Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av Snikkeren »

God påske ja, selv om du har noen arbeidsdager igjen.

Men påstander om salg av sykkel, og mulig legge sykkelkjøring på hyllen må du gjenta i morgen hvis det stemmer. I dag går jeg ikke på sånne uttalelser. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av ArcticTiger »

HøHøø, selle GPz-en du lissom, det var vel dagens slappeste spøøk :vs

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av Jompa »

Snikkeren skrev:God påske ja, selv om du har noen arbeidsdager igjen.

Men påstander om salg av sykkel, og mulig legge sykkelkjøring på hyllen må du gjenta i morgen hvis det stemmer. I dag går jeg ikke på sånne uttalelser. :knegg
Snikkeren skrev:God påske ja, selv om du har noen arbeidsdager igjen.

Men påstander om salg av sykkel, og mulig legge sykkelkjøring på hyllen må du gjenta i morgen hvis det stemmer. I dag går jeg ikke på sånne uttalelser. :knegg
Syntes sjøl det var et godt forsøk, men pyttpytt, får vel gjøre det bedre neste år.
Etter påske blir det action i garasjen, grenrørene skal demonteres og sendes til "coating", støtdemper byttes og, og .....
og etterhvert blir det vel bare veier her også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av jhn »

Jompa skrev: ...og etterhvert blir det vel bare veier her også.
Du sa nettopp du skulle prøve en ny spøk om et år, så kommer du med en så dårlig spøk allerede nå.
Men du lure ikke mæ :[-X

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Jompa skrev: ...og etterhvert blir det vel bare veier her også.
Du sa nettopp du skulle prøve en ny spøk om et år, så kommer du med en så dårlig spøk allerede nå.
Men du lure ikke mæ :[-X
Det fine med å være så pessimistisk som du tydeligvis e, e at du sikkert ikke blir skuffa så ofte.
Æ kjørte forresten forbi hytta di for noen dager siden, og der va det mye sne. Grinda stakk bare såvidt over.
Hadde det vært litt kortere å kjøre, sku æ tatt en tur med John Deeren å brøyta veien din.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev: ...og etterhvert blir det vel bare veier her også.
Du sa nettopp du skulle prøve en ny spøk om et år, så kommer du med en så dårlig spøk allerede nå.
Men du lure ikke mæ :[-X
Det fine med å være så pessimistisk som du tydeligvis e, e at du sikkert ikke blir skuffa så ofte.
Æ kjørte forresten forbi hytta di for noen dager siden, og der va det mye sne. Grinda stakk bare såvidt over.
Hadde det vært litt kortere å kjøre, sku æ tatt en tur med John Deeren å brøyta veien din.
Det har du rett i, våren kommer som en stor overraskelse hvert år siste uka i april.
Like sikkert som amen i kirka
Takk for det, men no e vannet frossent, for første gang. Vannledningen e vel
3-400m lang opp til brønnen. Gudene må vite når det tiner, sikkert ikke før langt ut på våren/sommeren, så det drøyer nok en stund før æ drar dit. Men det e egentlig like greit siden det e vannvittig trykk på skolen for tiden.
Eksamen nærme sæ med stormskritt, så det e nok best å bruke tiden på skolearbeid
Parallelt med det så driver vi (æ + en til) å jobber med en mulig oppstart av et lite foretak, som også krever sitt.
Men det e foreløpig veldig usikkert om det blir realisert, får se litt ut på sommeren.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER på påsketur

Legg inn av Jompa »

Så var påska over, vi har vært på hyttetur i nesten ei uke. Fisket, stekt pølser, kjørt scooter og gått litt på ski.
Fikk ikke tatt noen bilder på skituren, for at æ var alt for sliten. Nei, kameraet lå selvsagt igjen på kjøkkenbenken.
Begge "ungene" med samboere har vært på besøk og overnattet. Og selvsagt barnebarnet, gullungen, klumpen, babyen osv, kjært barn har mange navn. Ho er forresten snart 10 mnd.
Foreldrene mine overnattet ei natt, det har mao vært flullt hus og stormende jubel hele påska, unntatt det siste døgnet.
Da var det bare meg og fruen igjen til opprydding, pakking og vasking.
Påske 2012 001.jpg
Det er mulig at dette bildet har vært lagt ut før, men utsikten fra stuevinduet i hytta er da fin ?
Påske 2012 005.jpg
Min yngste datter på kjæresten sin scooter.
Påske 2012 013.jpg
Mens de andre fisket på isen, slappet jeg av. Mener at det er halve vitsen med å være på tur.
Påske 2012 017.jpg
Her er min kjære og min tiltenkte svigersønn på isen og fisker. Den dagen ble det bare ei lita røye, gjett hvem som fikk den.
Kan røpe at det var han som fiska minst. ( og drakk nesten all kaffen)
Påske 2012 018.jpg
Litt herjing med scooter høre med på fjelltur. Det blei etterhvert endel overvann.
Påske 2012 024.jpg
Utsikt fra verandaen kl 8 om kvelden. Det var kaldt de fleste nettene - 24 den kaldeste natta.
Påske 2012 026.jpg
Afterski på verandaen. Lurer på om Petter Northug er like sliten etter en "skitur". ølet smakte ihvertfall suverent.
Påske 2012 040.jpg
Snevær hadde vi bare en ettermiddag, da snedde det til gjengjeld tett. Bildet tatt fra kjøkkenvinduet.
Påske 2012 049.jpg
På vidda er det full vinter, så det kan enda bli noen fine hyttehelger før vårløsninga kommer.
Kom hjem i ettermiddag til 20 cm nysne. Æ hadde egentlig et lite håp om at steinhellene foran huset skulle være tint frem.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Intruder »

:thumleft Misunner deg all den snøen,men nå har det jaggu meg begynt å snø her også.Riktignok
bare to centimeter enda,men gleder meg på vegne av naboen som skulle grille ute... :roll
Jeg ble som vanlig ikke bedt,får vel stikke bortom etterpå.. :twisted :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av ArcticTiger »

:[-( :[-( Jeg missuner deg OVERHODET IKKE snøen :lol Men det så ut som en trivelig tur, kanskje mer Vinterferie enn Påskeferie? Koselig hytte dere har, og trivelig å være sammen med familien (Men det kan muligens være litt :-k innimellom? Jaja, jeg snakker bare for meg selv altså :knegg )
Det er kjølig her og, jeg kunne tenkt meg det Varmere nå :roll

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Svein2 »

Høres ut som en glimrende kombinasjon med snøscooter om vinter`n og MC om sommer`n.
Ellers er det vel snart slutt på scooterkjøringa oppi der, så ut som det begynte å bli bløtt.
Fine påskebilder. :thumleft

Brukeravatar
Smurfen
Innlegg: 162
Registrert: 07 apr 2012, 20:57
Motorsykkelen din: Suzuki svf 650 Gladius
Sted: Røros

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Smurfen »

Detter va no en trivelig blogg å lese på ja, læng sea je har flira så mye :lol
Bergstaden og Omegn MC (BOMC)
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev::thumleft Misunner deg all den snøen,men nå har det jaggu meg begynt å snø her også.Riktignok
bare to centimeter enda,men gleder meg på vegne av naboen som skulle grille ute... :roll
Jeg ble som vanlig ikke bedt,får vel stikke bortom etterpå.. :twisted :twisted
Å ?? Æ trudde alle "søringa" hata sne og vinter. Det e ihvertfall intrykket man får av TV2. Og,holdt nesten på å glemme mc-siden. Men det siste e vel bare rett og rimelig ?
Sist redigert av Jompa den 09 apr 2012, 15:36, redigert 1 gang totalt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Jompa »

Svein2 skrev:Høres ut som en glimrende kombinasjon med snøscooter om vinter`n og MC om sommer`n.
Ellers er det vel snart slutt på scooterkjøringa oppi der, så ut som det begynte å bli bløtt.
Fine påskebilder. :thumleft
Ja, sesongen tar slutt 6.mai. Da stenges de fleste løypene, hvis det enda er mye sne på fjellet blir noen løyper holdt åpne litt lenger.
Det her e ei flott tid, med sne på fjellet og varmegrader om dagen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Jompa »

Smurfen skrev:Detter va no en trivelig blogg å lese på ja, læng sea je har flira så mye :lol
Takk for det og velkommen "inn i varmen".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Intruder »

Er det fritt fram for scooterkjøring i Finnmark ? Så regulert som det meste er ellers her i landet ville det være rart om det ikke er restriksjoner... :mk
Påske innpå vidda med isfiske,sol og aluminium ville vært toppen..... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar