Fint driv langs nye og gamle rv4 i dag også
Og selv om jeg nok må ha litt tid på å fordøye forandringen på Tiger, kan jeg likevel allerede nå si at de nye fjæringskomponentene
virkelig har gjort noe med hvordan sykker'n oppfører seg
Jeg har en helt annen følelse av å ha kontroll nå enn forrige sesong og jeg sitter som plantet i salen uavhengig av alle ujevnhetene i veien.
Det var nok ikke alltid tilfelle i fjor...
Både forgaffel og bakparten på Tiger virker mye mer retningsstabil enn tidligere og det er ikke tegn til woblete "logring" ved tildels kraftig gasspådrag og det kjennes tydelig at alle motorkraft styres i rett vinkel mot bakhjulet og skyver dyret meget retningsbestemt framover i valgt spor og uten sagging (at bakdemperen sammenpresses av gasspådraget) og det jeg kaller logring, dvs. at bakenden på sykkel vrir seg i sideretningen, noe Tiger hadde en tendens til i fjor.
Forandringen er virkelig til å 'ta og føle på'!! Ikke minst med passasjer, noe jeg prøvde for første gang i dag denne sesongen. Merker ikke at jeg har passasjer slik sykker'n er nå.
Så langt, så bra med den siste modifiseringen, altså. Tror neppe jeg kommer til å oppleve noe negativt eller uforutsett med Öhlins-fjærene foran og Nitron Sport demperen bak og konkluderer enkelt og greit med at dette er nok den
beste moddinga jeg har gjort på noen sykkel noen gang
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)