Jeg betalte 200 kr for dunken som oljen er på, så den vil jeg gjerne ha med hjem igjen.
Noen tips?
Det var jaggu på grensa til spilt melk....Crinos skrev:Jeg synes at det burde være gratis for privat personer å dumpe olje på gjennvinningstasjoner.
Om det koster penger, er det jo bare en oppfordring til å dumpe det i naturen.
Ved det gamle huset vårt var det en del store maurtuer på tomta... Der gikk spill olja i fjor.. pluss en og annen fyrstikk også. Kall det for bråtebrann!
jfr: http://www.bilxtra.no/sitefiles/1/Intra ... volje.docx" onclick="window.open(this.href);return false;Den gamle oljen og oljefilteret må leveres på en miljøstasjon
eller der du kjøpte oljen. Bruk gjerne en gammel kanne fra for eksempel
vindusspylervæske eller motorolje til den gamle oljen. Bruk en trakt til å helle oljen
fra karet og over i en kanne. BilXtra er alltid behjelpelige med å ta imot gammel
motorolje og oljefilter
Ja, bilxtra hadde en dunk utenfor tidligere, som folk kunne tømme oppi, etterhvert ble denne tatt bort. Sikkert noen som ikke klarte å bruke det med fornuft, dessverre. Kjedelig om det skulle brenne oppi en slik.Godtvoksen skrev:Bilxtra skriver:
jfr: http://www.bilxtra.no/sitefiles/1/Intra ... volje.docx" onclick="window.open(this.href);return false;Den gamle oljen og oljefilteret må leveres på en miljøstasjon
eller der du kjøpte oljen. Bruk gjerne en gammel kanne fra for eksempel
vindusspylervæske eller motorolje til den gamle oljen. Bruk en trakt til å helle oljen
fra karet og over i en kanne. BilXtra er alltid behjelpelige med å ta imot gammel
motorolje og oljefilter
SmartRoJo skrev:Brukt olje leveres på miljøstasjonen i spylervæskedunker
Kanskje man da kan bruke 2-3 spylesvæske kanner?SheDevil skrev:SmartRoJo skrev:Brukt olje leveres på miljøstasjonen i spylervæskedunker![]()
Om "dunken" ikke er altfor full...
Kan jo bli vanskelig å fylle tilbake til spylesvæske kannene om den du har den, er stor og tung
Tenkte på den dunken den gamle oljen var fylt opp på...Godtvoksen skrev:Kanskje man da kan bruke 2-3 spylesvæske kanner?SheDevil skrev:SmartRoJo skrev:Brukt olje leveres på miljøstasjonen i spylervæskedunker![]()
Om "dunken" ikke er altfor full...
Kan jo bli vanskelig å fylle tilbake til spylesvæske kannene om den du har den, er stor og tung
vi hadde et 200-litersfat til spillolje tidligere, det er greit å håndtere tomt, men når det var fullt måtte det hentes med lastebil med kran.SheDevil skrev:Tenkte på den dunken den gamle oljen var fylt opp på...
Hvis den var stoooor, kan det være vanskelig å fylle på en spylervæske kanne...
Men, hva vet vel jeg
200 liters fat høres ut som en stooor ide. Jeg får jo ikke problemet med denne - det blir arvingenes problempelsen skrev:vi hadde et 200-litersfat til spillolje tidligere, det er greit å håndtere tomt, men når det var fullt måtte det hentes med lastebil med kran.SheDevil skrev:Tenkte på den dunken den gamle oljen var fylt opp på...
Men, hva vet vel jeg
Så det er et poeng å ikke bruke for store dunker, man fyller jo på til de er fulle.
Har du truck da?Duville skrev:200 liters fat høres ut som en stooor ide. Jeg får jo ikke problemet med denne - det blir arvingenes problempelsen skrev:vi hadde et 200-litersfat til spillolje tidligere, det er greit å håndtere tomt, men når det var fullt måtte det hentes med lastebil med kran.SheDevil skrev:Tenkte på den dunken den gamle oljen var fylt opp på...
Men, hva vet vel jeg
Så det er et poeng å ikke bruke for store dunker, man fyller jo på til de er fulle.måtte sette den på en palle da så ikke problemet ble uoverstigelig