Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Crinos skrev:Passerte det selvsagt "ørten" biler, et godt utvalg av motorsykler og en del ATVer.. INGEN av dem stoppet...
Märkligt det där ja. Jag trynade en gång på dieselsøl i en rundkjøring. Det stog bilar och väntade på att köra in i rundkjøringen, men de stog bara och väntade på att jag skulle få "vraket" ut av veien så att de kunde köra vidare. För att vara helt ärlig hade jag väl inte direkt lust att snacka med någon just då, men tyckte ändå att det var i överkant nonchalant av dem att inte ens rulla ner vinduet på bilen och fråga om det gick bra eller om jag behövde hjälp.

Men jag har varit inblandad i en allvarligare olycka också, då stoppade många och hjälpte till medans vi väntade på att helikopter skulle komma. Min konklusjon är att när det verkligen är allvarligt så tar sig folk sammen och gör det de ska, men inte annars. :)

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Iron76 »

Man stopper for folk og spør, i hvertfall for motorsykkler. Om ikke man får utrettet mirakler med biken, kan man uensett ha en hyggelig prat om felles interesser. Var en eller annen bildesak som verserte på FB om dette....

Pleier no å stoppe for biler også jeg. Har ikke peiling på motorer e.l., men det har hendt at den samlede uvitenheten rundt et kjøretøy har bidat til å få dem i gang igjen. :redface

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Ja. det er ikke alltid man har muligheten til å bidra med stort, og de aller felste av oss har jo i dag mobiltelefoner. MEN... Det skjer jo at noen ikke har mulighet til å ringe, så bare det å stoppe i to minutter for å høre om det trengs hjelp burde ikke være så grusomt avskrekkende.

Jeg bærer overhodet ikke noe nag til dem som ikke stoppet, men det var litt forunderlig..
Jeg haddet et stopp i fjor også (som også resulterte i at Viking kom, som viste seg å være feil kobling på det elektriske)... Da stoppet jeg rett i munningen av Baneheitunellen retning mot byen (for de som er kjent i Kristiansand)...
Der var det ingen sykkelsti å stå trygt på nei.. Kun en smal veiskulder... Men DER stoppet det biler, og enda flere slakket ned farten frem til jeg ga "tommel opp signalet" hvor de da nikket og kjørte videre..

Ikke var jeg midt i rushen i går heller.. Det skjedde vell sånn i 13:30 tiden eller noe der omkring.

PS: for ordenskyld.. har ikke fått den "#¤%"#¤"#¤" innslags greia til å slippe.. Knota i gårkveld og litt i dag morges uten nytte... I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold! :roll
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Pollti »

Det du har vært utsatt for er et tegn i tiden ! Vi bryr oss ikke. HG grøftekjørte i fjor, verdens dummeste uhell men hun lå nå der med 140 kg over seg. Bilene slakket litt på farten og glante, En sykklist svingte kjekt utenom. Ikke en jævla sjel brydde seg før jeg troppet opp og reiv og slet i MCen og fikk henne løs fra vraket. Kudos til gammlingen som kom haltende ned mens jeg holdt på i grøfta. Ellers: null poeng til medtrafikanter. De ga bare blanke F...

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Relax »

Crinos skrev: I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold! :roll

:lol ....det er derfor Harley er lagd så solide ,,,,,,,for å tåle denslags Harley "reparasjoner"...
Hva ligger i verktøy veska di da? Slegge? balltre?
"Do the right thing"

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Relax skrev:
Crinos skrev: I kveld tyr jeg til det ultimate verktøy på Harley.... blind vold! :roll

:lol ....det er derfor Harley er lagd så solide ,,,,,,,for å tåle denslags Harley "reparasjoner"...
Hva ligger i verktøy veska di da? Slegge? balltre?
Jepp... De er bygd for å tåle Paul Teutul Sr... :lol

Ligger et et "multipurpose tool" i veska... også kalt en god og solid skiftenøkkel! :prop:

Helt ærlig ble slegga liggende til fordel for demontering av hele starter røkelet.. Ser ut som at det er en kombinasjon av tregt fett og slakk fjer.. Var en kjapp tur innom http://www.bikeline.se" onclick="window.open(this.href);return false; (sviktet min faste leverandør CBP pga kampanje uke på Bikeline). Ny fjær kostet hele 16 kroner... Klarte selvsagt å plukke med meg litt ekstra også..

Denne saken her:
Bilde
For å bytte ut Iron Eagle effekten på samme sted... (Inspeksjons lokket til clutchen).
Tenkte det kunne være litt tøft siden jeg har en shiney Barnett Scorpion clutch :thumleft
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av ejs »

MyToolBox.jpg
:thumleft
"If you can't fix it with Gaffa, you haven't used enough"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Hey... har du vert i garasjen min nå!!!! hehehe :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Intruder »

Har originalverktøyet med...men ei slik luftbeholder kunne kanskje vært noe.. :scratch
Men mobil har jeg...og nummeret til MChuset.no.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

En smule irritert på postgangen i skandinavia..
Jeg ville tro at en postpakke skulle kunne bli sendt rimelig raskt i fra Malmø til Kristiansand.. .Men den gang ei..

På kvelden den 17 april bestiller jeg, den 18 april på morgenen får jeg beskjed om at pakken er plukket og lagt til levering.
Den 19 April skjer det litt med pakken og siste status der er at den er i Ørebro.
Så er det helt still frem til i dag, hvor den har ankommet tolla... Der blir den vell ut dagen, før den blir sendt sørover.
Er jeg heldig, så kommer denne til meg på onsdag.... Pfffft.
En uke fra Sverige til Norge... Ikke akkurat rask ekspidering..
Er det bare jeg som er kravstor og har for høye forventinger, eller er dette normal leverings tid fra søtebror ?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Bah... Sjekket just status på pakken..
  • Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 23.04.2012 12:32 0024 OSLO
  • Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 23.04.2012 12:14 0024 OSLO
  • Sendingen er til importvurdering 23.04.2012 09:24 OSLO PARCEL CENTRE
  • Sendingen er ankommet mottakerlandet 23.04.2012 09:24 OSLO PARCEL CENTRE
Bruker de virkelig 3 timer på å se på en pakke, og bestemme seg for at den ser vi på litt senere ?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av EasyRider »

Jeg handler selv en del i utlandet, både hobby og mc deler.
Må si jeg er skuffet over postens mld. system og behandlingstid.

Ofte så henger mld systemet opp. slik at pakken ligger på postkontoret, mens data systemt dems sier den forsatt er i oslo.
Har også fått mld på SMS "pakken er på postkontor" Reiser så til postkontoret for å oppleve at nei.. den er forsatt på omlastningsterminalen i sarpsborg!!
Kan ikke si noe annet at det er rimlig irriterende når sånt skjer..og hvordan er det mulig???

Er også stor forskjell på posten og UPS/DHL eller andre pakke levrandører.
De pakkene jeg har fått fra UPS/DHL går det ultrasmoot igjenom tollen. Og pakken er på døra nesten før du aner.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av XRing »

EasyRider skrev:Jeg handler selv en del i utlandet, både hobby og mc deler.
Må si jeg er skuffet over postens mld. system og behandlingstid.

Ofte så henger mld systemet opp. slik at pakken ligger på postkontoret, mens data systemt dems sier den forsatt er i oslo.
Har også fått mld på SMS "pakken er på postkontor" Reiser så til postkontoret for å oppleve at nei.. den er forsatt på omlastningsterminalen i sarpsborg!!
Kan ikke si noe annet at det er rimlig irriterende når sånt skjer..og hvordan er det mulig???

Er også stor forskjell på posten og UPS/DHL eller andre pakke levrandører.
De pakkene jeg har fått fra UPS/DHL går det ultrasmoot igjenom tollen. Og pakken er på døra nesten før du aner.
Jøss. Og jeg som trodde det bare var posten i Bergen som opererer med karantene på postpakker...
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Duville »

oioioioioioi - posten kunne jeg ha skrevet en lang avhandling om. De er hinsides det man kaller god service.

Bestilte for en tid siden en del matriell fra Tyskland som H A S T E T MYE. Bestilte pakke med GLS i Tyskland og betalte ekstra for at denne skulle gå kjapt og raskt og fulgte pakken gjennom europa. Fra sydtyskland og frem til postens lager gikk det smertefritt og i løpet av noen få timer - i hvert fall under ett døgn. Jeg hadde jo betalt mye peng for det. Posten tollager tok sin tid og til sammen brukte Posten Norge ca en uke på resten - jeg var fly forbannet og ringte inn og klaget og fikk beskjed om at jeg bare hadde betalt ekstra fra Sydtyskland og frem til tollageret. Derfra var det bare betalt vanlig pakke....

Bestiller 3 PALLER med varer og får dem i løpet av 3 dager.... med andre transportører.

Posten er ett rent H........VETE å ha med å gjøre!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Utrolig men sant.. Pakken min er ute av toll deklareringa... Hva skjer? Det har ikke tatt 3 døgn... :lol

Beste ekempelet jeg har med hvor fantastisk tollvesenet er..

For en del år siden bestile jeg en Tokio Marui M4-A1 Colt Carabin softgun. (skyter plast kuler på 6 mm)
Denne var hel og fin, så ut som et våpen og gode greier.. Bestilte også med noen magasiner, ekstra batteri og lader.

Ca 4 måneder senere, bestilte jeg haugen av deler til den samme softgunen. Tannhjul, stempler, fjærer, motorer, og en metallkropp til som en Colt M4 kopi.
Her skulle det oppgraderes ja..

Den FØRSTE pakken.. Altså den som var hel og komplett.. Den tok 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 1 dag i tolla, og 2 dager fra Oslo til Kristiansand.
Den ANDRE pakken, som bare var en haug med deler og "skrot".. Den brukte 22 timer fra Hong Kong til Oslo, 7 dager hos Tollvesenet med argumentasjon på at jeg prøvde å smugle inn ulovlig skytevåpen. Etter mye om og men, og med at de jeg bestilte i fra leverte dokumentasjon på alt jeg hadde bestilt direkte til tollvesenet, så kom den omsider ut av deklerasjonen. Den brukte ytterligere 5 dager på å komme til til Kristiansand.
I tillegg fikk jeg "kjeft" fra tollvesenet fordi leverandøren hadde sendt dokumentasjon på Cantonesik, Japansk, og Engelsk... De to første var jo totalt unødvendig fordi det var det jo ingen i tollvesenet som kunne...

BAH..

Men men... Får bare smile og late som jeg er fornøyd... Fornøyd eller missfornøyd.. Hjelper jo uansett pentlite på deklerasjons tiden.. :mk
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar