Ventetid...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ventetid...

Legg inn av EasyRider »

Synd du fant den spikern da.

hmm vansklig å si med den pluggen.. er jo ikke store hullet sikkert, men dog, hvor lenge holder den pluggen? :sk?

Hadde det vært på bilen min, som er en gammel mercedes e220 som knapt er over 100kmt/t på motorveien, så hadde jeg bare plugget dekket. og kjørt med det.
Her har en jo 4 hjul. og mister en luftrykket i løpet av en kjøretur, så er det sjeldent det skjer noe dramatisk ut av det.


Problemet på MC er jo at en har kun 2 hjul. og miste luftrykket i 80km/t i sving eks. er jo heller leit da.
For ikke snakke om andre hastigheter på pluss siden 80.
Bakhjulet ditt er jo utsatt for en del krefter i løpet av en kjøretur.

For nødkjøring, eks. kommet meg hjem fra en langtur, så kunne jeg ha gått med på å plugge dekket på min mc og kjørt veldig pent hjem.
for så å bytte dekk.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Ventetid...

Legg inn av ejs »

:thumleft
Har kjørt flere tusen km med plugga bakdekk.(2 dekk)
Type sopp plugg ,hode på innsiden og stilken ut gjennom hullet.
:[-X :mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Ventetid...

Legg inn av Crinos »

Disse dekk pluggene er ganske solide saker... Jeg vil nesten sammenligne det med sveis av metall. Det er nok større sansynlighet for at dekket vil punktere/miste luft et annet sted enn i hullet som er plugget.
Disse pluggene er jo skapt for å tette, og de utvider seg, plus om jeg har forstått det riktig, så "smelter dem sammen" med dekket når alt blir varmt nok.

Men.. Jeg ville nok vert mer skeptisk til dette på 2-hjul enn på 4-hjul.
Jeg har selv kjørt langt på plugget bildekk uten problemer.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ventetid...

Legg inn av mekkern »

Skummer bare dekket jeg...og kjører til det er brukt opp...hvis en overlevde punkteringen så overlever en nok at det begynner å lekke igjen...
hvis et dekk ikke revner eller eksploderer er det vanligvis ikke dramatisk...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ventetid...

Legg inn av joo »

ejs skrev: Type sopp plugg ,hode på innsiden og stilken ut gjennom hullet.
Noen linka til lev av disse nylig, men rota den bort... Husker du hvor du fikk tak i dem?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Ventetid...

Legg inn av Duville »

EasyRider skrev:Synd du fant den spikern da.

hmm vansklig å si med den pluggen.. er jo ikke store hullet sikkert, men dog, hvor lenge holder den pluggen? :sk?

Hadde det vært på bilen min, som er en gammel mercedes e220 som knapt er over 100kmt/t på motorveien, så hadde jeg bare plugget dekket. og kjørt med det.
Her har en jo 4 hjul. og mister en luftrykket i løpet av en kjøretur, så er det sjeldent det skjer noe dramatisk ut av det.


Problemet på MC er jo at en har kun 2 hjul. og miste luftrykket i 80km/t i sving eks. er jo heller leit da.
For ikke snakke om andre hastigheter på pluss siden 80.
Bakhjulet ditt er jo utsatt for en del krefter i løpet av en kjøretur.

For nødkjøring, eks. kommet meg hjem fra en langtur, så kunne jeg ha gått med på å plugge dekket på min mc og kjørt veldig pent hjem.
for så å bytte dekk.

Litt overdrevent skeptisk vel.... er det lappet, så er det lappet. Vel og merke hvis jobben er gjort på en god måte. Er vel ikke grand prix heller, eller????

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ventetid...

Legg inn av EasyRider »

Duville skrev: Litt overdrevent skeptisk vel.... er det lappet, så er det lappet. Vel og merke hvis jobben er gjort på en god måte. Er vel ikke grand prix heller, eller????
Joda, kan forstå at noen synes dette er å være vel "skeptisk" men jeg vet i bakhode mitt så hadde det surret "holder denne pluggen".. Joda, følger du norsk lov så går det helt sikkert greit.
Og du har ingen garanti for noe, et nytt dekk kan jo revne for det jeg vet, grunnet produksjonsfeil etc. Men når jeg har et nytt dekk så vet jeg i det mentale jeg at, det er ihverfall i orden.
Jeg hadde vel heller ikke lagt ut på en tysklandtur med plugg i dekket for å si det sånn, Men det er meg da :roll
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ventetid...

Legg inn av mekkern »

Kjørt 200+ med bakdekk uten luft... bare rundt 70kmh så var det vinglete i sving... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Ventetid...

Legg inn av Duville »

EasyRider skrev:
Duville skrev: Litt overdrevent skeptisk vel.... er det lappet, så er det lappet. Vel og merke hvis jobben er gjort på en god måte. Er vel ikke grand prix heller, eller????
Joda, kan forstå at noen synes dette er å være vel "skeptisk" men jeg vet i bakhode mitt så hadde det surret "holder denne pluggen".. Joda, følger du norsk lov så går det helt sikkert greit.
Og du har ingen garanti for noe, et nytt dekk kan jo revne for det jeg vet, grunnet produksjonsfeil etc. Men når jeg har et nytt dekk så vet jeg i det mentale jeg at, det er ihverfall i orden.
Jeg hadde vel heller ikke lagt ut på en tysklandtur med plugg i dekket for å si det sånn, Men det er meg da :roll
Er jo litt forskjell på å legge ut på tysklandstur med høyfart over lang tid og fjell tur i Norge - kanskje... er kanskje også ett økonomisk spørsmål. Enkelte kan jo kjøpe dekke nåe det passer mens andre kanskje må se litt på økonomi.... noen kan sifte dekk når det passer mens andre må se litt økonomi i dette også...

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Ventetid...

Legg inn av ejs »

joo skrev:
ejs skrev: Type sopp plugg ,hode på innsiden og stilken ut gjennom hullet.
Noen linka til lev av disse nylig, men rota den bort... Husker du hvor du fikk tak i dem?
:prf
Lappingene ble foretatt hos den lokale Kawasaki forhandleren.
If it ain't broke, I'll break it.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ventetid...

Legg inn av EasyRider »

Duville skrev:
Er jo litt forskjell på å legge ut på tysklandstur med høyfart over lang tid og fjell tur i Norge - kanskje...


Helt klart en forskjell.


Duville skrev: er kanskje også ett økonomisk spørsmål. Enkelte kan jo kjøpe dekke nåe det passer mens andre kanskje må se litt på økonomi.... noen kan sifte dekk når det passer mens andre må se litt økonomi i dette også...
Ja, klart det har noe å si økonomisk. Vi har vel alle en graf på hva vi er villig til å betale for kontra hva vi mener er sikkert å kjøre med.
Som andre sier her, dem har kjørt både med og uten luft i 200+ med tilhørende plugg eller uten. :prop:


Så det bunner i grunn ut på hva en personlig mener er riktig/fornuftig etc. :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ventetid...

Legg inn av joo »

ejs skrev: Lappingene ble foretatt hos den lokale Kawasaki forhandleren.
Takk ejs, jeg får surfe videre eller bare ha med standard pluggtype på ferieturen. Sopptypen så bare anelsen tryggere ut i mine øyne :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Ventetid...

Legg inn av ejs »

:thumleft

Disse pluggene er jo montert fra innside.Dekket må av felgen for å komme til.
Jeg har bare med meg en stor boks med dekkskum på sykkelen.

:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ventetid...

Legg inn av joo »

Såpass ejs. Da fortsetter man bare med vanlige plugger på tur.
En kompis plugga et dekk i fjor, og kjørte 3000km på det før han bytta i vinter.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar