Mange takk...blir nok å lage flere, etterhvertojda skrev:Slutter meg til de andre her, og berømmer videoklippene.
Er jo bare vandt til 46 sekundersklipp fra den kanten![]()
Iherdig er du også, og gir slett ikke opp for litt sne. Det er bra.
Når du først har laga denne tråden, kan du ikke da fortelle litt
om hvordan du kjører inn nyannskaffelsen?
Kjøring, turtall, belastning, olje og oljebytte.

Hva gjelder innkjøringen så inneholder jo dokumentasjonen til sykkelen ganske så utførlig beskrivelse av hvordan dette skal gjøres, i ulike intervaller, de første kjørte 1.000 km. Forhandleren ga en litt kortere versjon. Fikk beskjed om å holde meg unna det røde, la arbeidsfeltet ligge mellom 4 - 6.0000 rpm, ikke presse den unødig tungt, bruke alle gearene, bremse på gear (det gjør jeg uannsett), la den varme seg opp litt før kjøring (30 - 60 sek.), la den gå litt på tomgang etter kjøring før jeg slår den av (10-20 sek), ellers bare kose meg med den og la den rulle i vei. Dette gjelder da de første 1.000 km. Så skal den inn på førstegangsservice med oljeskift og sjekk og etterskruing av sentrale festepunkter/bolter.
Har enda i underkant av 700 km igjen av innkjøringen...og har storkost meg hver km frem til nå! :)
Har lest og hørt at det er ulikt syn på dette med innkjøring, og behovet for det...egentlig. Men velger å følge forhandlerens råd!