Hvem jeg er? Willy heter jeg og er 43år. Har vært fraværende fra mc livet siden 1998 men for 14 dager siden ble jeg(sålangt ihvertfall) den lykkelige eier av en BMW R1200RT. Forresten er kona medeier. Hun eier baksetet. Godfølelsen kom umiddelbart tilbake

For ca. enogenhalv måned sia satt jeg å bladde litt på finn.no og kom inn på MC til salgs. Ikke at dèt er første gangen. Har da stadig tenkt at det skulle vært artig å få seg att sykkel og mimra tilbake til tider med mc treff og europaturer med en trivelig gjeng og godt miljø. Men denna gangen ble jeg studerende litt mer enn vanlig. Pris og forskjellige modeller. Tenkte tilbake til 98 da jeg prøvde GS'en til Inge i klubben og likte den godt. Kikka litt på forskjellige enduro og leste tester på nettet. Varadero, V-strom, kanskje noe mer sportstourer ala FJR1300, eller Blackbird?
Kona(toffinteppen) kom etterhvert og lurte på hva jeg så på. "Skal du kjøpe deg motorsykkel?" Jaaa...."Får en med seg noe særlig hvis en skal på tur med det a? Hm... hørt den før? Men jeg skjønte at det ikke var noe uvilje mot å kjøpe motorsykkel. Innså også at jeg måtte tenke på hu som skulle sitte på. Pan europeean, K1200GT kanskje. Men synes de virka litt tunge da. Leste flere tester og BMW R1200RT så ut til få litt skryt. Ikke så tung som en skulle tru heller. Fant en 06 som hadde gått lite og hyggelig pris sammenlignet med andre. Trodde prisen lå på smertegrensa. Det var feil, den var nok litt høyere

Mens vi ventet på at Rudi skulle komme seg på Kielferga, tok vi en tur til MC huset Nydalen og kikka på utstyr. Nok en grensesprengende aktivitet. Fikk i tillegg prøvesittet en RT, og, joa, virket bra det. Også traff vi tilfeldigvis Svein2 og KawaSonja der. Det var også flytting av grenser. Svein2 oppgraderte fra Transalp til CBF1000FA.
Fikk beskjed av Rudi at sykkelen svarte til forventningene og at han kom til Oslo med Kielferga 26.mars. O fryd. Så var det registrering og sånt da, hadde i forbifarten ikke tenkt på hvor lang tid det tok. Lot det seg gjøre på samme dag? Var jo knallvær og bare veier. Ville vært gørfint å kjøre sykkelen hematt. Prata med Rudi igjen, og det skulle la seg gjøre. Alle papirer iorden ifra Tyskland og ingen visning nødvendig. På drop in hos Biltilsynet i Oslo ble køen stoppa 2 personer foran Rudi, men han visste råd og ringte til biltilsynet på Hønefoss og der var det en velvillig kar som kunne hjelpe.
I mellomtiden var jeg på vei til MC huset på Nydal (med lomma full av Paracet for å flytte smertegrenserr) for å handle utstyr. Ble to schubert hjelmer av typen C3 og to jofamadresser med støvler a la lindstrand og BMW. Hadde det ikke vært for at skinn krymper noe vederstyggelig på 14 år, kunne jeg brukt den gamle dressen og latt være å spise to paracet da jeg kjøpte schubert intercom også.
Fikk med en kompis og dro til Hønefoss hvor vi traff Rudi en halvtime før det stengte. Han kom kjørende med RTen på prøveskilt og den velvillige karen fra biltilsynet kom ut og knipsa rammenr og satte igang med papirarbeidet. Sykkelen hadde både komfort og sikkerhetspakke og så strøken ut. ESA, ASC, ABS, luftrykksmåler, radio, varme foran og bak, cruisecontroll, kjørecomputer osv. Det var ikke mulig å få skiltet samme dag men Rudi foreslo at jeg kunne ta sykkelen hjem på prøveskilt og så kunne vi møtes på Gjøvik. Og det hørtes bra ut.
Mange år siden jeg hadde kjørt sykkel. Og det var tre mil på gamlesykkelen min som jeg solgte til et søskenbarn for 14 år sia. Var litt spent for jeg husket at jeg ikke hadde den skikkelige godfølelsen da. Enda jag hadde kjørt 50 000km på akkurat den sykkelen. De tankene forsvant imdlertid fort. Gliset ble nok bare breiere og breiere på tur hjem.
Møtet på Gjøvik skar seg da Rudi drev og registrerte flere sykler og plutselig var i Drammen, men lurte på om jeg kanskje hadde lyst til å kjøre litt siden det allikevel var finvær og kanskje møtes på Gardermoen? Jo det hørtes greit ut. Ringte kona og spurte om hu ville være med en tur og det passa. Kjørte ned til Gardermoen og tempmåleren viste behagelig 21 grader på turen. Ikke verst det 27. mars. Der traff vi Rudi og avsluttet handelen på McDonalds med noe å bite i og en hyggelig sykkelprat.