lasse_hansen skrev:
Sist mc tur, så fikk jeg faktisk se en person (uten å nevne kjønn) som bokstavligtalt satt feil vei i førersetet, for ho drev å satt på ungen sikkerhetsbeltet, og han/hun satt i baksetet.

lasse_hansen skrev:
Sist mc tur, så fikk jeg faktisk se en person (uten å nevne kjønn) som bokstavligtalt satt feil vei i førersetet, for ho drev å satt på ungen sikkerhetsbeltet, og han/hun satt i baksetet.
For min egen del, mener jeg at jeg har blitt en bedre sjåfør etter at jeg ble "tohjuling". Hadde hatt bil-lappen i over 20 år når jeg kjørte opp til tung sykkel. Man ser verden på en annen måte..lasse_hansen skrev:Når man snakker om å gjøre flere ting samtidig mens man kjører bil... Det er helt sant, omtrent ALLE bilister skal gjøre noe annet som er mye viktigere enn trafikken rundt dem, unntatt oss som har Klasse A stemplet i førerkortet da![]()
![]()
haha, den så jeg nå! Der ble jeg "busted"Snikkeren skrev:lasse_hansen skrev:
Sikkert denne http://www.budstikka.no/nyheter/bil-og- ... -1.7176171" onclick="window.open(this.href);return false; - gikk visst rimelig brapoulet_cavalier skrev:Enda en på E18 mellom Oslo og Sandvika - sykkelen så hel ut så det er jo lovende.
Det var som sjåførlæreren min sa da jeg bestod oppkjøringa på bil.. "ja, det er nå du VIRKELIG skal lære å kjøre bil".Intruder skrev:Slike tragiske ulykker er forferdelige.Tenkte på bilister som nylig har fått lappen,mange av disse
er vel så farlige som "gubber med hatt i Kadett"..
Ser at Trygg Trafikk ønsker å senke aldersgrensen for kjøring med bil, med begrensinger med hensyn til tid på døgnet, passasjerer etc. så det er tydelig at meningene om dette er delte også i fagmiljøene.Crinos skrev:Det var som sjåførlæreren min sa da jeg bestod oppkjøringa på bil.. "ja, det er nå du VIRKELIG skal lære å kjøre bil".Intruder skrev:Slike tragiske ulykker er forferdelige.Tenkte på bilister som nylig har fått lappen,mange av disse
er vel så farlige som "gubber med hatt i Kadett"..
Vet at det jobbes iherdig for å gjøre en kjønnsforskjell på gutter og jenter... Er visse krefter i Biltilsynet (min søster inklusive) som ønsker å øke aldersgrensen for unge menn og førerkort. Kan ikke si meg enig, men jeg ser og forstår argumentene.