Fikk kjeft en dag; stopp på rødt lys - og en bebrillet herre med bart el-rullet ned sidevinduet, ga tegn til verbal kommunikasjon og påpekte at jeg både utsatte meg selv for fare og forstyrret den øvrige trafikken med "snik-kjøringen". Ettersom jeg er en velutdannet herremann så spøtta (i Groru'dal'n ville vi sagt "gøgga") jeg ikke inn i kupén eller viste ham føcke-finger'n, men svarte på diplomatisk vis at jeg takket ham for irettesettelsen - og skulle ta dette til etterretning (ikke orientering - men rette meg etter det han sa!).

Vel hjemme i stua, etter å ha brukt føcke-finger'n to ganger på tur hjem, begynte jeg å lete etter lovens ordlyd. Det va'kke mye klar rettledning, men så fant jeg denne artikkelen.

Sjekk denne: http://www.klikk.no/motor/bil/article446831.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva synes dere andre to-hjulsryttere: forbikjøring mellom bil-rekkene i krypefart - og når det går litt fort for seg. Ok - eller forkastelig og ulovlig - og utkasting fra mc-klubben?