Tenningsfeil etter tomgangsregulering

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
andersma
Innlegg: 2
Registrert: 23 mai 2012, 20:47
Motorsykkelen din: Honda NSR 125 03'

Tenningsfeil etter tomgangsregulering

Legg inn av andersma »

Hei! Oppretter nå denne posten i håp om at noen mekanikere der ute kan hjelpe meg.

Min NSR 125 har gått veldig lavt på tomgang, så skrudde idag av luftfilterboksen for å komme til tomgangsskruen på forgasseren(den med fjør). Mens sykkelen stod og gikk skrudde jeg skruen med klokka frem til tomgangen var som den skulle og jeg skrudde ting sammen igjen(so far so good)

Problemet kom da jeg hadde skrudd alt sammen og skulle teste sykkelen. Etter å ha prøvd å starte den med og uten startgass(starteren går, men ikke noe liv) var den fortsatt like død og da jeg tok av plugghetta, så at det ikke var gnist til pluggen.

Hva kan jeg ha gjort i denne prosessen som har forårsaket dette? Hva kan jeg gjøre for å få den til å gå igjen? Sykkelen har forøvrig gått som en klokke frem til dette tidspunkt. Veldig redd for at jeg har tuklet til noe alvorig(uten at jeg vet hva det kan være).

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Tenningsfeil etter tomgangsregulering

Legg inn av KrankenWagen »

Vanskelig å fjerndiagnostisere...
Men høres ut som om du har kommet borti en ledning eller to.
Ta av tanken og sjekk ledninger, at alle koblinger er intakte, spes til coil, sjekk også at plugghetten er skrudd skikkelig på ledningen. Og ledningen skrudd i coilen hvis ikke det er en limt/sveist kobling.
Er helt sikkert en bagatell dette. :-)

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tenningsfeil etter tomgangsregulering

Legg inn av mekkern »

Tomgangsskruen er vel også tigjenglig uten demontering...BLANDINGSskruen må du muligens kødde mer med..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Tenningsfeil etter tomgangsregulering

Legg inn av Sprint »

Har også misstanke om at du justert feil skrue :scratch
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Svar