Svenn skrev:mekkern skrev:kan du ikke bare drite i å betale masse penger for å "sperre" den da det virker som at du skal kjøre fulleffekt alikevel?
blir du stoppa finner de fort ut dette uansett..dessuten får du ennå mer straff fordi kjøretøyet er ulovlig trimmet..
Er jo ikke ulovlig å kjøre med ny ECU, da blir jo sykkelen godkjent som mellomtung m 34 hk..
Tar jeg risken å kjører fulleffekt vil jeg få problemer under kontroll / evt kræsj
Dem vil vel slite med å finne ut det på en vanlig kontroll hvor mange hk du faktisk har.
Men pga litt bråk med importøren for noen år siden så er dem vel ekstra på vakt når det gjelder suzuki.
Jeg kjenner flere som kjører sykler som er registrert som 105hk men som i virkeligheten er 150hk. (dette er da gsxr 750).
Var selv inne på tanken å handle en slik sykkel for prisen var penere, men jeg tørte rett og slett ikke så jeg endte opp med å kjøpe en som faktisk er registrert som de hk`ene den har.
Kjøper du en med 34hk og skal ha det godkjent så blir regnestykket
Ny ECU ca 6000
effektavgift " Tilleggsavgift ved statusendring:" 10 933,00 (nå regnet jeg på en 2007modell regget i mai)
Så kommer det an på om BT krever at du har et godkjent verksted til å bytte ECU for deg eller om du kan gjøre det selv...
Er vel billigere å kjøpe en mindre sykkel og heller gå over til en fulleffekt da du er 21
