Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Freerider
Innlegg: 1
Registrert: 29 apr 2010, 23:01
Motorsykkelen din: Honda CB 550 1976

Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Freerider »

Hei!

Er det noen som har erfaring fra å nylig ha tatt mc lappen for tung mc i oslo? Jeg er 24 og har planer om å gjøre det nå.
Noen som vet om en kjøreskole med bra lærer og som ikke tyner deg for alle pengene du har?

Håper noen kommer med et forløsende svar.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av gbruaset »

Hei, velkommen hit!
Jeg gikk på Linderud trafikkskole i oslo. Tror de ligger helt midt på treet i pris. Opplevde ikke at de tynet meg, men synes likevel det var slitsomt å gå der. Men det var verdt det, sett nå i ettertid. Tror jeg ble en god sjåfør av å gå der, selv om flere av lærerene hadde temperament. Det som er bra med skolen, er at den ligger like ved Risløkka trafikkstasjon, slik at du får øvd deg masse i samme området som du skal kjøre opp på.

Gammelgutt

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg kjørte med Way2ride i Asker i fjor da jeg utvidet fra A1 til A, det kostet meg ca 13000. Du bør ikke somle med å starte dersom du vil kjøre i sommer. Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Sist redigert av Gammelgutt den 30 apr 2010, 12:06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av d.strand »

Hei!

Om du skal ha kjøreskole i Oslo området, så anbefaler jeg deg STERKT å ta kontakt med en som heter "Gullik". Han jobber for en kjøreskole som ligger ved Haugerudsenter - furuseth området. Jeg husker ikke hva skolen heter, for han begynt nettopp i jobb der da jeg tok førekortet for klasse A i fjor, så det var navnet hans som stod på det kjøre-opplærings-kortet eller hva jeg nå enn skal kalle det :-J

Og den kjøreskole var briliante, raske, effektive og flinke. Spesielt banekurset du må igjennom, det var bare helt knall og veldig lærerrikt! Ikke er prisen dems noe ille heller :-) Du for også muligheten til å delta på et banekurs til (omtrent samme som du må igjennom når du tar førekortet) etter at du har fått lappen og kjøpt deg sykkel, slik at du får litt ordentlig trening med egen sykkel.

Også må jeg ikke glemme langturen.. Litt hysj, hysj, men du får prøvd deg litt ordentlig, altså kjørt deg litt. Samtidig som han mest trolig kjører sin egen sykkel, hvor han til tider kjører foran deg gjennom forskjellige kurver, så du faktisk ser hvordan du skal kjøre igjennom en sving. Og selv var jeg relativt "erfaren" da jeg tok førekortet på tung MC, med både erfaring på og utenfor bane. Og var bombe sikker på at svinger, det kunne jeg. Men jeg fikk meg noen "aha" opplevelser på langturen. Og skjønte og lærte det mye fortere enn om jeg skulle lest det i en bok.

Sykkelen du kjører med hos Gullik er en Suzuki naken sykkel, ny i fjor. Utrolig artig sykkel! :D

Dette er min anbefaling, STERK anbefaling. Og tro meg, jeg deler ikke ut anbefalinger om jeg ikke mener det. Bare les i div poster her inne på mcsiden, så skjønner du hva jeg mener :thumleft

Så om du er interessert og begynne hos han/de, så bare si i fra så skal du få nummeret hans av meg :thumleft Tørr vedde på at du har førekortet innen en mnd så lenge du klarer teorien :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av RuneMC »

Tok lappen ifjor og brukte Tempo som har kjøregård/utgangspunkt på Valle Hovin.

Godt fornøyd med de. At jeg brukte noen få timer mer enn snittet skyldtes nok meg... med moped som det største jeg hadde kjørt på to hjul og ellers kun bil med automat siste 20 år så var det endel som skulle læres av rene kjøreferdigheter. Men syntes timene jeg hadde i trafikk var utrolig verdifulle... sånn sett så trenger man jo bare å spare inn EN ulykke før den totale prisen på opplæringen bare blir en liten BAGATELL i sammenligning :D

Øvelsene i kjøregården er heller ikke dumme! Fikk brukt en kombinasjon i praksis den første uka etter at jeg hadde kjøpt sykkel. Bil som vrengte ut i veien - full forbrems, men for liten avstand, så slapp opp og tok unnamanøver forbi på midtstripa - for det kom selvfølgelig biler imot akkurat da også...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Snill Vaffel »

Hei

Jeg tok lappen i fjor og var på pris jakt og i det store å hele så blei det like dyrt uansett hvor det var men endte opp på centrum trafikkskole i Asker vet de har avd. i Oslo også, samt lech Hansens Traffikskole er greie :)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Menalux »

Tempo trafikkskole har jeg hørt skal være veldig bra... oslo's og omegn beste etter mange meninger. Det er ikke store prisforkjeller rundt om på trafikkskolene.
Medlem Just Girls MC.

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av tommen30 »

Jeg tok lappen på Svein Svendsen med kjøring på Valle Hovin sammen med Tempo kjøreskole

Tok 3 uker så hadde jeg lappen, FZ6 sykkler

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Pollti »

Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.

Knutte
Innlegg: 42
Registrert: 27 apr 2010, 21:39
Motorsykkelen din: YZF 1000 Thunderace , 1996
Sted: Røyken

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av Knutte »

Det går og på tillat totalvekt, er fører og sensor over vekten tilsammen må man kjøre 2 sykler.

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av mammut89 »

Må anbefale Tempo trafikkskole jeg og så , Petter og Tormod er MEGET dyktige og har jobbet med dette lenge. Jeg fikk veldig mye for pengene både fordi de er dyktige og fordi de disponerer valle hovin. Jeg hadde to doble kjøretimer og resten var det obligatoriske. De forsøker ikke å kreve flere timer av deg hvis du kan det du skal kunne. Men hvis du ikke gjør det du skal så blir de selvfølgelig nødt til å be deg komme tilbake for mer trening.

De deltar forøvrig hvert år på NAF MC Oslo sitt rustløserkurs også som instruktører.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av AndreasB »

d.strand skrev: Tørr vedde på at du har førekortet innen en mnd så lenge du klarer teorien :thumleft
Tok meg 1 uke med Svein Svendsen :)

Første kjøretime torsdag 7.06, 18.06 var lappen i boks :)

Når det er sagt.. Anbefaler INGEN å prøve å ta lappen på 1 uke. 2 uker derimot, kan funke.

Teorien ble tatt på 8 minutter, med 4 feil.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av AndreasB »

Pollti skrev:
Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.
Har rett og slett med vekt å gjøre.. Ikkenoe anna :)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av TheHaughom »

AndreasB skrev:
Pollti skrev:
Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.
Har rett og slett med vekt å gjøre.. Ikkenoe anna :)
Det blir trukket om sensor skal sitte på eller ikke.
Men dersom det blir trukket at sensor skal sitte på gjelder det ikke dersom det overstiger totalvekten på sykkelen.

Dette skjedde med meg, og måtte kjøre opp på vekta for å sjekke om han kunne sitte på samme sykkel. Fikk kjøre egen :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?

Legg inn av AndreasB »

Trukket? o.O

Når trekker dem liksom det?

Svar