Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av jhn »

Den så litt kul ut den der. MiniMax? Den minste av tre søstre? Den ser ut til å ha en naturlig plass i garagen din.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:Den så litt kul ut den der. MiniMax? Den minste av tre søstre? Den ser ut til å ha en naturlig plass i garagen din.
Ja, blir ofte kalt MiniMax, sjøl om det er en rekkemotor i denne. Og helt enig i at den hadde passet fint sammen med de to andre Maxene ja :twisted
Var vel gira for å fungere som "rødlys-racer" denne og, skal være ganske kjapp (for alderen), og skulle det bli for tamt veit æ at det har vært klemt FZR 1000 motorer inn i den ramma. Og da går jo helt sikkert det i FZ-ramma og vist det skulle bli aktuelt.

PS: Beklager at vi kupper tråden din Jompa, det går nok over :D Kan vel unnskylde meg med at dette er sykkler fra "Gyllene tider" :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Jompa »

Dokk ska bare fortsette å kuppe, så lenge det ikke handle om GPS, kamera og intercom.
Enig i at 750en e stilig, og vanlig Yamaha-kvalitet sku æ tru, har ihvetfall ikke hørt anna.
Leste forresten i Mc-bladet at Honda sine V4motora va plaga med dårlige kamakslinga. Ukjent for meg, men det stemme kanskje ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av mekkern »

egentlig var kammene ok men smøringa var det ikke..dette ble modifisert/byttet på garanti.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av SuperMorten »

MaxTron skrev:
jhn skrev:Det høres jo bra ut. Æ må nok ta mæ en prat med eieren.
Men søstra? :-k Ikke helt sikker på at æ vet hvem det kan være.
FZX
Bilde
Min må være søstra. Har samme 5 ventils motoren, bare 50 kubikk mindre. Min kom også i 85. Litt mer femi sykkel. Ikke så maskulin som dette.. :-)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Jompa »

I går gjode jeg en ny oppdagelse, at det går an å få blanda lakk på sprayboks. Var hos fargehandeln og skulle kjøpe lakk til felgene og hadde tatt med ett sidedeksel for å få en farge som var i nærheten.
Jenta i butikken sa at det hade de ikke, men null problem, ho skull lage riktig farge.
Hentet boksen om ettermiddagen. Om kvelden ble det ei ny økt i garasen.
Aceton er virkelig noe "skit" , selv med gassmaske ble jeg "rusa" etter en time. Men snart er fohjulet klart til å sprayes :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Intruder »

Aceton brukte vi flust av på Langmoen,bedriftsledelsen mente at det ikke var noen fare å bruke den uten maske e.l. :[-X
Men vi hadde mye moro,vi... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Aceton brukte vi flust av på Langmoen,bedriftsledelsen mente at det ikke var noen fare å bruke den uten maske e.l. :[-X
Men vi hadde mye moro,vi... :-)å
Der stilte du deg lagelig te for høgg......men Æ skal være snill.
Det e nok heller aldern som gjør at du e som du e. :lol :yeyeye
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Intruder »

Jompa skrev:
Intruder skrev:Aceton brukte vi flust av på Langmoen,bedriftsledelsen mente at det ikke var noen fare å bruke den uten maske e.l. :[-X
Men vi hadde mye moro,vi... :-)å
Der stilte du deg lagelig te for høgg......men Æ skal være snill.
Det e nok heller aldern som gjør at du e som du e. :lol :yeyeye
Har vært på Ullevål med henblikk på eventuelle løsemiddelskader,men de fant ikke noe som kunne gi grunnlag for erstatning... :redface
Spesialisten på Hamar skulle lese opp resultatet og åpnet med " du har visst lese- og skrivevansker "
hvilket jeg gjorde ham oppmerksom på at det har jeg slett ikke noengang hatt.... :scratch
"" Hmmm...æææ,,,ja,her sitter jeg vissst med en annen pasients papirer "" , :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av jhn »

Jompa skrev: Aceton er virkelig noe "skit" , selv med gassmaske ble jeg "rusa" etter en time.
Har en mistanke om at du har feil, eller et gammelt filter på den gassmaska.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Jompa skrev: Aceton er virkelig noe "skit" , selv med gassmaske ble jeg "rusa" etter en time.
Har en mistanke om at du har feil, eller et gammelt filter på den gassmaska.
Næ, æ fikk maska da æ slutta som industrimekaniker for 17 år siden. Ingen ville vel bruke ei maske etter en som brukte snus ?
Men filteret kan da umulig være tett, maska e jo nesten ikke brukt :-)å :sick:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av jhn »

Problemet e ikke at de blir tett, snarere tvert i mot, når det gjelder gassfiltre.
Gass- og støvfiltre kan ikke sammenlignes, et støvfilter e 100% bortkastet i ditt tilfelle
Filtrene har en meget begrenset holdbarhet, avhengig av både lagringsmåte og bruk. Det skal brukes forskjellige filtre til forskjellige kjemikalier.
Mange av filtrene e engangsfilter.
Husker ikke i farta hvilket som skal brukes til Aceton, men de e merket med både fargekode og noen bokstaver. Mulig du skal bruke et AX - filter, med fargekode brun. Tror det e et engangsfilter. Det står kanskje på Acetonflaska

PS. Disse kodene gjelder for filtre fra 3M, mulig andre produsenter bruker andre koder. Men det vet vel filterbutikken

PS2 :-k Kommer stadig ny gammel viten opp i panna. Det som i all hovedsak avgjør hvilket filter du skal bruke er om det er organisk eller uorganisk damp, og om kokepunktet er over eller under 65 grader. Aceton er organisk med kokepunkt under 65 grader. Trur æ

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Jompa »

Ja, jhn, du har selvsagt rett. Et gassfilter skal være"tett" mot de gassene man ikke vil puste inn.
Filtrene på mi maske er nok rett type, men datoen gikk ut en gang i -98.
Æ kjente ikke lukt, så det va nok litt nytte i maska uansett. I kveld brukte æ i tillegg gummihansker.
Forhjulet e ferdig rensa, det blei ikke 100%, enda noen rester av "silver grey". Nye lager er skiftet når hjulet allikevel er demontert.
I morra blir det maskering av både hjul, garasje og litt av hvert. Kanskje spraying også.
Hvis det blir vindstille i morra kveld, tar æ sprayinga ute, så e det ingen sjanse for at noe i garasjen får rødskjær.
Det skulle ha tatt seg ut om sommerhjulan te svensken blei rød :redface
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:Ja, jhn, du har selvsagt rett. Et gassfilter skal være"tett" mot de gassene man ikke vil puste inn.
Filtrene på mi maske er nok rett type, men datoen gikk ut en gang i -98.
Æ kjente ikke lukt, så det va nok litt nytte i maska uansett.
Det gikk sikkert sånn passe bra, æ ser jo at rettskrivinga di enda e nogenlunde brukbar :knegg
Æ glæde mæ til å se sykkelen din på nært hold. Antar du fremdeles har planer om Lofoten?
Æ må kjøpe mæ en eller annen halvgammel sak, men må nok vente noen mnd til æ e kommet mæ i arbeid. V-strommen e en god sykkel, men det e liksom ikke no kos med den, det e ikke no sjarmtroll for å si det sånn

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: GYLLENE TIDER, SESONGSTART

Legg inn av Tysnes »

Jompa skrev:I går gjode jeg en ny oppdagelse, at det går an å få blanda lakk på sprayboks. Var hos fargehandeln og skulle kjøpe lakk til felgene og hadde tatt med ett sidedeksel for å få en farge som var i nærheten.
Jenta i butikken sa at det hade de ikke, men null problem, ho skull lage riktig farge.
Hentet boksen om ettermiddagen. Om kvelden ble det ei ny økt i garasen.
Aceton er virkelig noe "skit" , selv med gassmaske ble jeg "rusa" etter en time. Men snart er fohjulet klart til å sprayes :thumleft
Spørs kor holdbart det blir med 1-komp spraylakk, eller tenkte du 2-komp klarlakk til slutt(finns på sprayboks hos lakkfirma)

Svar