Huff og huff, irriterer meg grønn over at jeg testet denne Duken på bane for to dager siden.
Min forelskelse vokser for hvert minutt, men nyprisen er egentlig et stykke over budsjett - som er (/var) på 75000 kroner.
Hadde vel egentlig ikke vurdert denne sykkelen før jeg satt med den planta godt mellom beina - og du verden for en sykkel.
Fantastisk lyd fra monosylinder-motoren og et herlig gasspådrag, selv med sine 70 hester.
Ting verdt å merke seg er at det er umulig å kjøre den under 3000 rpm. Rykk og napp så det holder med mindre man slurer konstant.
Grunnen er vel at den har et meget høyt 1. gir - som holder opp til ca. 65-70 km/t før den rødmerker.
Etter noen runder (les: 3 timer) med leking på banen var turen over, dessverre.
Hadde ingenting å utsette på komforten, selv med mine 189 centimeter og rett over 100 kilo. Eneste er at jeg ikke hadde tatt sidebars dersom jeg skulle kjøpt den, pga knærne kom på utsiden av disse. Bør ikke være noe problem for lavere personer...
Kjøring kan fort bli slitsomt med passasjer, da det kommer til å bli sutring fra madammene grunnet vibrasjonene (delte meninger om dette har jeg hørt

)...
But then again, hvem ville tatt med kjerringa på en slik sykkel?
Har bare referanseverdier fra en Suzuki Bandit og en Kawa ZX-6R, men må si denne sykkelen blåser dem langt av sted når det gjelder moro-faktor!