Har jeg vært innom dette før? Javisst!

Men en repetisjon for noen kan være greit. Mens andre må gjerne riste på hodet... Jada, jeg vet!
AJ og all denne pakkinga hans...

Uansett så er det på'an igjen
Here we go...:
MC-folk skal på tur i disse dager. Også vi -
Bakpå og jeg. På én MC...
Det byr på noen utfordringer...
Etter fjorårssesongen bestemte vi oss for at de gangene vi tar med oss telt, som til de store treffene hvor det er god tradisjon å overnatte i telt, skulle det være et med mulighet for full takhøyde.
Telt med max. takhøyde 120-130 cm. er for ungdommen, fant vi ut etter noen turer ,med slikt telt...
I år sto valget mellom lavvo og vanlig telt. Lavvo ble innkjøpt, men senere solgt til fordel for praktiske Etesian 4 med ferdig montert innertelt og det det hele

Og med en vekt på 6 kg. For et romslig firemannstelt!?
Det lot seg høre
Utfordringen som nevnt ovenfor er å få med seg alt man bør ha med seg for to på tur - på én sykkel.
Denne tråden vier mange løsninger. Vår er fortsatt RevPack festet på toppboksplata på Tiger. Ny toppboksplate i år; vekk med Triumphs originale og på med GIVI Monokey (tror jeg det er?), som gjør at festemulighetene til RevPack'en blir litt annerledes.
I tillegg er altså Etesian teltet kjøpt inn, nye TigerStorm soveposer likeså i tillegg til Thale 3.8 selv-oppblåsbare liggeunderlag og Eagle ditto puter innkjøpt for sesongen. Disse tingen pluss litt til i den store og lille RevPack'en på Tiger bagasjebrettet...:
I tillegg to campingstoler stroppet bakpå. Testkjørt i dag i ca. 4 mil og det funker som bare det
Telt, soveposer og liggeunderlag i den store bagen:
Og Eagle puter i den lille oppe den store + et par sånne mikro (hurtigtørkende håndklær).
Ingen avskrekkende vekt på bagasjen heller, faktisk.
Resten av det vi skal ha med får vi plass i sidevesker og tankveske. Totalt sett en god løsning på vår turklare MC, synes vi.
Å pakke slik gjør vi bare på de store treffturene hvor teltet skal være med. Ellers pakker vi selvfølgelig mye, mye lettere og tar sikte på annen type overnatting og kjøp av nødvendigheter (f.eks. ekstra klesskift) underveis.