The Tob
Re: The Tob
I fjorsommer byttet jeg til progressive fjærer foran på hojen, men var så dum at jeg hørte på gode råd og fortsatte med vanlig 10w olje. Er forsåvidt fornøyd med resultatet, men vil ha det enda litt mer stivere. Bestilte meg nå nettopp justerbare gaffeltopper og tenker som så at det være greit å få i litt tykkere olje (15w) i samme slengen.
http://www.provire.com/index.php/mtb/
Kalkulator for å regne ut blandingsforhold: Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TBI81 den 10 mar 2012, 14:52, redigert 1 gang totalt.
Re: The Tob
Etter europaturen i fjorsommer syns jeg sykkelen bråket litt mer enn normalt. Den bråket mye før, men etter turen ble det i drøyeste laget. Misstenkte at mye av ulla var brent opp og det fikk jeg definitivt konstatert idag. Kappet ned potta noen tommer (til ca 12 tommer) da jeg syns den var i største laget og inni var det absolutt INGEN ull. Ikke så rart det var vel mye lyd i twin'en da kanskje? ..
Henger nå og tørker med ny lakk, klar for å skrus sammen i morgen!Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & SuziQ
Endelig ordentlig twin-lyd igjen!

Og som en bonus ser det mye bedre ut enn før 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & SuziQ
Her har det gått litt tregt i det siste, men har da fått gjort litt. Gaffeltoppene som skulle vært fra en 2002 førstegenerasjons SV viste seg dessverre å være fra en andregenerasjon - Ergo litt for små. Close but no cigar..
Streetfighter til sommeren? Neida, bare litt demontert i et forsøk på å montere gsxr-styredemeren. Ble alt for trangt så her må jeg finne fram litt kreativitet Byttet litt over halvparten av gaffelolja med 15w, noe som gir ca 12,5-13w blandet. Trodde jeg skulle få ut mer olje uten total demontering, men blir vel litt stivere! :)
Streetfighter til sommeren? Neida, bare litt demontert i et forsøk på å montere gsxr-styredemeren. Ble alt for trangt så her må jeg finne fram litt kreativitet Byttet litt over halvparten av gaffelolja med 15w, noe som gir ca 12,5-13w blandet. Trodde jeg skulle få ut mer olje uten total demontering, men blir vel litt stivere! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob & SuziQ
Artig lesning. Hadde glemt den håndkanon videoen din, var artig å se den igjen.
Vil tippe at lyden i potta er blitt vesentlig bedre nå som du har fått vattet den opp igjen.. Hva merke/type vatt bruker du?
Jeg må gjøre samme jobben på min i håp om at det hjelper litt.. Tror dessverre det blir for mye kubikk/puls til at jeg klarer å få dempet det ordentlig.
Vil tippe at lyden i potta er blitt vesentlig bedre nå som du har fått vattet den opp igjen.. Hva merke/type vatt bruker du?
Jeg må gjøre samme jobben på min i håp om at det hjelper litt.. Tror dessverre det blir for mye kubikk/puls til at jeg klarer å få dempet det ordentlig.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob & SuziQ
Lyden ble betraktelig bedre med ny vatt ja! Mindre resonans, men fortsatt dyp og relativt høy. Som du ser var den jo HELT tom. Dårlig tegn når det sier klaaang når du kakker i potta. Gudene vet hvor sauene (ulla) tok veienCrinos skrev: Vil tippe at lyden i potta er blitt vesentlig bedre nå som du har fått vattet den opp igjen.. Hva merke/type vatt bruker du?
Jeg må gjøre samme jobben på min i håp om at det hjelper litt.. Tror dessverre det blir for mye kubikk/puls til at jeg klarer å få dempet det ordentlig.

Kjøpte biltemavatt. Koster ca en slikk og ingenting. Moro å ha max flax med lengden på ulla. Sjekket jo selvsagt ikke lengden på ulla før jeg kappet.. Ikke det at det er verdens vanskeligste jobb å dele sånn ull, men greit når man slipper! Endelig er det ordentlig v-twin lyd igjen! Hørtes jo ut som en totakter crosser på turtallsperra før fyllinga, hehe

Tror nok du får bort den værste resonansen du også selv om det nok er mer gjennomtrekk :-)
Re: The Tob & SuziQ
Fant en video fra tidligere i år som gir et lite bilde av hvordan hu hørtes ut med tom potte. Kun tomgang dessverre:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eb0dlS0N2-0[/video]
Ser også litt hvordan instrumentpanelet ble med LEDs. Får se å laste opp en 'etter' video senere :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eb0dlS0N2-0[/video]
Ser også litt hvordan instrumentpanelet ble med LEDs. Får se å laste opp en 'etter' video senere :-)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob & SuziQ
Oooooh.. Har Biltema pottesauer?
Får teste dem et hakk.. Det forrige jeg kjøpte var i overkanten dyrt og ikke nok til å fylle hele potta heller.
(Jeg har fylt en runde rundt det balflet røret, men ikke helt ut til veggene av potta. Eksosen min er konisk/megafon).
Vil tippe at det er langt rimeligere på biltema enn MC butikker.

Får teste dem et hakk.. Det forrige jeg kjøpte var i overkanten dyrt og ikke nok til å fylle hele potta heller.
(Jeg har fylt en runde rundt det balflet røret, men ikke helt ut til veggene av potta. Eksosen min er konisk/megafon).
Vil tippe at det er langt rimeligere på biltema enn MC butikker.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob & SuziQ
Alltid billig kilopris på BiltemaCrinos skrev:Oooooh.. Har Biltema pottesauer?![]()

Re: The Tob & SuziQ
Da var sesongen endelig igang! Og nye justerbare CNC hendler ble jaggu montert før oppstart også

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob & SuziQ
Har gått til innkjøp av to flak med pottesau fra BiltemaTBI81 skrev:Alltid billig kilopris på BiltemaCrinos skrev:Oooooh.. Har Biltema pottesauer?![]()

Har bare ikke kommet så langt at jeg har fått drilla opp naglene og montert dækelskapet i potta enda..

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob & SuziQ
Gjort på en kaffekopp! Og det er meget lett å gjete de inn i potta ogsåCrinos skrev:Har gått til innkjøp av to flak med pottesau fra BiltemaTBI81 skrev:Alltid billig kilopris på BiltemaCrinos skrev:Oooooh.. Har Biltema pottesauer?![]()
![]()
Har bare ikke kommet så langt at jeg har fått drilla opp naglene og montert dækelskapet i potta enda..


Nå er det bare å vente på tørre veier slik at jeg får finjustert den nye bakdemperen!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob & SuziQ
Jeg mangler bor til å borre opp syrefaste nagler (som jeg var smart nok til å bruke forige gang jeg vatta potta)..
Vurderte om jeg skulle få gjort det i går (med en ny tur til Biltema), men blir heller gjort til helga i garasjen til en kamerat av meg. Mulig vi tar et par andre småpirk samtidig.. (har en drøm om å få frest et nytt feste til de doble lyktene mine. (Vanlig holder passer ikke).
Vurderte om jeg skulle få gjort det i går (med en ny tur til Biltema), men blir heller gjort til helga i garasjen til en kamerat av meg. Mulig vi tar et par andre småpirk samtidig.. (har en drøm om å få frest et nytt feste til de doble lyktene mine. (Vanlig holder passer ikke).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob & SuziQ
Syrefaste nagler, ja.. Hvor viktig er det? Vet ikke helt hvilke nagler jeg brukte på potta mi , annet enn at andre har kjørt flere år med slike uten problemer med rust eller misfarging. Misstenker at det kanskje er Biltema og at naglene fulgte med poppe-settet..
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob & SuziQ
Ingen anelse om det har seg noe i forskjell. Men siden det skilte få kroner på en 10-pakning, så tok jeg med meg syrefast i stedet for aluminium.. Tenkte det var bedre med tanke på varm potte, og mye puls kraft... 

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob & SuziQ
Her ser dere forresten grunnen til at jeg aldri skal ha klips-kjedelås igjen. Kun klink for meg, takk!
Skjedde på tur hjem fra europaturen i fjorsommer. Oppdaget det på en bensinstasjon en lørdags ettermiddag i Sverige - ikke akkurat et lett tidspunkt å få tak i klips på heller. Hadde heldigvis flaks for jeg spurte en kar som kom ut fra bensinstasjonen, som så ut som en biker, om han kanskje visste om noen i nærheten som kanskje hadde slikt liggende. Viste seg at broren hans drev med sidevogn-racing og at han nok kunne hjelpe. En telefon, en mil og 30min senere var ny klips montert og sikret! Sånt kan man like :-)
Skjedde på tur hjem fra europaturen i fjorsommer. Oppdaget det på en bensinstasjon en lørdags ettermiddag i Sverige - ikke akkurat et lett tidspunkt å få tak i klips på heller. Hadde heldigvis flaks for jeg spurte en kar som kom ut fra bensinstasjonen, som så ut som en biker, om han kanskje visste om noen i nærheten som kanskje hadde slikt liggende. Viste seg at broren hans drev med sidevogn-racing og at han nok kunne hjelpe. En telefon, en mil og 30min senere var ny klips montert og sikret! Sånt kan man like :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & SuziQ
Kanskje dette kan kvalifisere som 'etter video' etter pottesauene? Tok en liten testerunde med GoPro kameraet i regnet i dag. Brukte naturlig nok den vantette bakluka på kamerahuset så lyden er kanskje ikke den beste (heller ikke plasseringen av kameraet), men man får vel et lite bilde av hvordan det høres ut 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zTUVqUD1NiI[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zTUVqUD1NiI[/video]
Re: The Tob & SuziQ
Dette må da gi et bra fører-perspektiv:

Vurderer også et feste på siden av hjelmen, men vil se hvor bra dette blir først. Og for litt variasjon på vinklene så har jeg bestilt et roll bar feste som jeg tenkte bruke på gaffelfoten. Glede seg! 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: The Tob & SuziQ
Skulle tro det blir bra det der.
Selv har jeg festet det midt oppå hjelmen, og det funker fint synes jeg.

Selv har jeg festet det midt oppå hjelmen, og det funker fint synes jeg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: The Tob & SuziQ
TBI81 skrev:Kanskje dette kan kvalifisere som 'etter video' etter pottesauene? Tok en liten testerunde med GoPro kameraet i regnet i dag. Brukte naturlig nok den vantette bakluka på kamerahuset så lyden er kanskje ikke den beste (heller ikke plasseringen av kameraet), men man får vel et lite bilde av hvordan det høres ut
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zTUVqUD1NiI[/video]
Ble go lyd i den!!

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: The Tob & SuziQ
Syns det ser rart ut midt oppå hjelmen, men ser jo flere har det så funker jo sikkert topp :-) Er i tillegg litt paranoid når det kommer til de limputene. Må jo være en enorm påkjenning så om kameraet løsner så tenker jeg at en kanskje ikke merker det med en gang om man har det midt oppå hjelmen? På forsiden så ser jeg det i alle fall når det skjer. Og i tillegg blir det jo veldig 'øye høyde'. Vi får se. Kanskje det blir et feste oppå hjelmen etter hvert - eller på siden - har sett noen videoer med det og syns det ser veldig bra ut :-)Snikkeren skrev:Skulle tro det blir bra det der.![]()
Selv har jeg festet det midt oppå hjelmen, og det funker fint synes jeg.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: The Tob & SuziQ
Ble passert av kortesjen med Prins Charles og Kong Harald her forrige dagen, og la merke til at flere av MC-politi kara hadde GoPro e.l. montert midt oppå hjelmen. Sikkert greit for å dokumentere evt uregelmessigheter i ettertid.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: The Tob & SuziQ
Akkurat derfor jeg også investerte i kameraet, jo!SuperMorten skrev:Sikkert greit for å dokumentere evt uregelmessigheter i ettertid.

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: The Tob & SuziQ
Enig. Som gammel snekker mener jeg at alt som ikke er spikret vil før eller siden ramle av...TBI81 skrev:Akkurat derfor jeg også investerte i kameraet, jo!SuperMorten skrev:Sikkert greit for å dokumentere evt uregelmessigheter i ettertid.Men fra spøk til revolver, er vel til å stole på de limputene da. Jeg er som sagt bare litt paranoid når det kommer til ting som limes ..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: The Tob & SuziQ
Stikkordet er "sikkerhetsline" enten du bruker teletubby plassering eller andre.
rett og slett bruke en stål forttom for gjeddefiske og feste i kamera/hjelm/sykkel.
rett og slett bruke en stål forttom for gjeddefiske og feste i kamera/hjelm/sykkel.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后