Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av fikse »

Geir skrev: Hva med Würth? De selger kanskje drivstoffslangene i mindre kvanta i butikkene enn på netthandel? Butikk i Åsane og på Minde...

Edit: Var vanskelig dette med rett lenkeadresse i dag...
Wurth selger til vanlige dødelige de også? Bør vel i så fall sjekkes ut. Ser de har slanger uten denne flettede strømpen :prf
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av cheron »

Registrer deg som privatkunde på Würth og du får rabatter på bortimot alt :) Handler KUN der når det gjelder sparkel og slanger/kabler.. :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Crinos »

fikse skrev:
Geir skrev: Hva med Würth? De selger kanskje drivstoffslangene i mindre kvanta i butikkene enn på netthandel? Butikk i Åsane og på Minde...

Edit: Var vanskelig dette med rett lenkeadresse i dag...
Wurth selger til vanlige dødelige de også? Bør vel i så fall sjekkes ut. Ser de har slanger uten denne flettede strømpen :prf
Har handlet fra Würth flere ganger jeg.. Stikker innom sjappa, plukker med meg det jeg skal ha, og spørsmålet er alltid det samme. "Hvilken konto skal det settes på".
Jeg pleier alltid å svare "den kontoen som gir meg best mulig pris her og nå", så ler dem litt, så får jeg en god pris av dem.. :prf
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av cheron »

Elolz skrev:Hva er det egentlig man kan gjøre en god handel på, ved å kjøpe på biltema? Syns støtt jeg hører noe negativt, samtidig er det mange som er veldig positive til biltema :-k Eneste jeg har fått med meg, er dette verktøyet de har 10års garanti på, og noen sier også olje/smøremidler er brukbart. Selv er jeg rimelig skeptisk, og har vel kun noe unbrakonøkler og en stiftepistol for kabelklemmer fra biltema :P :p Noen som vet noe mer en trygt kan kjøpe, og hva en burde holde seg unna hos de?
Verktøy med 10 års garanti er good shit. Tynner, slipepapir, etc etc.. Handler ikke bildeler der lenger ;) Biltema olje har jeg brukt på alle biler og mc'er jeg har hatt.. Null problem! Funker som faen det. Jeg er nemlig av den oppfatning at olje er olje..

( Så en olje diskusjon tar vi i en annen tråd )
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Lauri »

Elolz skrev:Hva er det egentlig man kan gjøre en god handel på, ved å kjøpe på biltema? Syns støtt jeg hører noe negativt, samtidig er det mange som er veldig positive til biltema :-k Eneste jeg har fått med meg, er dette verktøyet de har 10års garanti på, og noen sier også olje/smøremidler er brukbart. Selv er jeg rimelig skeptisk, og har vel kun noe unbrakonøkler og en stiftepistol for kabelklemmer fra biltema :P :p Noen som vet noe mer en trygt kan kjøpe, og hva en burde holde seg unna hos de?

:D da "hører" du til blant de ett-hundrede-og-tretti-ni som har hørt - og med bakgrunn i hørsel så gjør man seg opp en mening ....

Jeg har seff ass (det heter visst slikt i dag) hørt også, men i tillegg har jeg også handlet mye digg hos Biltema - og det funker den dag i dag både på båt, bil og mc. Nå er jo Biltema stedet for selvmekkere - og selvmekkere har huet mer under panser enn over (eller bensintank om man vil). Dermed er kontinuerlig vedlikehold og oversyn fast takst .... nema problema.

Bensinslangen var ikke noe fint syn, men at den har fått sprekke så mye .... hmmm .... uten at eieren har oppdaget det ... hmmm. Jaja - drit'n dra - vi stemmer i at dette var ikke überqualität!

Men utover det ... O'Biltema ... salvatore :mk
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av fikse »

Ting jeg oppfatter som brukbart:

10-års verktøyet: Noe av det har litt dårlig design og derved litt klumpete å bruke, samt at noen av seriene av pipene er større i dim enn det jeg har vært borti av kvalitetsmerker som Facom. Intet av dette hindrer meg å nesten utelukkende handle Biltema. Kvaliteten ellers er for det meste bedre enn f.eks Teng-Tools, selv om det er noen hakk opp til f.eks Facom (som er creme-de-la-creme). Prisen er nesten latterlig lav på det aller meste.

Skruer-beslag: Noe er glimrende og tilnærmet lik kvaliteten til "kjente merkevarer", og for det meste (unntakene finnes!) er prisen blandt det laveste på markedet, men de bommer stygt på endel: Enkelte størrelser treskruer er skjeve. Nesten alle har spor som er for vide i forhold til "spec", rustbeskyttelsen er litt bob-bob. Syrefaste skruer, der har jeg opplevd at de tåler mindre enn "merkevare", betviler stålkvaliteten. Helt greit til steder der det ikke er kritisk om det ryker, men for proft bruk er det nok ikke så aktuelt.

Kjemikalier: Noe er helt aldeles kurant, men så er ikke prisene helt i bånn heller, lenger. Finner mye samme prisene andre steder. Enkelte ting er svært hyggelig priset. Lakk er fullstendig ubrukelig, i mine øyne. Kan ikke blandes med "noe", og har elendig levetid. Enkelte lakker herder "aldri", mens andre blir så sprø at en kan skrape det av med neglene. Uforutsigbart.

Batterier til bil/MC: Litt ujevn kvalitet, men er de OK så holder de helt greit de. Men så rasende billig er de slett ikke lenger. Jeg har netopp handlet JMT gelbatterier fra ebay tyskland til omtrent halv pris av Biltema, og uten at jeg prøvd de selv har de et godt rykte.

Elektrisk (over 60V, under 600). Her burde Biltema fått salgsforbud. Med noen unntak er mye av de de tilbyr til de som dr... i å bruke trikkeren er temmelig farlige greier! Det styggeste her er at mange kjøper mye av den dritten.

Her i Bergen er største fordelen med BT at det er ekstremt enkelt å få byttet / få penger igjen. Aldri hatt et problem der, til tross for gamle greier som mangler kvitto.
Sist redigert av fikse den 03 mai 2012, 15:30, redigert 1 gang totalt.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av fikse »

Lauri skrev: Bensinslangen var ikke noe fint syn, men at den har fått sprekke så mye .... hmmm .... uten at eieren har oppdaget det ... hmmm. Jaja - drit'n dra - vi stemmer i at dette var ikke überqualität!
Morsom du da! For å se dette må du skru fra hverandre en god del. Pleier du å ta deg en halvtimes skrujobb bare for å inspisere noe du før aldri har opplevd har gått istykker? Da har du jaggu for mye fritid :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Crinos »

Denne burde holde... Eller? :-k
http://www.motorcycle-superstore.com/1/ ... C_ID=10010" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Lauri »

fikse skrev: Morsom du da! For å se dette må du skru fra hverandre en god del. Pleier du å ta deg en halvtimes skrujobb bare for å inspisere noe du før aldri har opplevd har gått istykker? Da har du jaggu for mye fritid
Fritid og friti' ... visst f.. har jeg fritid!Fritid nok til landeveg, hav og fjell ...

På den fettgamle FJ1200 så tapper jeg gasserne hver høst, jeg lemper av setet og hever tanken fra vegstøvet og bytter ut det ettermonterte bensinfilteret, jeg bytter olj .... og jeg og jeg .....
og vips får jeg både oversyn og tilsyn med det meste ...

Mitt poeng var ..... ettersyn, ettersyn, ettersyn .... men så er jeg yrkesbelastet med ettersyn :-)å

Ok - la meg ikke spore av advarselen mot det såkalte Feiltema :vs
Sist redigert av Crinos den 03 mai 2012, 15:57, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Fikset på quote klamma slik at den ble riktig
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Onsløv »

Kjøpte bensinslange av dan store grove sorten til et bur engang. Det ble kjøpt på PROFLEX. Kanskje de har noe brukendes til en vettig pris?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:Kjøpte bensinslange av dan store grove sorten til et bur engang. Det ble kjøpt på PROFLEX. Kanskje de har noe brukendes til en vettig pris?
Nettside. De hadde faktisk et ganske omfattende utvalg. Visste ikke at disse eksisterte. Hadde de ting liggende "på utstilling", så en kunne kjenne på slangene? Og handle løst i metervis for oss amatører?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

norseXL
Innlegg: 48
Registrert: 13 aug 2011, 13:01
Motorsykkelen din: Sportster 1250

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av norseXL »

Hvis en kjøper Biltema sine bensinslanger fra båt-sortimanget så funker de bra. De har også noen ferdigbøyde som jeg har hatt på sykkelen i årevis uten problemer.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Onsløv »

fikse skrev:
Onsløv skrev:Kjøpte bensinslange av dan store grove sorten til et bur engang. Det ble kjøpt på PROFLEX. Kanskje de har noe brukendes til en vettig pris?
Nettside. De hadde faktisk et ganske omfattende utvalg. Visste ikke at disse eksisterte. Hadde de ting liggende "på utstilling", så en kunne kjenne på slangene? Og handle løst i metervis for oss amatører?
Gikk inn og skulle ha en stump slange, sa at det var til bensinpåfylling, og fikk en stump. De hadde ting på utstilling og visste godt hva slanger som tålte bensin og ikke.

Ser de holder til på Laksevåg ennå, det var der jeg var innom.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Hjernen »

:offtopic

Virker som disse nye typene multiverktøy kan være bra, passer utv torx, mm og tommer.

10 års garanti på disse også;

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... -12-10476/

Bilde


Men jeg har ikke hatt noen problemer med de slangene jeg har kjøpt på BT, brukt til både båt, bil (og moped :redface )
Sist redigert av Hjernen den 04 mai 2012, 10:16, redigert 1 gang totalt.
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Bensinslanger fra Biltema - styr unna!

Legg inn av Andreas »

Jeg har også dårlig erfaring med bensinslange fra Biltema.. Var litt i nøden en gang, og Biltema var det eneste som var åpent. Slangen ble brukt et års tid til jeg skulle bytte bensinfilter, og da oppdaget jeg at slangen hadde svulmet opp innvendig :scratch Den var opprinnelig 6mm innvendig, men den hadde svulmet opp slik at det kanskje bare var en 3-4mm hull i den =; Dette er til en 500-hesters turbomotor, å det kan bli veldig spennende hvis en slik skulle få for lite bensin under pådrag :P :p

Men Biltemaprodukter jeg har god erfaring med er b.l.a disse:

Dobbelsidig tape som sitter som fy! Noe som gjør den bra syns jeg er at den er litt tykk og "fyller" mellom det du skal tape sammen. Jeg har brukt denne til å feste skilt på mine kjøretøy i mange år, også på Multistradaen :prf

http://www.biltema.no/no/Kontor---Tekni ... eip-29320/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rimelig og god pakksekk til MC-bagasje:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ba ... -MC-82497/" onclick="window.open(this.href);return false;

Felgrens. Denne tar gammelt bremsestøv like godt som dyre og "fancy" bilpleiemerker sine. Står man på huk og sprayer og sniffer litt av denne, går man nesten i bakken når man reiser seg :-)å

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask- ... ns-361717/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar