Det er fint å farte rundt på en strøken sykkel. Helt enig i dèt. Men jeg er sånn skrudd sammen at jeg ville ikke turt å bruke en strøken sykkel på samme måten som jeg tør å bruke de syklene jeg har. Og det å kunne bruke en sykkel uten være redd for at den skal få en skramme, er for meg et viktig punkt.
Hadde en Kawa Z750S som jeg kjøpte ny i 2005. Den klarte jeg å holde nogenlunde strøken, og det var fint i massevis. Men den avslappende gleden fant jeg aldri på den sykkelen. Redd for å parkere den og få den ødelagt av forbipasserende, redd for å få den "sandblåst" hvis jeg kjørte grus, redd for å miste den i bakken etc etc etc...
Nei, for meg skal det være sykler i topp teknisk stand. De skal også være slik at jeg kan gjøre mine egne ombygginger uten å føle at jeg "ødelegger" et original-eksemplar. Videre skal de kunne brukes til det jeg har lyst til å bruke de til uten at jeg skal føle noen som helst uro knyttet til det at de kan få en skramme. Jeg vet med meg selv at hvis jeg hadde hatt en strøken sykkel, hadde jeg ikke fått brukt den på samme måte som jeg bruker mine to sykler.
Dessuten er det mange flinke mc-folk som tar godt vare på syklene sine, så ønsker jeg å beskue strøkne eksemplarer kan jeg ta meg en tur f.eks. til Tyrigrava og se på dem der.