bilist mot i mitt kjørefelt

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av bakern 42 »

hei, da jeg var ute med gullet i dag, så kom det en audi i motsatt kjøre retning over i mitt kjørefelt, og ble rimelig trangt ja, og det var i en 50 sone og nesten rett strekke og så dette komme ganske tidlig, og bare tenkte jæv....... idiot, men stoppet og kjørte etter og den bilen var over i feil kjørefelt flere ganger og motsatt trafikk måtte nesten opp på fortau.
hadde jeg hatt bil så hadde jeg kjørt forbi og stoppen den,men turte ikke med sykkel.
fulgte etter og memorerte bilnr, og fikk kommet så nære at så det var ei gml hvithåret dame.
ringte politi og sa i fra hva hadde sett og bilnr.

hva hadde dere gjort???
Sist redigert av bakern 42 den 13 mai 2012, 18:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Sprint »

Hadde gjort det samme,ingen vits å spille helt :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Menalux »

Vi fikk en vi og i fila vår, og vi var ganske sikre på at en av oss kom til å smelle inn i bilen, vart skremt ja! Idioten snakket i telefonen og så ikke i speilene sine heller :bandana
Medlem Just Girls MC.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av bakern 42 »

ble oppringt av politi nå og de hadde vært hos vedkommende og hun hadde sagt at det ikke stemte, at hun muligens hadde vært over kjørebanen påvei nedover til byen men ikke tilbake hehe, jaja. de sa de skulle lage sak av dette og tok midlertidig beslag i førerkort og det er nok riktig,men føler meg litt slem her.
kanskje det er eneste måten denne gml damen kommer seg ut på og ikke gikk det så veldig fort heller men var vel det riktige å gjøre da hun tydligvis ikke har noe i trafikken å gjøre.

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Menalux »

Hun får skaffe seg tt kort/hjemmetjeneste. Bra at slike mister førerretten sin.
Sist redigert av Menalux den 13 mai 2012, 18:39, redigert 1 gang totalt.
Medlem Just Girls MC.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Intruder »

Møtte en herremann med frue på biltur i et lyskryss på Hamar forleden,på feil side av trafikkøya... :[-o<
Begge satt slik :dontknow :dontknow og var i sin egen verden...
Burde kanskje ringt :mc_p: :offtopic men lot det være,angrer.
Å ta kortet fra uegnede sjåfører og gi dem noen tusen til drosje ville snnsynligvis være samfunnsøkonomisk lønnsomt.. :thumleft :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av RuneMC »

Noen sjåfører er etterhvert så gamle, sene i reaksjon og/eller fastgrodd i vanen om å kjøre midt i veien at det sikreste er å få de av veien.

Burde vært en måte å sende bekymringsmelding til biltilsynet som i første rekke ikke resulterte i annet enn innkalling til en basis kjøretest - da hadde det vært greiere å melde.
Kjørte bak en som var i kategorien gammel her på lørdag... 70 sone og svinger, javel, men ikke grunn til å kjøre 30-40 for det... Kastet et blikk til siden idet jeg kjørte forbi og der satt gamlefar med stivt blikk og stive armer. Han var ikke over i feil kjørefelt, men dog... man skal kunne holde nogenlunde fart og jeg var ikke den eneste som kjørte forbi på tross av svinger.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av GSF »

bakern 42 skrev:ble oppringt av politi nå og de hadde vært hos vedkommende og hun hadde sagt at det ikke stemte, at hun muligens hadde vært over kjørebanen påvei nedover til byen men ikke tilbake hehe, jaja. de sa de skulle lage sak av dette og tok midlertidig beslag i førerkort og det er nok riktig,men føler meg litt slem her.
kanskje det er eneste måten denne gml damen kommer seg ut på og ikke gikk det så veldig fort heller men var vel det riktige å gjøre da hun tydligvis ikke har noe i trafikken å gjøre.
Du gjorde det rette. Bedre at hun ikke kommer seg ut enn at hun eller noen andre mister livet eller blir alvorlig skadet. Dessverre er det mange eldre som ikke selv innser når det er på tide å slutte å farte rundt i bil.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av bakern 42 »

ja det var nok riktig, og kanskje flere har ringt for det var da møtende som måtte neten opp på fortau da hun kom.
og ja skulle vært mulig med bekymringsmld til biltilsyn.
men stusset litt på at de tok midlertidig beslag i førerkort da,men hun så kanskje ut til å være i uegnet tilstand til å kjøre, el ha sagt noe som avgjorde det, for de tar vel ikke lappen hvis gud og hvermann ringer.
tenk hvis naboen har en torn i siden på deg, og bare ringe da hmmmmm

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av bergenser83 »

Politiet gjør nok ikke beslag utelukkende på grunnlag av din tlf. De har muligens fått flere tlf og iallefall gjort egne vurderinger som har ført til beslag. BRA at du ringte, vet det er mange nervøse gamle koner som ikke tør å ringe for å "angi" egne menn som ikke bør kjøre bil lenger.

Jeg mener at praktisk prøve burde vært obligatorisk for de fleste.

Vet at i noen europeiske land er det egne "trafikkleger" som fornyer setefikat. Dette gjør det nok lettere å stoppe en farlig bilist enn fastlegen skal gjøre det da disse etterhvert får en tett relasjon til pensjonister med klippekort på legekontoret

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Tysnes »

bakern 42 skrev:ble oppringt av politi nå og de hadde vært hos vedkommende og hun hadde sagt at det ikke stemte, at hun muligens hadde vært over kjørebanen påvei nedover til byen men ikke tilbake hehe, jaja. de sa de skulle lage sak av dette og tok midlertidig beslag i førerkort og det er nok riktig,men føler meg litt slem her.
kanskje det er eneste måten denne gml damen kommer seg ut på og ikke gikk det så veldig fort heller men var vel det riktige å gjøre da hun tydligvis ikke har noe i trafikken å gjøre.
Hadde gjort det samme. Slem, nei. Riktig, Ja.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av mekkern »

Har gitt ungene beskjed om at de skal ta skritt for å frata meg førerkortet hvis de merker ulumskheter fra fattern... :[-X

håper det drøyer en stund.... :knegg
Sist redigert av mekkern den 13 mai 2012, 20:28, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: bilist i mitt kjørefelt

Legg inn av Erman »

RuneMC skrev:Noen sjåfører er etterhvert så gamle, sene i reaksjon og/eller fastgrodd i vanen om å kjøre midt i veien at det sikreste er å få de av veien.
Flere motorsyklister som føler seg truffet her? :rofl:
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av RuneMC »

Tenkte mest på bilister som kjører midt i veien = hjulene på begge sider av gulstripa... (ikke midt i eget kjørefelt)
....men ser jeg serverte en upresis formulering som ba om å mistolkes der :-#
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

bilist mot i mitt kjørefelt

Legg inn av SuperMorten »

Gjorde det samme for en tid tilbake. La meg etter, tok regnr, og ringte politiet. Men Oslo-politiet har det nok så travelt, at jeg fikk aldri noen tilbakemelding.

Fikk meg forresten en overraskelse på vei ut av Oslo i ettermiddag. På E18 mot Drammen begynte det å bli tett trafikk. Jeg ligger i midten av tre felt. En bil passerer meg på venstre side, krysser foran meg, og kjører forbi et par biler i høyrefila, for vedkommende er tilbake i venstrefila.. Sånn gikk ferden, i sikk og sakk, og ganske mye fortere enn resten av trafikken. Etterhvert pakket trafikken seg sammen, og jeg kom opp på siden av bilen. Kjerringa var minst 90. Begge hendene krampaktig i rattet, med nesa omtrent i frontruta. Kanskje hun trodde hun så bedre om hun kom nærmere veien... Hun svingte av til Asker, heldigvis...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar