Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Crinos skrev:Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
Enig med Crinos, men i stedet for neglene vil jeg heller bruke en gjenstand av plast, en skrape av no' slag hvor plasten i skrapebladet er halvmyk, om du forstår hva jeg mener...:
Selv har jeg en slik "Lil Gripper", som funker helt utmerket så lenge den ikke utsettes for mye varme fra varmepistolen (noe min har blitt, uten at den er blitt ødelagt, kun litt "frynset i kanten på den gule bladholderen... ) : http://www.smp-sign-systems.com/produkt ... per_e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Crinos skrev:De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy.
Det har du helt sikkert rett i.
Bare en liten påminnelse ved bruk av negler og varmepistol; pass på varmen fra varmepistolen. Har selv erfart at det fort blir voldsomt hett... :-)å
Men det samme kan selvfølgelig også fort skje med et lite verktøy som "Lil Gripper" eller annen praktisk gjenstand man finner å kunne bruke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg har fjernet mange av disse da jeg klistret en del på min første bike når jeg var 16!
Fjernet også på den gamle biken, felles med alle er varmluftpistol og dra løst ettervært som klisteret løsner. Stil den ned på det "kaldeste" så er det ingen fare for lakk..
Brukte sitrusrens for og bli kvitt klister og skylte av med vann all good
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Sitrus rens lager du selv av sitron og vann og en hårføner tjuvlånt for anledningen. Noen klistremerker sitter som hønn, da fukter du de med sitronvann blandinga og venter litt før du fortsetter.
Sikkert mange her som har små døttre med "klistremerke" papirdukker. De kan sitte noe innmari godt fast på parkett. Sitronvann og vindusskrapa til bilen fjerner de fint