Har nettopp vært ute på en passe lang tur med mcèn idag, var blant annet på svinesund. Og diverse andre steder... Merker at sykkelen er mye bedre og roligere å kjøre nå som jeg har fått nye drev, og knirkfritt kjede

Men det er en ting jeg lurer på, ang scottoileren, hvordan skal jeg få stilt den riktigst mulig? Er kanskje ikke noe fasit, men er det noen som har noen tips..
Og ang kjede, kjede skal jo så klart ikke være nedklint med olje, men heller ikke tørt... Hvordan skal et kjede som er perfekt smurt se ut?

Driver å prøver å få justert scottoileren se, men ikke lett.. Har nå kjørt i hele dag, og kjedet er ikke full av olje, men man ser det er litt fuktig på en måte..... Har nå stilt opp scottoileren litt, men usikker på hvor mye olje jeg bør sette den til å sprøyte ut..
I følge nettsiden bikerman så sier de dette om scottoiler:
9. Hvor mye olje trenger kjedet?
Oljen smører, renser og avkjøler leddene. En eller to dråper i minuttet, omtrent en teskje i timen sørger for tilstrekkelig smøring av kjedet. Oppjustering av oljemengden for å øke utspyling av skitt fra hulrommene er mulig, og av og til ønskelig ved kjøring på virkelig sølete eller saltede veier.
Er dette i teorien, eller kan jeg rett og slett starte opp sykkelen, og la den stå 1-2min å gå på tomgang, for så å se om det kommer en dråpe olje ut av slangen nede ved kjedet?? Vil det fungere?