Er det mulig å vekke denne tråden til livet igjen?
Jeg er fersk på MC, selv om jeg tok lappen i 2014. Jeg reiser mye og etter at jeg fikk lappen i Norge ble det vinter og slutt på kjøring (jeg kjørte opp i slutten av september), og så reiste jeg, og kom tilbake til ny vinter, og fikk i praksis ikke kjørt igjen før sommeren 2016. Jeg har bare kjørt siden midten av april, men her er "the twist"; jeg har bare kjørt i Indonesia (og nå 2 dager i Oslo). Så jeg har en litt annen kjøreatferd enn kanskje typisk norsk, og er blitt veldig nervøs i trafikken her! Plutselig må jeg forholde meg til skilt igjen
Jeg er heldig at det er sommer og lite trafikk så jeg får tid til å summe meg. For det første er jeg på høyre side av veien plutselig. For det andre; lane splitting. Jeg bor i Indonesia og der får du bråk om du ikke sørger for at moped/mc-trafikken har fri bane innimellom biler i trafikkork. Så jeg er vant til å jobbe meg forbi det jeg kan, og snike meg innimellom stillestående biler og lastebiler. En gang ble jeg kjørt inn i bakfra med vilje (en liten dytt... som bøyde skiltet mitt!) fordi sjåføren bak meg ble sur da jeg slapp inn en bil foran som prøvde å komme seg inn
Ut i fra denne tråden regner jeg med at jeg kan lane splitte så lenge jeg passer på og tar hensyn. Men jeg kan altså gjøre det på høyre side også? Er det noe som er FULLSTENDIG ulovlig av slike "snarveier" som jeg må passe på? Når jeg ser disse paragrafene blir jeg jo bare stresset. Har dere tips? Tenkte å melde meg opp på banekurs/førerutviklingskurs med senior-mc mens jeg er her i sommer.
Og hvordan er parkeringsreglene for MC her? Der jeg bor i Indo er det mc-parkering overalt. Evt. bare sett den hvor som helst. Bør jeg starte en helt egen tråd, kanskje

Jeg må i alle fall finne frem teoriboken min igjen.
Jeg er forøvrig jente og litt mer forsiktig enn en gjennomsnittlig motorsyklist i Asia :)
Takk for svar, og beklager på forhånd om det er mye dumme spørsmål. Som sagt er jeg ganske fersk på MC fortsatt :)