Står 4000 & 6000 i min instruksjonsbok fra 1984 også.Holder med mekkern jeg også.
Litt brutal innkjøring ,slik at sylindere får slitt seg til,uten å bli glaserte.

Takk for (diverse) tips. Justering av gearpedal kan nok også bli aktuelt, ja. Når det gjelder kjøringen så forsøker jeg å ikke presse motoren før den er god og varm, ved feks å geare ned og redusere farten i motbakker.Elolz skrev:Som Mekkern sier: Noe som garantert kværker motorene er pressing på for lavt turtall...
Og ellers ikke gi bånn gass før sykkelen er kald. Følger du disse 2 reglene er det lite som kan ødelegge motoren. Det eneste er at mange hevder motoren blir endel slappere om motoren kjøres inn såpass rolig.
Når det gjelder giringen, så lurer jeg på om du har justert inn girpedalen slik at den passer deg, og med de skoene/støvlene du vanligvis kjører med? Hvis ikke, så gjør detEr bare å løsne forsiktig på noe muttere med linkstangen til pedalen, og skru på den for å justere, slik som vist her, og etterpå stramme mutterne forsiktig. Hvis du fremdeles merker noe til dette etter å ha justert inn pedalen, så har jo oljen endel å si på dette også. Jeg prøvde Repsol delsyntetisk olje, og da syntes jeg at den var vanskeligere å få i gir. Nå har jeg byttet til Shell Advance helsyntetisk, og merker bra forskjell, skikkelig smooth girskift! Men du bør vente til etter innkjøringen med å bytte til helsyntetisk.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=R1jhZ_5wOSM[/video]
Gratulerer med ny sykkel! Er denne 250'en også en Kawa?Pollti skrev:La motoren bli varm før du belaster den og ikke la den jobbe tungt i lave turtall på høyt gear så går det sikkert bra. Henter ny 250 i april og den blir kjørt varm ned til motorveien og derifra blir det å følge trafikken så turtallet blir nok høyere enn 4000 uten at det gir meg dårlig nattesøvn. En ny motor må jo kunne brukes. Noen som kjører inn bilmotorer slik det diskuteres her ? Ikke det. Nå ble jeg overrasket gitt
Jeg har bestilt fender extender fra Jesters Trick Bits; http://www.jesterstrickbits.co.uk/produ ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false; ,TrondA skrev:...
Det som ikke berører sittestilling, men praktisk nytteverdi, er ettermontert hugger. Den får kontroll over spruten mot bakdemperen. Orginalt går skiten fra bakhjulet rett inn mot simmerringen på bakdemperen. (!) Dessuten holdes kjede og tannhjul mye renere og penere. Anbefales.
Slip-On eksos og nytt skiltfeste er etter min mening mindre viktig.
Jeg har kjørt ca 40 mil med ny 250R, og målte anslagsvis 0.36 - 0.37 liter / mil, med snitthastighet godt under 60 km/t, på pendling totalt 8 mil per dag.Elolz skrev:Er en fin sykkel på motorveien, sammenlagt i år har jeg ligget på 0.28l/mil, dette med blanding av 10-15min småkjøring og halvtimes pendling hver vei. Har da kjørt med åpen slip-on. Har nå også montert KN filter, og da går det litt for magert, så de skulle ta en liten remap under vinterlagringen så regner med forbruket vil øke litt da.gsx750_80 skrev:Hei Jeg vurderer å anskaffe en slik sykkel selv, da jeg pendler omkring 8 mil hver dag (tur/retur).
Er det noen spesielle erfaringer du kunne tenke deg å formidle? Kjøringen foregår på motorveg (bomveg), slik
at trafikken flyter i 85-100 km/t, stort sett. Kan man regne med å komme under 0.4 liter per mil?
En ...
Hei igjen!TrondA skrev:Dersom du kjører i by og i tettbygd strøk med gj.snittfart på mindre enn 60 km/t skal du være fornøyd med 0,36 - 0,37 l/mil. Når du er ferdig med innkjøring og tar vanlige turer på hovedvei med 80 - sone skal du forvente 0,28 l/mil eller noe sånt. Jeg har ofte vært nede i 0,25 l/mil på rolige strekk på E6.
Et forhøyet kåpeglass reduserer luftmotstand og gir roligere luft rundt hjelmen. Det skal også redusere støy, men kroppslengden din avgjør mengden turbulens. Jeg er 1,82 cm høy og bestilte høyt kåpeglass da sykkelen ble levert ny fra butikk. Derfor aldri prøvd annet.
Jeg kjøpte forøvrig Hugger av praktiske, vedlikeholdsmessige grunner. Noe løft for estetikken synes jeg en hugger fra skidmarx ikke var... Denne tråden har nå lært meg at det finnes skjermforlenger fra Jester Trickbits til forhjulet også. Bestilling vurderes seriøst!
Ut fra hva jeg leser på en del utenlandske nettsider virker ikke forbruket mitt på 0.345 - 0.39 liter / mil spesielt høyt. Du er muligens heldig og flink til å kjøre økonomisk om du kommer ned på ca 0.3 liter / mil.TrondA skrev:Jeg har knapt noen gang opplevd at sykkelen har brukt helt opp mot 0,38l på mila. Det framstår som totalt uakseptabler verdier. Sist jeg målte forbruk av drivstoff, fikk jeg verdier på 0,29 - 0,31 l/mil på blandet kjøring i bynære strøk. Jeg ville tatt en kjapp kompresjonstest på sykkelen samt vurdert kjørestilen din for på den måte finne årsak til dette drivstoff-forbruket.
Lykke til!