40 - 50 mm ?

Jeg syntes det var veldig mye, så mye faktisk at kjedet tar oppi svingarmen når slakken sjekkes...
Noen av dere som har hørt om lignende?
Er ganske sikkert riktig. Lang fjæringsvei, lang svingarm og forholdsvis lang hjulavstand er med på å avgjøre hva kjedeslakken skal være.Baltazar skrev:Igår justerte jeg kjedet mitt for første gang, og til min store forskrekkelse stod det i service manualen at slakken skulle være
40 - 50 mm ?
![]()
Jeg syntes det var veldig mye, så mye faktisk at kjedet tar oppi svingarmen når slakken sjekkes...
Noen av dere som har hørt om lignende?
Samme på min motorsykkel,målt med sykkel på midtstøtte.Onsløv skrev:Er visst sånn på min og:
Bør stå i brukerhåndboka om kjedeslakken skal måles når sykkelen står på sidestøtte, om den skal holdes rett opp og ned eller evt. med føreren sittende i salen. Det siste av disse alternativene hører vel til de absolutt sjeldne unntakene...Welshen skrev:20-30 mm står det i min håndbok. Er det slik at det skal være dette når jeg sitter på MCen eller er det når den står på sidestøtten? Det var ikke så lett å lese ut av håndboka.
Hva anbefaler dere for smøring av kjede. Har kjøpt spry på biltema. Er denne ok?