Haeggis skal på tur.
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
Slapp a' me'ræi du 'a!
Det kommer, det kommer
Det kommer, det kommer
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Haeggis skal på tur.
Haeggis skrev:Slapp a' me'ræi du 'a!
Det kommer, det kommer
Jamme da bare fortsetter vi å vente, da... Bilde av Haeggis i MCsiden T-shirt med beduiner i brennheit ørken gleder vi oss til
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
Det er sant har blitt nevnt her og der; jeg pådro meg et eller annet i Marokko.
Vel tilbake på det europeiske kontinent sov jeg 13-14 timer hver natt, også i telt, og ble langsomt dårligere.
I siste innspurt for å få med meg litt av Pyreneene før jeg skulle til Geneve og ta flyet hjem til påskefeiring med prinsessene mine, takket Astrid for seg.
Den stygge lyden jeg hadde hørt ved spesielle turtall var IKKE paranoia, og hun døde - på motorveien - igjen. Motoren låter som et steinknuserverk, og trekker ikke i det hele tatt.
Henting med tauebil (IGJEN), og innkvartering på en lokal MC-sjappe, som er autorisert ktm, Honda, Yamaha-verksted.
Verksmesteren konkluderte med at motoren var død, men sa også at jeg - utfra mine beskrivelser - ikke kunne gjort annet enn å håpe det ikke gikk galt, da reparasjon ville kostet minst like mye som å skifte motor.
Flyttet flyavgang til Barcelona, og gjorde meg klar til påske og motorleting.
Sjappa tar ingenting for lagring av Astrid, men ba meg dra hjem og ta meg av jentene mine, og si i fra når jeg hadde sporet opp ny motor.
Skifting av motor, inkl. forgasseroverhaling prissatte de til €400
Pga. varslet generalstreik i Spania, dro jeg tidlig ut på flyplassen, og satt /sov på kald og hard betong i 18 timer og ventet på flyet.
Vel hjemme i Norge var jeg blitt dritsjuk, og hadde 40+ i feber og nyresmerter i en uke.
Infeksjon med påfølgende betennelse i nyrene og dehydrering var dommen fra legen.
Dette er grunnen til manglende blogg og oppdatering.
Motor er nå funnet - igjen med hjelp fra Gerke i Belgia, til den vennlige sum av €250
Forsendelse av motoren kommer på €250 antar vi, og jeg anså det som unødvendig å returnere til den lille spanske byen og bruke masse penger på hotell før motoren var på plass, så jeg sitter litt på vent.
Jeg håper motoren blir sendt i morgen, og har ombooket returbilletten til 24.
Formen er så og si på topp igjen.
Er forøvrig invitert med p tandemhopp fra 4500 meter og HA-traff i Valencia i slutten av måneden. Hoppet skal jeg ta, treffet er jeg usikker på, da reisekassa begynner å bli ganske slunken etterhvert.
Jaja, drøye 7000,- for ny motor, sending OG skifting er ikke noe å si på, så jeg er ved relativt godt mot.
Utfordringen i neste omgang blir å se om jeg klarer å få gamlemotoren hjem.
Jeg vil gjerne dissikere den og finne ut hva som røk, OG ha den som delebase...
Blogg er sendt til bike, og flere kommer hurtig fremover, så jeg kommer à jour igjen.
Her er en liten filmsnutt fra veien BA-138 på vei mot Peloche langs Embalse de Garcia Sola, sørvest for Madrid.
Lytt ekstra ved ca. 1:21 - der får dere høre den stygge lyden som dukket opp ved 3500-4500 rpm, som flere verkstedfolk (også på Yamahaverksteder) i Marokko avfeide som paranoia.
Jeg skrudde ut kamkjedestrammeren, nullstilte og smurte den, men det hjalp ikke.
...noe sier meg at jeg IKKE var paranoid...eller i det minste at det var BEGRUNNET...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IxTRiVS- ... IpUPltxVk=[/video]
Vel tilbake på det europeiske kontinent sov jeg 13-14 timer hver natt, også i telt, og ble langsomt dårligere.
I siste innspurt for å få med meg litt av Pyreneene før jeg skulle til Geneve og ta flyet hjem til påskefeiring med prinsessene mine, takket Astrid for seg.
Den stygge lyden jeg hadde hørt ved spesielle turtall var IKKE paranoia, og hun døde - på motorveien - igjen. Motoren låter som et steinknuserverk, og trekker ikke i det hele tatt.
Henting med tauebil (IGJEN), og innkvartering på en lokal MC-sjappe, som er autorisert ktm, Honda, Yamaha-verksted.
Verksmesteren konkluderte med at motoren var død, men sa også at jeg - utfra mine beskrivelser - ikke kunne gjort annet enn å håpe det ikke gikk galt, da reparasjon ville kostet minst like mye som å skifte motor.
Flyttet flyavgang til Barcelona, og gjorde meg klar til påske og motorleting.
Sjappa tar ingenting for lagring av Astrid, men ba meg dra hjem og ta meg av jentene mine, og si i fra når jeg hadde sporet opp ny motor.
Skifting av motor, inkl. forgasseroverhaling prissatte de til €400
Pga. varslet generalstreik i Spania, dro jeg tidlig ut på flyplassen, og satt /sov på kald og hard betong i 18 timer og ventet på flyet.
Vel hjemme i Norge var jeg blitt dritsjuk, og hadde 40+ i feber og nyresmerter i en uke.
Infeksjon med påfølgende betennelse i nyrene og dehydrering var dommen fra legen.
Dette er grunnen til manglende blogg og oppdatering.
Motor er nå funnet - igjen med hjelp fra Gerke i Belgia, til den vennlige sum av €250
Forsendelse av motoren kommer på €250 antar vi, og jeg anså det som unødvendig å returnere til den lille spanske byen og bruke masse penger på hotell før motoren var på plass, så jeg sitter litt på vent.
Jeg håper motoren blir sendt i morgen, og har ombooket returbilletten til 24.
Formen er så og si på topp igjen.
Er forøvrig invitert med p tandemhopp fra 4500 meter og HA-traff i Valencia i slutten av måneden. Hoppet skal jeg ta, treffet er jeg usikker på, da reisekassa begynner å bli ganske slunken etterhvert.
Jaja, drøye 7000,- for ny motor, sending OG skifting er ikke noe å si på, så jeg er ved relativt godt mot.
Utfordringen i neste omgang blir å se om jeg klarer å få gamlemotoren hjem.
Jeg vil gjerne dissikere den og finne ut hva som røk, OG ha den som delebase...
Blogg er sendt til bike, og flere kommer hurtig fremover, så jeg kommer à jour igjen.
Her er en liten filmsnutt fra veien BA-138 på vei mot Peloche langs Embalse de Garcia Sola, sørvest for Madrid.
Lytt ekstra ved ca. 1:21 - der får dere høre den stygge lyden som dukket opp ved 3500-4500 rpm, som flere verkstedfolk (også på Yamahaverksteder) i Marokko avfeide som paranoia.
Jeg skrudde ut kamkjedestrammeren, nullstilte og smurte den, men det hjalp ikke.
...noe sier meg at jeg IKKE var paranoid...eller i det minste at det var BEGRUNNET...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IxTRiVS- ... IpUPltxVk=[/video]
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Haeggis skal på tur.
Og her funker videoen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
Jasså?
Flere som har lagt merke til at jeg ble litt irritert inne på bike?
Flere som har lagt merke til at jeg ble litt irritert inne på bike?
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Sted: Bergen
Re: Haeggis skal på tur.
Ikke til å unngå. Vi er sugne på oppdateringer, vettu.Haeggis skrev:Jasså?
Flere som har lagt merke til at jeg ble litt irritert inne på bike?
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
-
Online
- Innlegg: 7656
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Haeggis skal på tur.
kom lyden (på filmen)på spes turtall uansett last/motorbrems?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
Som sagt ved jevnt pådrag dukket lyden opp ved ca. 3500-4500 rpm... :o
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Haeggis skal på tur.
Mener å ha fått med meg at Astrid Lupina har fått uhelbredelig motorinfarkt igjen...
Noen løsning i sikte, eller?
Og når fortsetter weirdo tour'en...
Noen løsning i sikte, eller?
Og når fortsetter weirdo tour'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
JAAAAAAAAAAAAA!
I går kveld fikk jeg sikret meg en "ny" motor!
'92 TDM 850, 45000km, full ventil- og kamkjedeservice ved 40000, strøken av utseende.
Selger la ved forgassere (nylig renset og gått over).
Alt for €440 inkl. transport til døren på verkstedet!
YES! - YES! - YES! - YES! - YES! - YES! - YES!
Så nå blir Astrid en XTZ 850, og jeg har kjøpt med noen små lime-på-tall for å vise omverdenen at hun har EKSTRA stort hjerte!
I går kveld fikk jeg sikret meg en "ny" motor!
'92 TDM 850, 45000km, full ventil- og kamkjedeservice ved 40000, strøken av utseende.
Selger la ved forgassere (nylig renset og gått over).
Alt for €440 inkl. transport til døren på verkstedet!
YES! - YES! - YES! - YES! - YES! - YES! - YES!
Så nå blir Astrid en XTZ 850, og jeg har kjøpt med noen små lime-på-tall for å vise omverdenen at hun har EKSTRA stort hjerte!
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Haeggis skal på tur.
Samme innfesting/motorfester som 750'en da, eller...?
Eller må det moddes for å få på plass den nye maskinen?
Eller må det moddes for å få på plass den nye maskinen?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
I følge nerdene på http://www.super-tenere.net" onclick="window.open(this.href);return false;, skal TDM-motorer frem til '94 (/'95?) passe rett inn.
Flere der har gjort nettopp dette byttet, og presiserer at det er en smal sak.
Jeg HÅPER de har rett
Flere der har gjort nettopp dette byttet, og presiserer at det er en smal sak.
Jeg HÅPER de har rett
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- Haeggis
- Innlegg: 239
- Registrert: 26 okt 2009, 21:19
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
- Sted: På veien
Re: Haeggis skal på tur.
Oookii; fikk mail for et kvarters tid siden:
"MOTORCYCLE FINISHED
YOU CAN COME TO BARBASTRO"
Yyeeeeeaaaah! Hasta la fista! I'm off!
(og AJ får snart bilde av MCsidens t-skjorte i eksotiske omgivelser)
"MOTORCYCLE FINISHED
YOU CAN COME TO BARBASTRO"
Yyeeeeeaaaah! Hasta la fista! I'm off!
(og AJ får snart bilde av MCsidens t-skjorte i eksotiske omgivelser)
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Haeggis skal på tur.
Hey!Haeggis skrev:Oookii; fikk mail for et kvarters tid siden:
"MOTORCYCLE FINISHED
YOU CAN COME TO BARBASTRO"
Yyeeeeeaaaah! Hasta la fista! I'm off!
(og AJ får snart bilde av MCsidens t-skjorte i eksotiske omgivelser)
Så bra!
Haeggis-bilde med MCsiden T-skjorte blir bra det også, men det beste er helt klart at du får fortsette den "gale" ferden videre med Astrid
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Haeggis skal på tur.
Vi hadde laget i stand til stor middag her i Montemagno.
Men han har havarert (igjen) og det blir i beste tilfelle nattmat på ham.
[TaSK]
Men han har havarert (igjen) og det blir i beste tilfelle nattmat på ham.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)