
KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
- BMWilly
- Innlegg: 184
- Registrert: 09 apr 2012, 16:29
- Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
- Bosted: Elverum
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Da får vi prøve det 

Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 49
- Registrert: 03 jan 2012, 21:01
- Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Kjedelig. Men bra du har en forhandler som ikke har noe imot å sende delene da :-) Du hadde jo noe andre problemer med sykkelen. Løste det seg greit?isakberntsen skrev:jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 49
- Registrert: 03 jan 2012, 21:01
- Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
ja, det gikk greit, batteriet hadde kortsluttet. ja, jeg får alle delene gratis og de sender de med en gang



Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hva? Solgt?fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=4339" onclick="window.open(this.href);return false;Onsløv skrev:Hva? Solgt?fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!Hva ska du ha nå da?

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hei Fikse!! Er klar over at du har solgt din duke, men hvor ofte smurte du kjedet ditt? Har nå kjørt min duke snart 600km og jeg har enda ikke smurt d
vet ikke hvordan man gjør d heller... hva er best å bruke som smuring? og i hele tatt.. hvordan gjør man d?
er helt ny i gamet, så vær så snill å svar!!
Takker på forhånd! PS: er det andre som kan dette, så svar dere også!!



Takker på forhånd! PS: er det andre som kan dette, så svar dere også!!

KTM DUKE 125
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ta sjansen på å svare, jeg :-)
Jeg sverger til girolje. Bruker en liten oljekanne og snurrer bakhjulet rundt i passe tempo mens jeg påfører olja fra kanna på innsiden av kjedet i beskjedne mengder.
Deretter bruker jeg polérgarn for å tørke av overskytende olje og for å påføre litt olje på sidene av kjedene - fram- og baksiden. Litt olje her er med på å hindre rustdannelse.
Jeg er muligens en av få som bruker olje på kjedet. De fleste bruker kjedespray, som påføres på samme måte. dvs. at du sprayer beskjedne mengder på innsiden av kjedet, dvs. den siden av kjedet som ruller på drevene/tannhjulene...
.
De fleste MC-produsenter anbefaler kjedesmøring hver 300 - 500 km., hver gang etter vask og hver gang etter etter kjøring i regn.
Jeg sverger til girolje. Bruker en liten oljekanne og snurrer bakhjulet rundt i passe tempo mens jeg påfører olja fra kanna på innsiden av kjedet i beskjedne mengder.
Deretter bruker jeg polérgarn for å tørke av overskytende olje og for å påføre litt olje på sidene av kjedene - fram- og baksiden. Litt olje her er med på å hindre rustdannelse.
Jeg er muligens en av få som bruker olje på kjedet. De fleste bruker kjedespray, som påføres på samme måte. dvs. at du sprayer beskjedne mengder på innsiden av kjedet, dvs. den siden av kjedet som ruller på drevene/tannhjulene...

De fleste MC-produsenter anbefaler kjedesmøring hver 300 - 500 km., hver gang etter vask og hver gang etter etter kjøring i regn.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hei.
Jeg bruker Royal Purple MaxChain til å smøre med.
Enkleste måten å smøre kjedet på er hvis du har depostøtte til sykkelen, men det er ikke et must. Jeg smører ca hver 500 km, eller oftere hvis jeg har kjørt en del i regn. Jeg pleier også å smøre rett etter en kjøretur når kjedet er varmt. Du sprayer på fra innsiden, altså der hvor drevene kommer borti kjedet. Snurr hjulet rundt mens sykkelen står på depostøtten, eller smør litt og flytt sykkelen før du smører igjen.
Håper det var greit forklart.
Jeg bruker Royal Purple MaxChain til å smøre med.
Enkleste måten å smøre kjedet på er hvis du har depostøtte til sykkelen, men det er ikke et must. Jeg smører ca hver 500 km, eller oftere hvis jeg har kjørt en del i regn. Jeg pleier også å smøre rett etter en kjøretur når kjedet er varmt. Du sprayer på fra innsiden, altså der hvor drevene kommer borti kjedet. Snurr hjulet rundt mens sykkelen står på depostøtten, eller smør litt og flytt sykkelen før du smører igjen.
Håper det var greit forklart.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja. Jo. Trenger vel egentlig ikke si noenting her jeg 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs!
Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand?
Takker for svar!!!





KTM DUKE 125
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Det er "hundre" år siden jeg kjørte opp og da var det ikke så nøy med sikkerhetskontroll...
Men jeg kan tenke meg at det er viktig å sjekke lysene, at alle pærene virker som de skal (hovedlys, blinklys, bremselys og nødblinker, om sykker'n er ustryt med det...).
Dekkontroll er nok også viktig, vil jeg tro...
Det samme med bremsene; kjenne etter at de virker - ikke bare kikke på kaliperne og bremseskivene...
Sikkert noe jeg har glemt...

Men jeg kan tenke meg at det er viktig å sjekke lysene, at alle pærene virker som de skal (hovedlys, blinklys, bremselys og nødblinker, om sykker'n er ustryt med det...).
Dekkontroll er nok også viktig, vil jeg tro...
Det samme med bremsene; kjenne etter at de virker - ikke bare kikke på kaliperne og bremseskivene...

Sikkert noe jeg har glemt...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinepoulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs!Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand?
Takker for svar!!!
![]()
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm
Litt feil tråd?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Helt riktigpoulet_cavalier skrev:Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs!Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand?
Takker for svar!!!
![]()
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm
Litt feil tråd?

Men i all nervøsiteten kan det sikkert være lett å ta feil...

Uansett så ønsker vi deg masse lykke til

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.