Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Spenningsfallet tyder på brent startmotor. Den sluker strøm uten å gi effekt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg leste litt på nett og der var det en som sa at om batteriet viste 13V når man målte over polene så burde den vise 10V mens startmotoren gikk.Jompa skrev:Spenningsfallet tyder på brent startmotor. Den sluker strøm uten å gi effekt.
Men jo, jeg vurderer om det er startmotoren som også er gåen.
Skal se om jeg kommer til polene til starteren slik at den kan kjøres direkte uten solenoid/rele... Men tror heller ikke at jeg har tykke nok kabler til å teste med...
For å bruke de kabler som allerede er må jeg demontere halve sykkelen for å komme til, og det er ikke så aktuelt akkurat nå. hehe.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Da har jeg just testet. Fant en greit tykk kabel.
Med bare å gi strøm til starteren spant den rundt. Den ble jo ikke trukket ut på startkransen...
Med å holde starteren inne, og en ekstra kabel i tillegg til orginal.. samme effekt som før... Går ikke fort nok rundt.
Da er altså solenoiden "friskmeldt". Da gjenstår mulighetene
1) to stk batterier der de ikke klarer å levere nok strøm/amp for å starte...
2) start motoren er kaputt...
- Sent med Tapatalk2 for Android -
Med bare å gi strøm til starteren spant den rundt. Den ble jo ikke trukket ut på startkransen...
Med å holde starteren inne, og en ekstra kabel i tillegg til orginal.. samme effekt som før... Går ikke fort nok rundt.
Da er altså solenoiden "friskmeldt". Da gjenstår mulighetene
1) to stk batterier der de ikke klarer å levere nok strøm/amp for å starte...
2) start motoren er kaputt...
- Sent med Tapatalk2 for Android -
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Da var naboen hjemme og jeg fikk testet med startkabler...
Kort historie... Jeg har to dårlige batterier!
Kjørte litt etter at jeg hadde fått start, og parkerte igjen.. Prøvde å starte på nytt, men da var det tilbake til samme gamle med ikke nok amp til å starte...
Prøve å få tak på greit batteri i morgen! :)
Kort historie... Jeg har to dårlige batterier!

Kjørte litt etter at jeg hadde fått start, og parkerte igjen.. Prøvde å starte på nytt, men da var det tilbake til samme gamle med ikke nok amp til å starte...
Prøve å få tak på greit batteri i morgen! :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
De siste dagene har jeg tilbrakt en del tid i garasjen og feilsøkt problem på sykkelen..
Jeg har også hatt tidvis selskap av to småtroll som er svært nyskjerrige på hva Pappa holder på med. Begge har vert verktøy langere, og guttungen kom med sin egen teori om at sykkelen hadde blitt brukt for lite og at det var derfor den ikke fungerte nå. (skulle nesten tro jeg hadde betalt han for å si dette, men da var det jo i så fall til hans MOR han skulle ha sagt dette)
I går da jeg startet opp ved hjelp av startkabler, sto sykkelen fremfor bilen og begge sveiv med motoren igang.
Guttungen peker på eksosen fra sykkelen og sier... "Det kommer røyk ut", hvorpå jeg svarer "ikke røy. EKSOS".
Etter en liten kort pause... "Eksos lukter GODT Pappa"
Mon tro om det er en liten motorspire i guttungen også...
Jeg har også hatt tidvis selskap av to småtroll som er svært nyskjerrige på hva Pappa holder på med. Begge har vert verktøy langere, og guttungen kom med sin egen teori om at sykkelen hadde blitt brukt for lite og at det var derfor den ikke fungerte nå. (skulle nesten tro jeg hadde betalt han for å si dette, men da var det jo i så fall til hans MOR han skulle ha sagt dette)

I går da jeg startet opp ved hjelp av startkabler, sto sykkelen fremfor bilen og begge sveiv med motoren igang.
Guttungen peker på eksosen fra sykkelen og sier... "Det kommer røyk ut", hvorpå jeg svarer "ikke røy. EKSOS".
Etter en liten kort pause... "Eksos lukter GODT Pappa"

Mon tro om det er en liten motorspire i guttungen også...

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Birostris
- Innlegg: 60
- Registrert: 03 apr 2011, 18:43
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
- Bosted: Oslo/Kraków
Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det var gutten sin, det! Godt oppdratt skjønner jeg.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
I går kjøpte jeg et Biltema 14ah batteri, eneste som var smått nok av Biltema produktene...
Puttet det i laderen og i dag testet jeg det.. Over polene viste det 12.97V så det var mer enn greit ladet...
Men var det nok til å dra igang starteren... NEVER GONNA HAPPEN... Der de kaputte batteriene klarte å dra rundt starteren, men bare ikke fort nok... Klarte ikke dette 14ah batteriet å dra rundt i det hele tatt...
Da er det bare å bite i det sure eplet å ente bestille er nytt HD AMG batteri eller et Odessey batteri... Begge koster glatt over 1.500 - 2.000
Som ikke helt var beregnet nå...
Puttet det i laderen og i dag testet jeg det.. Over polene viste det 12.97V så det var mer enn greit ladet...
Men var det nok til å dra igang starteren... NEVER GONNA HAPPEN... Der de kaputte batteriene klarte å dra rundt starteren, men bare ikke fort nok... Klarte ikke dette 14ah batteriet å dra rundt i det hele tatt...
Da er det bare å bite i det sure eplet å ente bestille er nytt HD AMG batteri eller et Odessey batteri... Begge koster glatt over 1.500 - 2.000

Som ikke helt var beregnet nå...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Biltema batteri har ikke kraftig nok coldcrank til å sveive igang HD og V-twin sykler! De ligger på ca 40!
Gode batteri har coldcrank på 240 eller høyere:-)
Gode batteri har coldcrank på 240 eller høyere:-)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Var bare noe jeg måtte teste, bare sånn for å få det bektrefta at det var noe dritt.. hehe.LordShaft skrev:Biltema batteri har ikke kraftig nok coldcrank til å sveive igang HD og V-twin sykler! De ligger på ca 40!
Gode batteri har coldcrank på 240 eller høyere:-)
Tror jeg ender opp med et Odyssey PC545MJ, må bare få sjekka prisen jeg får på det først...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
må bare - tenk hvis du hadde satt inn nytt batteri med en gang
:-)å :-)å :-)å

- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hehehe.... Ja. Det hadde nok hjulpet litt.. Men Solenoiden var fremdeles kaputt da.Duville skrev:må bare - tenk hvis du hadde satt inn nytt batteri med en gang:-)å :-)å :-)å
Men skal innrømme at det har blitt en del skriverier pga litt feilsøking enn kunne vert foruten ja...

Men har problemer med å finne batteri som passer og er kraftige nok, og... som ikke koster skjorta...
Men må nok bite i det sure eplet og bestille meg nytt...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Kjøpte et Biltema batteri i vår, 1A mindre enn orginalt, det klikket bare i startreleet. Lading gjorde ikke situvasjonen bedre. Så gikk ferden til Kvikk Batteriservice og der kjøpte jeg åpent blybatteri og Hondaen dro igang som om den aldri hadde gjort annet enn å være lettstartet. Det er nesten så jeg begynner å tro på alle fordommer jeg hører om Biltema batterier ?
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
OBS! Jeg har kjøpt batteri fra Biltema,men det funker som bare rakkeren det. :[-o< Kan jo bli spennede å se hvor
lenge det holder
lenge det holder

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det er rart, har hatt BT-batteri i flere sykler, aldri noe tull. Billig, bra og holdt lenge. Men kjøp nå et som har den styrken dere skal ha..
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Biltema fungerer bra i Eskroten, men det er blybatteri. BT batteriet jeg prøvde på Hondaen var GEL. Skjønner ikke hvorfor den ikke ville starte for det var akkurat makent GEL batteri fra før av ?