Sesongstart?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sesongstart?

Legg inn av SuperMorten »

ArcticTiger skrev:
Godtvoksen skrev:
Banditmannen skrev:Når snøen er smelta på terrassen. :[-o<
Når terrassen er vaska og skrubba. :sk?
Når terrassen er ferdig beisa. :mk
Når hagemøblene, som står i bua, er satt ut på terrassen. :=D>
Når det er plass til Banditen i bua.(må jo ha tak over den, når den ikke er i bruk! :janikk )
Da, og først da, kan jeg hente Banditen i Larvik, og starte sesongen! :\m/:

Det er det bare et ord for: SELVDISIPLIN... :notworthy:
Hmm, ja, her ser jeg for meg en Diger Fallgrube for Mc-sesongen din i år Banditmannen :8-[
Beising av Verrandan :oh
Det var noe til ambisiøse planer, hadde det vært jeg som la sånne planer, så hadde det ikke blitt mye mc-kjøring på flere sessonger :[-(
Hva er det man har kvinnfolk til... :terge
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Sesongstart?

Legg inn av Banditmannen »

Godtvoksen skrev:Det er det bare et ord for: SELVDISIPLIN... :notworthy:
Er nok mer om frykt en selvdisiplin.
Frykten for å bli kasta ut av huseieren, min mor ;e (Neida, ingen fare, har en snill mamma!)
ArcticTiger skrev:Hmm, ja, her ser jeg for meg en Diger Fallgrube for Mc-sesongen din i år Banditmannen :8-[
Beising av Verrandan :oh
Det var noe til ambisiøse planer, hadde det vært jeg som la sånne planer, så hadde det ikke blitt mye mc-kjøring på flere sessonger :[-(
Ække så svære verrandan, ca. 20 kvadratmeter, så jeg rekker det nok før høsten... :P :p
SuperMorten skrev:Hva er det man har kvinnfolk til... :terge
Vel, det var det med husEIER da... :-#

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Sesongstart?

Legg inn av Tommern »

https://www.youtube.com/watch?v=N7nXEUs ... TQff7j4Js=" onclick="window.open(this.href);return false; Min første tur for sesongen 11 Mars. Var uerfaren med kamera,så bildet ble for langt ned i bakken. Men da ser man desto mer av sykkelen! Uansett herlig å komme i gang! :prop:
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Sesongstart?

Legg inn av //cbr900rr// »

Sesongen har uten tvil startet :vs
Begynte lørdagen med en liten tur rundt i nærmiljøet. Byen var full av politi med trompet ææ radar =; som skulle ta alt å alle. Men meg lurte de ikke!
Søndagen fikk jeg med et par til. Så da gikk turen mot sjøen og Helgeroa, Stavern, Lågendalen og tilbake til Skien. Fremdeles litt kaldt men pytt pytt litt må en lide :yeyeye
Fant foresten en veistomp full av is og sand som ikke var helt behagelig å kjøre på. Dette gjelder foresten all vei ennå. Hva som ligger rundt neste sving er litt for spenende noen ganger med lav sol som gjør at du heller ikke har full kontroll over synet :[-X
Men gutten er like blid nå som PMSèn er avsluttet :P :p

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av evike »

Nærmer seg, nærmer seg. Torsdag formiddag tror jeg blir ganske bra... tror jeg....
Hente i Larvik og få kjørt hjem til Gryte (dette var for de helt lokalkjente). Ca. 3,5 mil. eller noe sånt.
Nå begynner jeg også å glede meg!! :prf

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Sesongstart?

Legg inn av Iron76 »

I gårkveld var det endelig sesongstart. Det ble en tur i mørke langs "Back roads of Radøy" beskjedne 43km, men en våt og gei start.
Sesongstart12.jpg
Bildet tatt på Sletta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av AJ »

Henta sykker'n på tirsdag, men den virkelige sesongstarten skjer først til helga. Transportetappen hjem fra Gjøvik var hyggelig, den. Men det er faktisk fortsatt ikke helt ideelt kjøreføre her jeg bor med is i veien som fortsatt biter seg fast.
Var på hengende håret at jeg kom meg hjem på tirsdagen, men en en akkurat passe bred stripe bart veidekke gjorde det mulig.
Så inntil veien er helt bar og isfri brukes tiden til å montere ny GIVI toppboks og deler på denne, som ryggstø og bagasjegrind. Kanskje til og med enheten som fulgte med som gjør at låsen kan åpnes med fjernkontroll i stedet for nøkkel.
Har også satt på en ny DB-vindskjerm som skal testes. Samme med den nye bakdemperen. Tenker jeg komemr til å prøve litt forskjellige innstillinger og se om jeg kan finne det som er optimalt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av evike »

Min sesong startet i dag. Hentet sykkelen på verksted/vinterlagring i dag ca. kl. 11. Cruiset rundt og inviterte oss selv til kaffe og kake hos et bursdagsbarn før jeg reiste på jobb kl. 14. Nå er arbeidsdagen slutt og jeg skal kjøre hjem på våre veier som har store skilt med "Teleskade" og er reparert med grus. Det er mørkt, så jeg tenker hjemturen foregår nokså sakte, ja.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Sesongstart?

Legg inn av Banditmannen »

evike skrev:Min sesong startet i dag. Hentet sykkelen på verksted/vinterlagring i dag ca. kl. 11. Cruiset rundt og inviterte oss selv til kaffe og kake hos et bursdagsbarn før jeg reiste på jobb kl. 14. Nå er arbeidsdagen slutt og jeg skal kjøre hjem på våre veier som har store skilt med "Teleskade" og er reparert med grus. Det er mørkt, så jeg tenker hjemturen foregår nokså sakte, ja.
Så du noe til sykkelen min? Og i så fall, så den ut til å savne meg? :prop:
Må bare få beisa den fordømte terrassen, så kan jeg få henta stakkarn... :P :p

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av evike »

Beklager, var ikke inne overhodet, så den stod nok der inne i en krok og kikket lengselsfullt etter Jeremy som fikk åpnet døra ut i solskinnet og 16 graders varme. Passelig misunnelig ble den nok, ja. Synes du skal skynde deg med den terrassebeisinga!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Sesongstart?

Legg inn av Banditmannen »

evike skrev:Beklager, var ikke inne overhodet, så den stod nok der inne i en krok og kikket lengselsfullt etter Jeremy som fikk åpnet døra ut i solskinnet og 16 graders varme. Passelig misunnelig ble den nok, ja. Synes du skal skynde deg med den terrassebeisinga!
Hvis jeg er heldig(at det ikke blir for rått i natt), kan jeg kanskje få gjort det i morra formiddag. :-k

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Sesongstart?

Legg inn av Tommern »

http://www.youtube.com/watch?v=v-MsJw3J ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; Var hos en kamerat i går,der vi vasket syklene våres. Rene og pene er de :prf
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Sesongstart?

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Flotte sykkler og flott vær Tommern :D
Og i morgen er det min tur å starte mc-sesongen, nå står det en nyserva Multistrada og venter på meg i Andebu :prf

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Sesongstart?

Legg inn av Tommern »

ArcticTiger skrev::thumleft Flotte sykkler og flott vær Tommern :D
Og i morgen er det min tur å starte mc-sesongen, nå står det en nyserva Multistrada og venter på meg i Andebu :prf
Må si du har god smak Arctic Tiger! Triumph og Ducati! Jeg har en fjærn drøm om en Ducati 1098 som sykkel nr 2 :yeyeye
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Sesongstart?

Legg inn av ArcticTiger »

Tommern skrev:
ArcticTiger skrev::thumleft Flotte sykkler og flott vær Tommern :D
Og i morgen er det min tur å starte mc-sesongen, nå står det en nyserva Multistrada og venter på meg i Andebu :prf
Må si du har god smak Arctic Tiger! Triumph og Ducati! Jeg har en fjærn drøm om en Ducati 1098 som sykkel nr 2 :yeyeye
Takk for det, og jeg må si du har God Smak selv når det gjelder sykkel og ikke minst farge :knegg
Ducatin har jeg arvet etter Brodern, så når det gjelder den, må Den Gode Smaken godskrives han :notworthy:
Og det er en kjempeflott sykkel, han visste hva som duger den gutten :D

Svar