Lord_Epic skrev:
Hei unge mann! Kom deg på hjul igjen nå, mai er rett rundt hjørnet :)
Mysterion skrev:....
Og til alle andre, skal legge opp noen flere bilder etterhvert, er bare litt sløv treig :)
CBR var fantastisk, Marokko var et land med store variasjoner, fra slum og tigging til mye rikdom.
Veidekket var fra god til vanvittig dårlig, trafikken var myk(mye esler i veien:D)
Det var mye frikjøring, men på eget ansvar, det var laser og kontrollposter fra politiet rundt hele, men man mister ikke lappen. Mister man ikke lappen så kan man jo leve videre, dra på jobb og bidra til samfunnet, iallfall slik for min del :)
Bildene er litt dårlig organisert, men det er fra turen Norge-Marokko-Norge, 2,5 uke, der en uke var ren kjøring i Marokko.
Glad og fornøyd Northman, bensin til moppa, kaffe til mannen:
Kaffestopp i Luxemburg:
Tur kammeraten var skitten, visirvask on the fly:
Fransk idyll:
Millau Viaduct, nå begynte varmen å komme, 30-40c i FR/ES viste seg å være barnemat mot 50+ i Marokko:
Fine veier:
På kaia i Spania, venter på ferge til Afrika:
Stropper fast på ferga:
Ferdig i tollen, venter på at alle skal komme seg gjennom og få vekslet penger:
Fra første hotellet, tidlig om morran, det var tidlige starter hver dag:
Dassen, ingenting jeg satte pris på, eller måtte bruke, hotellene hadde heldigvis normale
Vann og fotostopp, det var en livsnødvendighet i varmen:
For de av dere som har sett noen Top Gear episoder kjenner man kanskje igjen funksjonen om backup kjøretøy:

Neida, bare tøyser :) Det var mye myke trafikanter på veien.
Lunchstop med temperaturmåler:
Stoppet for å titte og knipse bilder, det ble en del turistkjøring med mye stopp og bilder:
En tankbil hadde gått utfor veien:
En brite hadde sklidd på litt olje i asfalten, havnet i bakken/grøfta/veggen, noen riper i sykkel og mann, men felles stopp for å sjekke at det sto bra til, han kjørte videre litt etterpå:
Kaffe og vannstopp:
De innfødte hadde skjønt at skygge var greia, tok ca 0,3 sek før jeg skjønte det selv:
Etter en laaang dag i sykt høy temperatur(iallfall for meg) var det mange som syntes at øl og basseng på hotellet var en god ide:
ATV kjøring i Sahara, dritgøy, men gud bedre å varmt og tørt det var, dro ut uten drikke, det er en tabbe jeg
ikke gjør igjen:
Følte jeg var døden nær, temperaturen, dehydrert og sliten etter mange mange mil hadde tatt på. Så kom det et skikkelig uvær, torden, haggel, massivt regn, sikt på 2m. Følte meg som hjemme, kjøre i det uværet gjorde at temperaturen sank 20c på 3min, første gangen den dagen jeg kunne vise et smil:
Ristingen hadde ødelagt skiltfestet, klippet av resten, ble festet med strips senere:
Var veldig frodig og grønn vegetasjon her:
Når man kom seg litt nærmere så man hva dette egentlig var. Marokkos største eksport vare...

It is better to exist unknown to the law.