Schuberth C3 eller Shoei Neotec

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Coach »

Skal kjøpe hjelm. Noen som har noen meninger om disse?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Crinos »

Jeg tror nok at GodtVoksen her på forumet kan legge inne mange gode ord for Schuberth. Jeg har selv vurdert C3 hjelmen og vurderer den opp mot BMW sin System 6.. For meg sitter System 6 litt bedre på hodet, og valget ble da den.

Shoei Neotec oppdagget jeg først i går, og har ikke fått sett så nøye på den.
Uansett alle de tre nevnte hjelmene er i samme "premium klasse" med en prislapp på ca 5.000 - 6.000 .
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Löwe
Innlegg: 42
Registrert: 13 mar 2012, 08:51
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
Sted: Siggerud, Akershus

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Löwe »

Det er alltid så mange tilsynelatende saklige argumenter som dukker opp når slike emner som dette dukker opp. Ofte er argumentasjonen tuftet på følelsesmessige forhold (av en eller annen grunn) eller sterke forsvar for egne valg.
Som forrige innlegg kommenterte - hjelmene du skisserer er i et prismessig og kvalitetsmessig segment hvor du bare egentlig kan gi ett svar:
Ta deg en hyggelig runde til forhandlere og prøv dem på. Den som gir mest go'følelse kjøper du.

Har hatt hjelmer som jeg har måttet legge vekk - spesielt var en Nolan hjelm for meg et dårlig kjøp. Men det må understrekes at det var for meg og mitt hode - det har ikke noe med produsentens kvalitet å gjøre. Vi passet rett og slett ikke sammen :sorry Og det er ikke alltid like lett å finne ut av ved første prøving - spesielt ikke hvis man er litt uerfaren.

Nå har jeg en C3, og det er meget bra. Kona har en C3 lady og er meget fornøyd. Det betyr likevel ikke at den er like god match for deg og dine preferanser.

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Gielas »

Har ikke noe praktisk erfaring å komme med i forhold til tidligere innlegg, men foreslår denne : http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... uberth-c3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjøpte en selv sist onsdag.
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av RoJo »

Hof MC i Hvittingfoss har C3 til bra pris ser jeg, og om du vil ha krage med innebygd telecom utstyr så tror jeg at han har best pris på det også.
Har selv både C3 og Shoei XR 1000. Litt mer støy i C3 enn i Shoei hjelmen, men spes på langtur er C3 et naturlig valg. Jeg ville nok prøvet begge de aktuelle hjelmene for å forsikre meg om at hjelmen du kjøper passer til hodet ditt for det kan være stor forskjell fra hjelm til hjelm. Kvalitetsmessig er begge merker på topp.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Rottenikken »

StigRoar skrev:Skal kjøpe hjelm. Noen som har noen meninger om disse?
Jeg og flere andre på forumet her har C3, det virker som om de fleste er fornøyd meg selv inkludert.
Syns kanskje den utvider seg endel så kjøp så trangt som mulig.
Veien er viktigere enn målet.

Godtvoksen

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:Jeg tror nok at GodtVoksen her på forumet kan legge inne mange gode ord for Schuberth.
Ja, jeg og kona er svært fornøyd med våres C3 som har påmontert krager med innebygd telecom. Det eneste jeg ikke var fornøyd med, er at kjøpet gjorde et kraftig innhugg i feriepengene. En avgjørende faktor for valget, var at de i fjor kom med neongul hjelm, for det syntes jeg er viktig. Det er en del delte meninger om viktigheten av en slik farge for å bli sett, men jeg har fått tilbakemeldinger om at hjelmen "lyser godt opp". Kjører vi flere sykler i sammen så er det jeg som syntes og skiller meg ut. Så jeg tror ikke det er en ulempe sett i forhold til trafikksikkerhet. Vi kjøpte alt hos Hof-MC og fikk best pris der. Når det gjelder Shoei så har jeg ikke prøvd den. Heller vet jeg ikke om den nå kan fås kjøpt i neongult. Jeg tror ikke det var mulig i fjor.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Schuberth C3 eller Shoei Neotec

Legg inn av Dexter »

Jeg oppdaget nå http://hof-mc.no/storefront.php?pid=378&c1=39&c2=247" onclick="window.open(this.href);return false;

Har ikke hørt noe om denne hjelmen før. Har sett litt på omtaler. Jeg har nå kjørt med C3 i 2 år. Jeg utelukker overhode ikke at Neotec kan være et aktuelt alternativ når jeg skal bytte neste gang. Jeg må ikke ha Schuberth, men jeg må ha en som jeg er mest mulig komfortabel med. Fortsatt blir jeg å holde meg til åpningshjelmer.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar