Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Svein2
Motorsykkelen din: MC

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Svein2 »

I utgangspunktet ville jeg ha koblet rett på, men sjekk at du har riktige sikringer i.f.t. til dimensjonene på kablene først.
Hvis du er så usikker som du virker på dette, ville jeg stukket innom ett MC-verksted å spurt. Det er mye jeg er usikker på
selv også, så jeg er rett som det er oppi Nydal`n å maser litt sjøl.

"Det er bærre å forspørja seg enn å forgjøra seg" sa bessfar min.

Ellers har du vel forsikring på`n. :eh

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Sikringer og dimensjon på ledingene er slik de er ifra fabrikk.. Varmehåndtaken er koblet inn oppe ved styret ifra forhandleren som monterte varmehåndtakene.. Det jeg kun hadde tenkt til, var å koble gpsèn inn på disse ledningen sammens med gpsèn. Og den trekker jo så lite strøm ifølge folket her.. Og varmehåndtakene har vært koblet inn på den ledningen som den er på nå, i ca 5år. og det har gått bra. Så skal vel mye til at det skjer noe når jeg kobler til den stusselige gps laderen :P :p

Prøver å koble det til i kveld, eller i morra. Har jo full kasko på den :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå har jeg vært ute i kulda og koblet sammen ledningene.. Så nå skal varmehåndtak og gpslader være i drift.. Skal skru på plastkåpene og sånn i morra. Så blir det vel en liten prøve ut, om været er greit, ellers blir det vel å stå inni garasjen med motoren igang, og hjelmen på hode, og trøkke litt på zumo`n :P :p

Bilder kommer i morra også, av tilkoblinga og plassering av både varmehåndtak panel og gps

Et annet spørsmål, til dere som er eiere av Zumo 660, hvordan er det med fotoboks varsler? Ligger det inne på den? Er det noe jeg må kjøpe for å oppgradere??
Og sånn trafikkmeldings greier, det skulle det vist være på denne. Men må jeg kjøpe noe ekstra da? Hvordan fungerer det?

Brukeravatar
lasse_hansen

Da synes jeg det var på tide med en liten oppgradering her på min logg :prf
Det har seg sånn at nå har TDMèn stått rolig i snart 2uker, bare pga dårlig vær, kaldt, osv. :-k
Men idag startet jeg den opp og lot den gå en liten stund... Frista veldig å kjøre, men bikkje kaldt ute, og regner. Så stoppet den bare igjen.. Men nå har ihvertfall stempla beveget seg litt, så nå ruster dem ikke fast i sylinderen ihvertfall :lol

Legger forresten med noen bilder, tenkte å skru på plastkåpene og slikt i morra, eller når sola titter frem igjen.
Bilde viser både gps, varmehåndtak og diverse koblinger jeg har stripset sammen under der hvor kåpene sitter..

Bildene er tatt med mobilkamera, men etter min mening. Helt ok :knegg

Ellers venter jeg nå bare på å få skrudd på plastikken igjen, og at sola skal komme frem. Så jeg kan dra ut å teste gpsèn :prop:

Ps. Ikke se på rotet i garasjen, men vi har ryddet kjelleren. Og alt ble stablet inn i garasjen :P :p
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

God kveld folkens!

I morra håper jeg på sol gitt, nå synes jeg det har vært møkka vær noen dager.. Og TDMèn står der rolig og pyntlig! :scratch Ikke bra..

Men en ting jeg lurte på, jeg la merke til at det er en liten sprekk ved plasten som er foran på sykkelen. Den er ikke synelig, men det er en skrue som holder fronten på sykkelen sammen, om jeg kan si det slik. Dere med TDM skjønner sikkert hva jeg mener, se på bilde så ser dere jeg har merket det...
Har smurt på en god del lim på baksiden der. Men det er jo litt kjipt om den skulle knekke og falle av når jeg kjører.. For da har jeg ingen deler å lime på igjen..
Hva bør jeg gjøre der? Noen som har opplevd noe slikt før, som har noen tips på lur?

Hvis jeg evt skal bytte ut denne, må jeg da bytte hele fronten foran på sykkelen der? Det vil vel koste flesk? Eller er det noen som vet priser på slikt?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var sykkelen fikset igjen, etter et lite uhell med at det ene festet sprakk litt.. Men med god hjelp fra superlim så ble dette ordnet :thumleft Og ikke synlig engang :prf Har nettopp skrudd sammen sykkelen nå. Har ikke hatt tid føre nå pga det har vært full fart på jobben de siste dagene! :prop:

Men nå sitter jeg bare å venter på sol, føles som en evighet siden sist jeg har kjørt, eller hørt lyden av motoren :redface
Trur nesten det nærmere seg 2 hele uker nå, som sykkelen kun har stått rolig. Håper på fin vær i helga nå, så jeg får kjørt litt.
Men slik det ser ut ute nå, så ser det dårlig ut.. Regn, regn og atter regn

En er en, og to er to -
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper fra tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en, og to er to -
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Som alle dager ellers :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme igjen, etter en tur i sverige sammens med fruen og tdmèn :thumleft Ble en liten svipp tur til strømstad også, var å kjøpte is :prf
Møtte mange sykler på vei mot sverige idag, flere forskjellige grupper, med all slags sykler. Alt fra scootere, til harley :P :p Skulle nesten tru det var mc treff ett eller annet sted :scratch

Men folkens, jeg trenger litt hjelp. Clutch hendelen på sykkelen går ikke helt ut, altså når jeg trykker inn clutchen og så slipper den, så må jeg dytte hendelen den siste biten tilbake selv. Det er snakk om ca 1cm. Det jeg lurte på om jeg kunne gjøre da var.
1. Trykke clutchen helt inn
2. Slippe den så den går ut der den stopper selv
3. Stramme på den skruen oppe ved hendelen så den går helt tilbake der den skal.

Altså at jeg strammer den inn så den blir "normal" igjen. Og ikke noe mere

Eller er det fare for at clutchen kan bli hengene på og slure da? Hvordan kan jeg evt fikse dette??

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

"Vanlig" Cagiva feil men med gassholken. Sjekk kabel løpet. Skal lite til før det går skeis etter min erfaring.

Brukeravatar
lasse_hansen

hæ? Nå var jeg ikke helt med? hehe.. Gassholken? Hø?

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Den på høyre side vet du ? :-k Har du skrudd og herjet undet deksler og greier og strømpa ikke legges pinlig tilbake i orginal leie så blir motstanden i strømpa litt anderledes noen ganger. Har vært litt plaget med det på Cagiva av ymse modeller men med gassholken. Sjekk at strømpa til clutchen ligger riktig. ikke værre enn det.

Brukeravatar
lasse_hansen

å sånn ja, nei det har jeg sjekket se. Har ikke rørt clutch kabelen heller.. Men den ligger der den skal den :thumleft
Men hvordan er det å gjøre slikt jeg forklarte da? For å stramme den opp..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Heisan lasse_hansen,

tror Pollti har nevnt det jeg hadde tenkt å nevne.
Opplevde ikke no' tull med verken gass eller kløtchhendel på TDM'en jeg hadde.
Var i det hele tatt så og si ingen problemer med den sykker'n. Rart jeg var fornøyd, ell? ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Hehe. Er jo ikke noe stort problem jeg har heller. Men irriterer meg at clutch hendelen ikke går tilbake. Har nå juster skruen oppe ved hendelen, slik at det er kun 2mm som den ikke går tilbake selv! Isteden for nesten 2cm som jeg måtte dytte den tilbake tidligere.. Så clutchen kan vel ikke henge på da vel? Eller? Ettersom den ikke går helt tilbake. Eller kan det rett og slett være fjæra nede ved motoren som er blitt slapp?

Ps. Vaieren ligger der den skal, sjekket dette nu
Sist redigert av lasse_hansen den 28 apr 2012, 21:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Hehe. Er jo ikke noe stort problem jeg har heller. Men irriterer meg at clutch hendelen ikke går tilbake. Har nå juster skruen oppe ved hendelen, slik at det er kun 2mm som den ikke går tilbake selv. Så clutchen kan vel ikke henge på da vel? Eller? Ettersom den ikke går helt tilbake. Eller kan det rett og slett være fjæra nede ved motoren som er blitt slapp?
Er det ikke en justeringsgreie nede ved motoren også... :-k Mener å huske noe slikt...
Kan hende denne også kan/bør justeres litt?

Brukeravatar
lasse_hansen

Har justert den oppe ved hendelen jeg nå. Og ja, det stemmer man kan justere nede ved motor også. Men der justerer man jo dt samme man justerer oppe ved hendelen. Altså man strammer vaieren. Mitt spørsmål er, om jeg har strammet for mye. Men hvis det forsatt er 2mm jeg må dytte det tilbake selv, så kan vel umulig clutchen henge på, eller?

Ps. Ifølge bruksanvisningen til tdm'en så står det, Clutch level free play 10mm, Vil det si at man skal kunne trykke den inn 10mm føre clutchen tar, eller vil det si det samme som 10mm som clutcht hendelen ikke skal gå tilbake selv, altså at man må hjelpe den tilbake?

Svar