil beholde lappen.
Hilsen en som har kjørt sykkel i over 30 år.
:-)
Dessuten er sykler med høy effekt laget for å ligge stødig på autobahn i toppfart, noe som går på bekostning av ideel styregeometri i lav fart (normal fart i Norge). Bl.a. det med styregeometrien gjør effektsterke sykler generelt mer tregstyrt/mindre morsomme å kjøre her hjemme hvis du vil beholde lappen.
Hilsen en som har kjørt sykkel i over 30 år.
:-)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?

Men jeg har aldri kjørt noen av de friskeste R-sykkla da. Bortsett fra en Ducati liggesykkel en gang, den likte seg dårlig i nårske hastigheter

Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Gå for sykkel med ABS og varmeholker. Resten blir mye smak og behag og hvordan det passer kroppen. Prøvesitt hos forhandler. Det er bare å spørre pent og ikke ha beltespenne o.l. som kan skrape opp tanken. Jeg synes mange av de vanligste syklene blir litt små for meg (dvs skarp benvinkel) - selv med mine 1,85 som ikke er spesielt høyt.
Synes V-Strom'en har greit med krefter for norske fartsgrenser og forbikjøringer. Værbeskyttelsen er ganske god.
Jeg er heller ikke spesielt lett...
Utseendet bryr jeg meg ikke så mye om når jeg sitter på den - den gir en god følelse av fullvoksen MC.
Optimalt sett kunne den hatt bittelitt lavere tyngdepunkt, men da snakker vi bensintank under salen som BMW har gjort på noen av sine modeller.
Synes V-Strom'en har greit med krefter for norske fartsgrenser og forbikjøringer. Værbeskyttelsen er ganske god.
Jeg er heller ikke spesielt lett...
Utseendet bryr jeg meg ikke så mye om når jeg sitter på den - den gir en god følelse av fullvoksen MC.
Optimalt sett kunne den hatt bittelitt lavere tyngdepunkt, men da snakker vi bensintank under salen som BMW har gjort på noen av sine modeller.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
+1RuneMC skrev:Gå for sykkel med ABS og varmeholker.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Kjøpe sykkel? Godt råd?
Kjøp det du har lyst på, kjøp med følelsene helt enkelt.
Motorsykkel bør være mye mere følelser enn fornuft!! (Min personlige mening)
Bedre med for mye hk enn for lite, som du sier, du er 41, og burde sjøl vite om du kan være troende til å kjøre over evne (fartsgal) Litt selvinnsikt er en fin ting...
Og som andre her sier, gå for ett brett effektregister heller enn høy toppeffekt.
Ikke minst: Prøvekjør, prøvekjør, PRØVEKJØR!!!
Lykke til!!
Kjøp det du har lyst på, kjøp med følelsene helt enkelt.
Motorsykkel bør være mye mere følelser enn fornuft!! (Min personlige mening)
Bedre med for mye hk enn for lite, som du sier, du er 41, og burde sjøl vite om du kan være troende til å kjøre over evne (fartsgal) Litt selvinnsikt er en fin ting...
Og som andre her sier, gå for ett brett effektregister heller enn høy toppeffekt.
Ikke minst: Prøvekjør, prøvekjør, PRØVEKJØR!!!
Lykke til!!

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Jeg sier som de andre her, gå for sykkel med abs, varmeholkene kan du senere ordne for 500 kr så la ikke det avgjøre valget for deg.
Når det gjelder V-Stromen er det mye krefter i den til å være en 650.
Den er slettes ikke stygg, det finnes bare mange motorsyklister med dårlig smak.
Jeg er enig i at den ser rar ut bakfra pga tommrommet der det ikke er potte, men det ordner du med å montere en verktøybox. Skal legge inn et bilde av det litt senere.
Det er nok krefter på den til at den er brukbart kjapp, men mye viktigere er at den er veldig lettkjørt, har en nydelig sittestilling, takler dårlige og sporete veier på en fremdragende måte, har god vindskjerming og vindbeskjyttelse forran hendene.
Tilsist må jeg jo bare innrømme at jeg har bestilt meg ny og kraftigere sykkel, men det er etter å ha hatt i årenes løp en 750cc, en 900cc, en 1200cc, en 900cc og tilsist V-Stromen.
Legger inn en link hvor V-Stromen er endel diskutert samt endel andre.
Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en kraftigere sykkel, men det er lurt å ha en lettkjørt sykkel som første. Lykke til.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=3988" onclick="window.open(this.href);return false;
Når det gjelder V-Stromen er det mye krefter i den til å være en 650.
Den er slettes ikke stygg, det finnes bare mange motorsyklister med dårlig smak.
Jeg er enig i at den ser rar ut bakfra pga tommrommet der det ikke er potte, men det ordner du med å montere en verktøybox. Skal legge inn et bilde av det litt senere.
Det er nok krefter på den til at den er brukbart kjapp, men mye viktigere er at den er veldig lettkjørt, har en nydelig sittestilling, takler dårlige og sporete veier på en fremdragende måte, har god vindskjerming og vindbeskjyttelse forran hendene.
Tilsist må jeg jo bare innrømme at jeg har bestilt meg ny og kraftigere sykkel, men det er etter å ha hatt i årenes løp en 750cc, en 900cc, en 1200cc, en 900cc og tilsist V-Stromen.
Legger inn en link hvor V-Stromen er endel diskutert samt endel andre.
Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en kraftigere sykkel, men det er lurt å ha en lettkjørt sykkel som første. Lykke til.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=3988" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Her kommer rumpa på sykkelen min, som jeg hadde inntil sist Lørdag



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
pssst...den venstre potta på denne virker å være tett, og ikke helt lik den på høyre side 

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Jeg skal love deg Globe, at den potta har inneholdt mere godsaker en noen av de du har hatt
En helflaske går lett inn der på tur over grensen

En helflaske går lett inn der på tur over grensen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Det ska' du ha; du har valgt nok en kjempesykkel med god pottesymmetri.Globe skrev:pssst...den venstre potta på denne virker å være tett, og ikke helt lik den på høyre side

Som TDM'den...

Som forøvrig akser fra 0 til 100 på sånn ca. 3,5 sek.
Finner ikke igjen video'en, men den finnes et sted der Youtube-ute...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Så var det kjøp av sykkel da. Råd?
Kan sees i denne videoen. 3,53 sekunder.AJ skrev:Det ska' du ha; du har valgt nok en kjempesykkel med god pottesymmetri.Globe skrev:pssst...den venstre potta på denne virker å være tett, og ikke helt lik den på høyre side![]()
Som TDM'den...![]()
Som forøvrig akser fra 0 til 100 på sånn ca. 3,5 sek.
Finner ikke igjen video'en, men den finnes et sted der Youtube-ute...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=thORYUCyMhI[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985