Har gjort rent gassbrennere og dette hjalp endel,men det ble ikke bra. Tror den drar litt falsk luft mellom gasser og innsug,kan dette ha noe med skyting å gjøre? Skal bestille gummi og time får synkronisering av gassere. Hvis det ikke er noen her på forumet som er fra Hamar området som har å har lyst til å låne bort et synkroniseringsverktøy.
Takker får alle svar.
Får ikke turtall
Re: Får ikke turtall
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Får ikke turtall
????????stavsjø skrev:Har gjort rent gassbrennere og dette hjalp endel,men det ble ikke br

Falsk luft er ikke noe tess nei...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 42
- Registrert: 02 feb 2011, 16:21
- Motorsykkelen din: FJR1300, Cb750f2, Ariel VB500
- Bosted: Sola
Re: Får ikke turtall
Har du litt startgass stående, så prøv å spray på innsugsgummi. Stiger turtallet har du lekkasje.
Re: Får ikke turtall
Ser sykkelen har stått i to år, og har du da ikke renset gasserne, så er det nok noen tette dyser der. Bør ta å rense de. Falsk liuft kan det jo være, går den som normalt på tomgang?
Re: Får ikke turtall
Den går normalt på tomgang. Bare litt små skyting. Har prøvd startgass og det høres ut som den øker litt når jeg sprajer på den ene gummin. Skal bestille nye i morgen. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt det billig?
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
Re: Får ikke turtall
http://www.wemoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;stavsjø skrev:Den går normalt på tomgang. Bare litt små skyting. Har prøvd startgass og det høres ut som den øker litt når jeg sprajer på den ene gummin. Skal bestille nye i morgen. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt det billig?
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Får ikke turtall
Kjære Stavsjø,får du ikke turtall..Er verre med opposisjonspartiene i Ringsaker som ikke får flertall
tuller med deg.. :-)å

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Får ikke turtall
Ting jeg ville sjekket:
Bensin, for gammel?
Coiler, brudd der eller i plugghetter?
Plugger, regner med du har satt inn nye fra Denso eller NGK. Hvis ikke, bytt!
Guffe pga lagring i forgasserne.
=> Jeg har prøvd STP injectorrens med hell på en gammel bil jeg har. Blandes i bensina.
Hvis sykkelen gikk normalt før du parkerte, er det nok ikke ventiljustering (men lurt å sjekke).
Ang. synkronisering, har du sjekket om alle svanehalsene blir like fort varme? Hvis ikke, har du en indikasjon på hvilken sylinder som har et problem.
Blir alle like fort varme, er synkroniseringen i orden. Synkronisering må være langt ute av kurs hvis du får problemer med den. Og sykkelen vil da ikke gå pent på tomgang.
Bensin, for gammel?
Coiler, brudd der eller i plugghetter?
Plugger, regner med du har satt inn nye fra Denso eller NGK. Hvis ikke, bytt!
Guffe pga lagring i forgasserne.
=> Jeg har prøvd STP injectorrens med hell på en gammel bil jeg har. Blandes i bensina.
Hvis sykkelen gikk normalt før du parkerte, er det nok ikke ventiljustering (men lurt å sjekke).
Ang. synkronisering, har du sjekket om alle svanehalsene blir like fort varme? Hvis ikke, har du en indikasjon på hvilken sylinder som har et problem.
Blir alle like fort varme, er synkroniseringen i orden. Synkronisering må være langt ute av kurs hvis du får problemer med den. Og sykkelen vil da ikke gå pent på tomgang.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Får ikke turtall
Kjellrf skrev:Ting jeg ville sjekket:
Bensin, for gammel?
Coiler, brudd der eller i plugghetter?
Plugger, regner med du har satt inn nye fra Denso eller NGK. Hvis ikke, bytt!
Guffe pga lagring i forgasserne.
=> Jeg har prøvd STP injectorrens med hell på en gammel bil jeg har. Blandes i bensina.
Hvis sykkelen gikk normalt før du parkerte, er det nok ikke ventiljustering (men lurt å sjekke).
Ang. synkronisering, har du sjekket om alle svanehalsene blir like fort varme? Hvis ikke, har du en indikasjon på hvilken sylinder som har et problem.
Blir alle like fort varme, er synkroniseringen i orden. Synkronisering må være langt ute av kurs hvis du får problemer med den. Og sykkelen vil da ikke gå pent på tomgang.
Jeg har byttet sylinder,stempler og overhalt toppen. Gjort rent gassereog bensintank,nye plugger. Org dyser og luftfilter. Svane halsene blir varme likt.Ventilen er hjustert på 0,10. I boka står det 0,08-0,13. Har bestilt ny gummi på innsug(kommer til uka) Har prøvekjørt nå i morgen kulden og nå går den gått ikke noe fusking bare litt små skyting på tomgang.Nå begynner det å se lyst ut til mjøsa rundt 1mai. :-) jippi. Veldig bra med sånne folk som vil hjelpe andre som ikke har så mye greie på ting. Takk får alle svar
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
Re: Får ikke turtall
Helt enig med mekkeren her. Åpningstiden er jo bestemt av formen på kammene på kamakslingen.
Også veldig viktig å ikke ha for lite klaring på ventilene. Heller litt for mye da for lite kan resultere i "brente" veniler.
Det som skjer hvis ventilsetet blir litt slitt er at ventilen kommer litt høyere opp mot vippearmen/kamakslingen med det resultat at ventilen ikke lukker helt og brenner seg.
Eller er jeg enig i at det er nok ikke ventilene som krøller det til for deg.
Ser jeg svarte utifra siste innlegg på side 1
Også veldig viktig å ikke ha for lite klaring på ventilene. Heller litt for mye da for lite kan resultere i "brente" veniler.
Det som skjer hvis ventilsetet blir litt slitt er at ventilen kommer litt høyere opp mot vippearmen/kamakslingen med det resultat at ventilen ikke lukker helt og brenner seg.
Eller er jeg enig i at det er nok ikke ventilene som krøller det til for deg.
Ser jeg svarte utifra siste innlegg på side 1
