Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Satt i kirken ved siden av en eldre kar i en konfirmasjon for noen år siden..Han følte seg visst ikke helt vel,for som han sa : Jeg føler meg mye nærmere vårherre når jeg sitter alene innved Ellungstjennet enn her... :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Det synspunktet har jeg stor forståelse for. Til å være ganske ukristelig så har jeg en merkelig "dille". Hver gang jeg kjører forbi en kirke så stopper jeg og tar bilder av den uten at jeg kan forklare hvorfor :-k Noe av det mest imponerende jeg har sett er kirken i Kongsberg som jeg syntes er enormt bra, der lallet jeg rundt en hel dag og glante og myste og var med på 2 turer med guide. Skikkelig bra var det. I sommer så har jeg et par stavkirker som skal beskues. Mulig denne merkelige trangen kommer fra en prest i slekta som fikk sparken for fyll,hor og slossing på 1500 tallet :knegg Han bodde og virket i Gudbrandsdalen mener jeg å huske.
Utrolig hva en får av unyttig informasjon med barn som driver med slektsforskning :scratch

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

En slik hor,juge,drikkeprest kunne jaggu vært noe,kanskje i suiten på Ali Landsfengsel... :-k :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av JRO »

Pollti skrev:Det synspunktet har jeg stor forståelse for. Til å være ganske ukristelig så har jeg en merkelig "dille". Hver gang jeg kjører forbi en kirke så stopper jeg og tar bilder av den uten at jeg kan forklare hvorfor :-k Noe av det mest imponerende jeg har sett er kirken i Kongsberg som jeg syntes er enormt bra, der lallet jeg rundt en hel dag og glante og myste og var med på 2 turer med guide. Skikkelig bra var det. I sommer så har jeg et par stavkirker som skal beskues. Mulig denne merkelige trangen kommer fra en prest i slekta som fikk sparken for fyll,hor og slossing på 1500 tallet :knegg Han bodde og virket i Gudbrandsdalen mener jeg å huske.
Utrolig hva en får av unyttig informasjon med barn som driver med slektsforskning :scratch
Hei Pollti
Fint at du liker kirken i Kongsberg, har gifte meg der, døpt og konfirmert barna der så for oss er det nærkirken vår. Er ikke særlig kristelig selv men syns det er fint med de faste ritualene som kirken tilbyr. Er du igjen på disse kantene for å beskue kirker så si ifra så kan jeg spandere en kaffe.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

I Veldre brant kirka for endel år siden,litt leit men heldigvis kom ikke Svartedauen og Hedningeveldet tilbake... =;

Herover er det ikke stort mer enn ei mil mellom hver kirke,hadde ikke gjort meg noe om de kuttet ut annenhver ei,etter hva jeg hører ville ikke dette føre til plassproblemer heller.. :P :p
Synes det burde satses mer på eldreomsorg og utdannelse,læreboka i kirka er ikke særlig matnyttig eller tidsaktuell... :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Hg kjører ikke i år pga beinet sitt som er kranglete men ikke umulig at jeg tar turen til Kongsberg med Kawa Bæiben i juni eller juli. dEt fine med Kongsberg Kirke at der kan en se noe i motsetning til Nidarosdomen som var en giga nedtur. Der må en ha blindestokk og førerhund, alternativt nattkikkert. Dummeste turistattraksjonen jeg har besøkt, det var mørkere enn svarte natta der inne jo så det var umulig å se noenting av utsmykning. Kirkerådet i Trondheim har ikke oppdaget at lyspæra er oppfunnet tror jeg ?
Ellers så sleit jeg meg gjennom tradisjoner i går. Det tok på en utålmodig sjel med dårlige sosiale antenner. HG klaget fælt da vi reiste. Er det bikkja som ikke oppfører seg så er det du sa hun :[-X Akkurat som det er en bombe :knegg
Men jeg fikk ihvertfall prøvet min nyreparerte Flymo i går kveld, og da ble HG sinna igjen for sånt skal en ikke gjøre i dress må vite. Den virket ånkli bra men må ha nye kniver. den slo ikke grasset, den filte gresstråene av.
Så skulle jeg bore en restrictor ut av et eksosrør men da oppdaget jeg at jeg hadde feil overganger til bits for multimetall boret :redface Så da gjorde jeg som HG sa og gikk og la meg i loppekassa :roll En skal følge ordre fra beskjed så det går en vel og kjøttkakene dukker opp på middagsbordet. :vs

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Så har vi gjort unna en dag i kjøregården, ikke helt uten videreverdigheter for Skruzukien stoppet på landeveien og var helt umulig å få liv i. Stein dau var den. Så da stod vi der i veikanten og jeg klødde meg i løken og prøvde å finne ut av rallamikket og det påkaldte nabolagets interesse. En pøbel med gulgrønne snørrstriper lurte på hva vi holdt på med og det medførte umiddelbare dype knurrelyder fra meg. Så kom faren til pøbelen og gav beskjed om i innkjørselen hans kunne vi ikke stå. Tror du jeg står her fordi jeg syntes det er så moro din blindgjenger hveste jeg mot ham og da lurte han på hvorfor vi stod der. Glup type gitt. Da smalt KawaBæiben til og opplyste tåkehuet om at for fedre som var født før ilden var oppfunnet så kunne moderne leamikk av og til medføre vanskligheter. Tøffeltufsen trakk seg skyndtsomt mot inngangsdøra si og da startet faenskapet igjen. Pøbelungen dro fornøyd snørrrendene inn i hodet og med et soldig klask i skallen til følge og konstaterte at nå går den !
KawaBæiben opplyste Pøbelungen at for å unngå innkjørselen full av småiltre motorsykklister med manglende forståelse for finmekanikk så måtte han snyte seg oftere. Åja sa han, det sier mora mi og. Han referte nok til snørringa og ikke vrange motorsykkeler tror jeg. :scratch
Bortsett fra det så gikk Skruzukien veldig bra og Datter nr 2 er opplyst om at den stoppet helt uten varsel og var helt død en stund. Lurer på hva det skyldes ?

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

var det "dødt" for strøm eller virket starteren uten å starte eller hva? :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Strømmen var borte.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

sjekk sikringene for irr og tilkoblingene til batteriet både + og-,også innfestingen til jordingskablen i ramma.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg hadde et sånt problm en gang og da var det alarmen som tullet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Denne her har ikke alarm. Har gått over jording til batteri og rengjort batteripoler og sko. Byttet en av hovedsikringene også. Stopper den igjen får jeg beskjed om før hun har stoppet helt opp :-k

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå er jeg ånkli redd for at det skal regne og blåse fra seg så ungene ikke blir søkkblaute og kalde i 17. mai toget :-k

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Geir »

Slapp aaav - det årner seg. Eli Kari røsker opp litt nordvest kuling og regn til den søttende skal du se... :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Det har oppstått en feil med maiværet. Vi sender derfor februar været i reprise til feilen er rettet.

Med hilsen
Dritvær.no

Svar