Idag har det vært en ny dag, med mange nye inntrykk etter jeg kom hjem fra jobb. Dro nemlig ned til forhandler og prøvekjørte drømme sykkelen min, en Yamaha R1 2012 mod. Fikk kjørt et par timer med den, med dama bakpå. Må si jeg ble positivt overrasket. Ikke hadde sykkelen masse krefter, men den var lett kjørt selv med to på, følte meg tryggere når jeg kjørte den enn med TDMèn faktisk.. Følte jeg hadde mere kontroll på R1èn, kanskje noe med at det er en mindre sykkel i seg selv.. Sittestillingen synes jeg heller ikke var noen ulempe, kjørte som sagt 2t i strekk, og merket ingen ubehag, heller det motsatte..
Så nå er det stor sjangs for at TDMèn blir byttet ut med en R1, hvis banken er med på det vel og merke.. Så skal sjekke opp litt nærmere neste uke..
Men til de av dere her inne, han fyren hos forhandleren sa at man kan få kjøpt veske sett til denne sykkelen også, det er nok ikke noe pent å ha. Men jeg er avhengig av å kunne hive på noen kofferter. Men søkte litt på nettet etter å ha kommet hjem, å klarer ikke å finne noe veske sett til denne sykkelen. Ikke så mye som et bilde engang. Noen som kan hjelpe?
Og hva er forskjellen på YZF-R1 og YZF 1000R?
Den jeg prøvde var en R1, helt nydelig å kjøre.. Hadde aldri trudd jeg skulle like en slik sykkel mere enn TDMèn. Ettersom tdmèn er jo en veldig gooood tur sykkel, ja nå var jo ikke R1 den beste tur sykkel, men min personlige erfaring fra idag var at det var ikke sååå ille som jeg hadde trudd.. Falt heller mere mot det positive.