pms en var hard men kom igjennom den på et vis,og tenkte at en sigarett tenner utak hadde vært kjekt å ha så fikk kjøpt dette på biltema (fikk beskjed om dette fra speed) og lev speed så dette kunne bli mont når betillte henting fra vinter lagring. juhu som gledet meg da også hadde bestillt ny designet sal/m gel så lurt på hvordan denne ble.
meget fornøyd med resultat av sal og plasering av 12v uttak og fikk meg noen turer i varmen i mars, MEN..... tenkte at luft i dekk må sjekkes ofte og ikke lett på de fleste bensinstasjoner med stivt påfyllingsrør hmmmm, biltema og kjøpe en luft trykk måler så jeg kunne ha litt kontroll, og den sa da at var litt lite luft, jaja tenkte skulle ta det med kompressoren hjemme dagen etter da hadde planer om tidlig opp og kjøre hele dagen.
dagen etter, tidlig opp, på med utstyr, og ut til gullet

tok med gps for tenkte at skulle prøve 12 v uttaket, satte på plass gps,smetta inn ledn i siggarett utak, fyllte luft og hoppa på klar for tur, på med tenning, og turtallsviseren og lamper flakset som normalt (sjekk) og ingen reaksjon med start knappen,,, fa..... i he..... hva nå da! slo av og på tenning alt normalt utenom at temp blinket hi .
det var riktignok varmerekord i mars men at solen hadde overopphetet sykkel hmmm,vi bor tross alt i norge hehe. det var frem med boka till sykkel,lese om hva dette kunne være en der sto ingenting. hvis det var noe galt skulle det komme feilkoder noe det ikke gjorde.
av med alt tøy, skru av sal,sjekke sikkringer, sjekke ledn til 12v utak da misstenkt noe med denne men ikke noe feil å finne, skrudde tilslutt av enne pol på batt, tok en røyk, satt på igjen,og der sto det da lo på temp, og gullet startet.
det ble ikke god dagen på tur, dette hadde jo tatt sin tid, og hville dette skje igjen så ble bare småkjøring i distriktet,og rett til speed på mandag.
der sa de at aldrig hørt om før når ikke kom feilmeld så de regnet med at noe hadde hengt seg opp, jaja sykkel virket jo så slo meg til ro med dette.
fikk kjørt noen turer uten tull og så kom påsken og kulda hehe.
men i dag 7/4-12 sol og brukbar temp hadde jeg avtalt å bruke dagen på tur m noen kompiser, passe tidlig opp, god frokost,kaffe kanna fyllt opp, på med utstyr og ut til gullet, hun var ikke helt ren, men jeg lovet henne at fullt stell skulle hun få etter denne dagsetappen. gutta sto klare,målet var avtalt,trillet henne ut i gata vri om nøkkel,alle sjekklamper ok, trykket på knapp og uhh uhh uh u... dødt,men det var da som svarte he....
hva nå da, der blinket det hi på temp faen også ikke nå da.
jaja av med utstyr,beklagelse til kara som var mere enn reiseklare, frem med verktøy for tenkte bare å skru av sal, kobble av og på batteri så går det i gleden.
dette var ikke nok denne gangen, det funket ikke, batt var like tomt som komunekassa.
jeg sa til kara at de kunne kjøre i forveien så kom jeg etter hvis jeg fikk noe dreis på henne.
det ble til at kobblet på lader og ventet 10 min og prøvde igjen,og gjentok dette 2-3 ganger uten hell, den måtte få stå lenger, så tenkte at greit den får stå og lade og jeg vasker og polerer så lenge.
var jo i porsgrunnd på messe og der kjøpte jeg en ny såpe som jeg har lest om, S100 dette var alle tiders såpe sa de, kostet nok gjorde det også så her kommer nok gullet til å skinne etterpå tenkte jeg mens jeg pakket opp esken med flasken og mont spraytuten.
hvordan skulle denne brukes da tro ? på våt el tørr sykkel?? får lese på esken da men der var det bare på italiensk,tysk,nederlansk osv dette er spåk jeg ikke behersker så ble sprayet på tørr sykkel, en sei såpe var det og hele flasken ble brukt. husker at leste i mc avisa en artikkel om dette produktet og at kunne stå på lenge for best resultat,opp mot 30 min, men sprayet på og tok en røyk,og spylte av meget grundig for det var mye såpe.
gullet ble rein som bare det,men jaggu en udrøy flaske så blir nok med denne ene gangen, så var det frem med pusse skinnet og tørke og hva f...... er dette da, hvite flekker på plasten rett under bremsehendel, gnikke og gnu det går ikke vekk (se bilde)

jaja, poleringen går greit, hun stråler der hun står, da er det på tide å finne kobbling/ sikkring til 12 v utak og få av denne da jeg tror dette er synderen, blir kobblet av og laderen har stått i en time så nå er det på tide å prøve igjen, og gledens klokker kimer, hun maler som en katt igjen, monterer på sal og pakke sammen verktøy og pikk pakk og får holde med en liten (lade)tur for er varm og ikke minst våt etter vask da spyletuten på hageslangen levde sitt eget liv og sprutet vann ut alle andre steder enn fronten etter de få kuldegrader i vinter, så noen som har noen gode råd, ang tomt batteri, temp hi blinker selv med kald motor, en enkel overgang så en kan fylle luft på bensinstasjon med de stive fylletutene, og de hvite flekkene.
ha en fortsatt god påske folkens, og ja speed jeg kommer på tirsdag..