Vurderer å kjøpe en importert veteran. Sykkelen er helt orginal, men har uorginalt eksosanlegg.
Har søkt på webben et par dager, og min konklusjon er at et orginalt anlegg er meget vanskelig å finne.
Vil jeg kunne å denne godkjent og registrert?
Og hva kreves av dokumentasjon på selve kjøretøyet før godkjenning?
Alle tilbakemeldinger mottas med takk.
Godkjenning av importert veteran
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Godkjenning av importert veteran
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Godkjenning av importert veteran
Når du importerer veteran så er det reglene som gjaldt på den tiden sykkelen er fra som gjelder. Du skriver ikke hvilken årsmodell du ønsker å importere, men du kan nesten regne med at det ikke fantes noen regler for støy i det hele tatt det året. Dermed er det helt uvesentlig hvilket eksosanlegg som sitter på.
Jeg har selv importert noen sykler og støy og eksosanlegg var aldri tema ved visning hos Biltilsynet. For sikkerhest skyld kan du jo ta en telefon og sjekke med dem før du kjøper
Jeg har selv importert noen sykler og støy og eksosanlegg var aldri tema ved visning hos Biltilsynet. For sikkerhest skyld kan du jo ta en telefon og sjekke med dem før du kjøper
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
Re: Godkjenning av importert veteran
Tomsnes
jeg glemte å svare på det med dokumentasjon. Svaret er fint lite, men du MÅ ha vognkort fra det landet du importerer fra. Du må altså kunne dokumentere at sykkelen har vært registert før og at det skjedde for over 30 år siden. Ingenting ut over det bortsett fra importdokumentene som viser at du har betalt moms og engangsavgift ( ca 3700 kr)
jeg glemte å svare på det med dokumentasjon. Svaret er fint lite, men du MÅ ha vognkort fra det landet du importerer fra. Du må altså kunne dokumentere at sykkelen har vært registert før og at det skjedde for over 30 år siden. Ingenting ut over det bortsett fra importdokumentene som viser at du har betalt moms og engangsavgift ( ca 3700 kr)
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Godkjenning av importert veteran
Takker for svar. Sykkelen er fra 1976. Vet ikke om det var noen støykrav da?
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Godkjenning av importert veteran
det var jo støykrav da, men jeg vet ikke hvor strenge de var, du må nok kjøpe noe 15-20 år eldre greier for å slippe støykrav.tomsnes skrev:Takker for svar. Sykkelen er fra 1976. Vet ikke om det var noen støykrav da?