Her er ett oversiktsbilde, jeg regner med at man kjører "med klokka".
Det jeg lurer på er hvordan man kan bygge en bane (som ser veldig underholdende ut) uten ordentlige avkjøringssoner? Spesielt da man bygger midt i skogen der det er rikelig med plass! Ser verre ut en Nordschleife på Nürburgring..
Det er en helt feil konstruert bane, den er vel egentlig primært konstruert for drifting og go-cart.. Det var jo det som var poppis når tegningen lå på bordet.. Lov å bruke huet og tenke litt større perspektiv
Hjernen skrev:Det er en helt feil konstruert bane, den er vel egentlig primært konstruert for drifting og go-cart.. Det var jo det som var poppis når tegningen lå på bordet.. Lov å bruke huet og tenke litt større perspektiv
Du har ikke begrep om hva gokartkjøring er for noe du hvis du mener den påstanden seriøst
Mener det var snakk om det, (uten å si meg 100% sikker, holder meg ydmyk hvis det er feil), men da i mere stil av formel cart i klassen Formel E eller 250 Nasjonal ( ? ) . Ang mc så er det vel knappt nok sikkert med 125ccm racing og som et motorhue så har ikke jeg vært på skogen siden de startet med utbyggingen, synes Våler er bedre Gatebiltreffbane...
Hjernen skrev:Mener det var snakk om det, (uten å si meg 100% sikker, holder meg ydmyk hvis det er feil), men da i mere stil av formel cart i klassen Formel E eller 250 Nasjonal ( ? ) . Ang mc så er det vel knappt nok sikkert med 125ccm racing og som et motorhue så har ikke jeg vært på skogen siden de startet med utbyggingen, synes Våler er bedre Gatebiltreffbane...
Vel, at banen er laget mest for biler er vel en mulighet, men hvis du ser på det ene bildet ser du en gokartbane.
De er helt forskjellige i lengde, bredde osv.
Kjøre på kart på den store banen blir som å kjøre moped på formel 1 bane.
Ser den ja, drifting var på vei hit når de skulle utvide så det er nok best for biler og andre 4 hjulinger ja...
Bøyer meg ydmykt i støvet og innrømmer en mulig feil fra min side... Er heldigvis mann nok til det.
Grunnen til protestene på rudskogen når detr gjelder MC er dårlig sikkerhet, for korte avkjøringsoner, ingen grusfeller (det blir for mye styr for Huysmann å trekke event-BMWene ut av fella, så drit i MC...), autovernet står for nærme banen, og er, når de først står så nær banen, i flere tilfeller for lave med fare for at MCførere som crasher, risikerer å fly over autovernet og inn i usikret fjell.
Rudskogen slik den fremstår i dag, er en bilbane, bygd for MC-penger.
Bilsportforbundet, som nekter å organisere seg innenfor norges idrettsforbund, lurte til seg idrettens tippemidler (som kun skal gå til bygging av anlegg for idretter organisert gjennom NIF), med god hjelp av Trond Giske, under vage lovnader om at "det skal da bli MCbane også..:".
Faktum er at Rudskogen ikke var godkjent for RR-trening det meste av fjoråret, og faktisk fremdeles, 1 dag før offisiell trening til tidenes første NM-løp i RR på nye Rudskogen, fremdeles mangler godkjenningen de trenger for å kunne arrangere RR-løp....
Det skal være et allmannamøte på Rudskogen i dag, der de 2 store "kamphanene" nok vil være caroline Olsen på den ene siden, og Roy Wetterstad fra NMF på den andre siden. Caroline er opptatt av sikkerheten, mens Roy, ja hva skal man si.... Han trumfa ihvertfall gjennom enhetsdekk i 600prod for en del år siden på tross av ville protester fra miljøet, og advarsler om at 600prod ville dø ut med et sånt vedtak. Roy "registrerte at miljøet var delt", akkurat som i denne saken, og 2 år etter vart 600prod dø.
Roy burde finne seg en annen jobb, IMNSHO. Han jobber iallefall ikke med RR-sprortens beste for øye, slik jeg ser det.
All ære og udelte støtte til Caroline, Tage Solberg, Helge Spjeldnes, og alle de andre førerne som velger å ta et standpunkt, og kjempe kampen for alle motorsyklister som skal bruke Rudskogen i framtiden, med fare for tape en NMtittel da enkelte er mer opptatt av å kjøre løp enn å tenke langsiktig!
Hjernen skrev:Ser den ja, drifting var på vei hit når de skulle utvide så det er nok best for biler og andre 4 hjulinger ja...
Bøyer meg ydmykt i støvet og innrømmer en mulig feil fra min side... Er heldigvis mann nok til det.