Hentet sykkelen i dag,ble en Hamartur på kvelden,så ikke en kjeft på Skibladnerbrygga..
Artig å kjøre igjen.Tok av vindskjermen,med visiret nede blir det mindre vindstøy nå...Er jo ikke samme
lydisolering på halvhjelmene antakelig,og har jeg visiret oppe i over 40
Desmo skrev:Er det et slik oppsett du har på Intruder'n?
Ja se på denn a gitt En ekte Corvett Cruiser fra -60tallet, nei det ække mye nytt under sola, det er sikkert og visst, det meste er funne opp for lengst Det eneste som mangler i forhold til dagens Cruisere er fotbretta og vinduspusserern, ja, åsså steroanlegget da
Aaa-hoi-takk! Eller noe annet som er umulig å si for en støl norsk tunge. Kinesere kan ikke totning, så det er ikke lett å skjønne dem. Men det er takket være ei lita mekanisk bedrift midt ute på bondelandet på Toten at storkaksene i Kina kan kjøre Rolls-Royce på helg. De Phantomene som selges ellers i verden er et par millimeter over 6 meter lange og er for personbil å regne. Men i Kina blir alt som er over 6 meter blank i totallengde regnet som lastebil. Og lastebiler har kjøreforbud på lørdag og søndag i Kina. Derfor kapper og knekker vi spesialbraketter til den bakre støtfangeren på Phantom som trekker støtfangeren nærmere inntil karosseriet. Det kan synes å være mye styr for lite, men Kina tar omtrent halvparten av alle Rolls-Royce Phantom som produseres i løpet av et år. Så det lønner seg og holde seg inne med den desidert største kunden.
Dette ligger an til å bli den stusseligste MC-påska på flere år. Har ikke fått kjørt en meter takket være lav temperatur. Og det ser ikke ut til å bli noen bedring med det første. Jeg har sett og hørt at det har vært sykler og Harleyer ute disse dagene, men jeg syns det er for kaldt når kvikksølvet ikke kryper over +10. Her har det ligget rundt 4-5 grader til nå. En skal jo ikke kle seg til pingvin heller for å få tatt seg en tur. Får håpe at det kommer inn varmere luft sørfra, så det går an å lufte Neil igjen. Men vi er jo først i April så det er ikke noe unormalt slik sett. Var bare slutten på Mars som var så pass varm at det gav falske forhåpninger.
Har kjørt noen mil tross lave temperaturer,går bra om en ikke tar for lange turer synes jeg...
Men temperaturen må opp noen hakk om det skal bli noen Mjøsa Rundt,i god tid før 1.mai..
Å,nei. Grensa på + 10 er absolutt for min del. Jeg vil heller kle på meg litt mindre og ha det komfortabelt, enn å ta en tur eller to ekstra og fryse. Tenker også litt på hvor mye grep jeg har når jeg kjører så tidlig på året. Det blir ikke slike nedbrekk som det gjør om sommeren når asfalten er ordentlig varm.
Endelig! Neil og jeg har ikke vært ute på veien siden 25. Mars, så nå var det på tide. Ærlig talt var jeg litt skeptisk til om han ville starte uten å lade batteriet først. Men det gikk så fint atte! Putra igang på første forsøket. I dag ble det en utvidet Toten-runde i godværet. Ikke så veldig mange til ute, men jeg hilste to ganger på de samme folka på runden. Først mellom Bøverbru og Reinsvoll, og så borti Nordlia. Kjente igjen Bonnevillen til den ene og flirte litt inni hjelmen etter å ha møtt dem for andre gang på en liten halvtime. Men det er en ting som har blitt bedre på den stunda det har gått siden jeg kjørte sist. Telehivene er så godt som borte nå. Og det gjør ingenting.
Jammen ble det ikke en tur i dag også med Neil. Vi kjørte samme runden som i går. Eneste forandringa var at jeg la inn ei softispause på Billittkiosken i dag. Dem har den beste softisen i vid omkrets.
Og hva gjør du i dag,på arbeiderklassene store festdag...Du som bor i nærheten av posørstripe nummer en idag,gjør du en tur inkl. Hurdal og Skrukkelia ?
ALLE liker jo ikke å kjøre i kø i timesvis...
Nei, det ble ikke lange turen i dag. Kjørte Neil Lena-Bøverbru-Sivesindhøgda-Eina. Der kjørte jeg rundt Einafjorden før jeg tok turen tilbake over Sivesindhøgda og ned til Børsvoll. Derfra kjørte jeg Smågardsvegen til Borglund og så utover Kolbu på Vestvegen. Kjørte ut til Rud og opp Lundbygutua før jeg svingte inn på 244 og kjørte tilbake til Lena. Møtte endel sykler som var på tur innover igjen i dag. Jeg har gjort dette et par 1.Mai nå, for jeg gidder ikke å kjøre i kø.
Husker godt den gangen jeg var på gjennomreise i Hamar for 3 år siden. Kjørte innover mot sentrum, og ble oppmerksom på en sykkel foran meg. Jeg gav på litt for å se hva slags sykkel det var snakk om. Men før jeg så det så jeg merket på vesten. Jeg sakket pent og rolig akterut for ikke å kjøre "i følge" med en av de kara. Det var ikke Hellt Ænsless MC som var ute og kjørte.
Endelig stemte temperaturen igjen. Så da tok jeg Neil en "Toten-runde" i gråværet. Men jeg så ikke en eneste MC på turen. Tråkket alle motorsyklistene Toten rundt i dag tro. Det er et sykkelritt for mosjonister som vanligvis går av stabelen på kristi himmelfartsdag. Men i år blir vi jo snytt for den fridagen siden den faller på 17.Mai.
Velte-petter står trygt og godt i monstergarasjen (vinter) og venter på mer sommerlige temperaturer. Haster ikke med å ta ut "sjølveste gromsykkel" før det er ordentlig sommer. Neil er jo født og oppvokst på de britiske øyer og litt mindre kresen på temperaturen.
Jeg tok Neil med på en "Toten-runde" med en ekstra sving utom Kolbu i dag. Helt stille med andre sykler enn tråsykler på den turen. Det er da brukbar temperatur og litt sol, så det er ikke det som holder folket borte fra veien.
Er det likedan på andre sida også? Var det bare tilreisende som kjørte mjøsrunden i år? Eller er det så mange som har skaffa seg Harley at det ikke er igjen motorsykler herover.....
Det ble en "Toten-runde" med Neil i varmen i dag. Jeg skulle nok hatt på meg dongerijakka i stedet for skinn ditto. Det ble en smule klamt i solsteiken, og når jeg nesten var ferdig med turen ble det litt skyet. Typisk! Det er nesten stygt å klage på at det er for varmt, men det var en brå overgang fra en kort vår til full sommer. Så nå har jeg satt på lading på batteriet på Velte-petter. I håp om at været skal holde seg noenlunde. For da må jeg lufte Duc.
Kjørte tur med Trysilvegen og Rena som ytterpunkter i går , nor grus langs Osensjøen men kom da
levende fra det...
Turen ble på ca 230 km..
Litt varmt...ja,men kjørte litt utpå dagen og da var det svalere !!