AJ Arena...
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Re: AJ Arena...
Bare ei flaske rødvin og jævli hard musikk nede på gutterommet 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ikke så veldig langt unna sannheten, cheron, slett ikke så langt unna sannheten, nei...cheron skrev:Bare ei flaske rødvin og jævli hard musikk nede på gutterommet

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
AJ skrev:Ikke så veldig langt unna sannheten, cheron, slett ikke så langt unna sannheten, nei...cheron skrev:Bare ei flaske rødvin og jævli hard musikk nede på gutterommet

You'll never walk alone
- Mompen
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
- Kontakt:
Jøss, Sverigetur med MC hadde jeg aldri sett for meg at var mulig.. Men AJ har motbevist det! Får montere på igjen Givi-settet på XX'en min og ta turen jeg også 

Brombrom
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Flotte greier!!
Rygga Tiger inn i garasjen etter å ha kjørt noen mil i tildels kraftig regn.
Hørte en suselyd og trodde først det var vann som fordampet på varm motor og eksosanlegg.
Men neida...
Det satt en skarp liten stein i bakdekket. Punktert... Jada! Flotte greier!!!
Grusveien som begynner noen hundre meter unna her vi bor er blitt skrapet og fylt på med masse som også inneholder skarpslipte småsteiner. Et eller annet sted på denne veien måtte altså en slik en finne veien inn i bakdekket på sykker'n
Ja, ja... skaden er skjedd... Løsningen blir NAF, håper jeg. Ringte nå nettopp dit og forklarte situasjonen. Så får jeg håpe at de har skikkelig rep.sett sånn at dekket blir fiksa på like bra måte som jeg måtte med TDM'en for noen år siden.
Fiksingen av dekket på den funka lenge, det. Ganske nytt var det også.
Ikke så farlig med Michelin-dekket på Tiger, som jeg har tenkt å bytte innen en måned.
Men håper som nevnt at NAF fikser dette slik at jeg slipper å skru av hjulet og ta turen for å bytte allerede nå. Det har jeg strengt tatt ikke tida til å gjøre akkurat nå!
](./images/smilies/grrr.gif)
Hørte en suselyd og trodde først det var vann som fordampet på varm motor og eksosanlegg.
Men neida...
Det satt en skarp liten stein i bakdekket. Punktert... Jada! Flotte greier!!!

Grusveien som begynner noen hundre meter unna her vi bor er blitt skrapet og fylt på med masse som også inneholder skarpslipte småsteiner. Et eller annet sted på denne veien måtte altså en slik en finne veien inn i bakdekket på sykker'n

Ja, ja... skaden er skjedd... Løsningen blir NAF, håper jeg. Ringte nå nettopp dit og forklarte situasjonen. Så får jeg håpe at de har skikkelig rep.sett sånn at dekket blir fiksa på like bra måte som jeg måtte med TDM'en for noen år siden.
Ikke så farlig med Michelin-dekket på Tiger, som jeg har tenkt å bytte innen en måned.
Men håper som nevnt at NAF fikser dette slik at jeg slipper å skru av hjulet og ta turen for å bytte allerede nå. Det har jeg strengt tatt ikke tida til å gjøre akkurat nå!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Eh, host hark og... http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-o ... ekk-82573/" onclick="window.open(this.href);return false;AJ skrev:Flotte greier!!![]()
Men neida...
Det satt en skarp liten stein i bakdekket. Punktert... Jada! Flotte greier!!!![]()
Grusveien som begynner noen hundre meter unna her vi bor er blitt skrapet og fylt på med masse som også inneholder skarpslipte småsteiner. Et eller annet sted på denne veien måtte altså en slik en finne veien inn i bakdekket på sykker'n![]()
Skaff deg en slik, så vil det gå deg vel og du vil leve lykkelig i alle dine dager

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
øh - har du fundert på hvordan livet er om du punkterer noen hundre kilometer fra nærmerste NAF-bil, på en søndag, i regnvær?AJ skrev: Men håper som nevnt at NAF fikser dette slik at jeg slipper å skru av hjulet og ta turen for å bytte allerede nå.
Du trenger et pluggsett + øve på å bruke det før du trenger det + en kompressor.
I det minste: Forsøk å fylle bakdekket med et par av de der pittesmå patronene før du legger i vei.
Én er neppe nok til et moderne dekk; efter 3 hadde jeg bare 1bar og dela dekket p vei til neste stasjon.
Greit å leve slik at mobiltelefon + kredittkort løser alle problemer, men det kan bli mange timer i regnet og mange steder du ikke kan kjøre.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Javisst, og har funnet ut, som du, at dette e nødvendigheter, og har både kompressor og repsettet.tagesk skrev: øh - har du fundert på hvordan livet er om du punkterer noen hundre kilometer fra nærmerste NAF-bil, på en søndag, i regnvær?
[TaSK]
Kompressoren ligger i bilen

-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Re: AJ Arena... Punktert bakdekk! Forbasket også, da!!!
En boks med skum funker, man kan ikke akkurat kjøre som vanlig hvis man må ha skum i dekket, men kommer seg nå da videre.
Har alltid en boks med meg på lengre turer.
Har alltid en boks med meg på lengre turer.
Veien er viktigere enn målet.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jada, jada...Dexter skrev: Eh, host hark og... http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-o ... ekk-82573/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skaff deg en slik, så vil det gå deg vel og du vil leve lykkelig i alle dine dager

For øvrig er det stor sannsynlighet for at det er nødvendig med noe mer enn et rep.sett fra Bilrema for at jeg skal kunne leve lykkelig alle mine dager...

Men for all! et rep.sett vil helt klart bli kjøpt inn før vi drar på langtur nordover senere i sommer.
NAF-fyren var her for øvrig nå nettopp og nevnte det samme og sørget for fin fiks av dekket.
Gjenstår bare en prøvetur for å se om fiksen holder.
I tillegg stilte fyren opp til en sak om nettopp nødhjelp ved punktering og kommer meget sannsynlig i avisa om ikke altfor lenge...

- Dexter
Re: AJ Arena... Punktert bakdekk! Fint fixet av NAF!
Jeg har kjøpt inn slik at jeg har 6 gasspatroner i settet. Det skal holde til nærmeste stasjon/fyllemulighet i moderat hastighet. Kompressor er jeg ikke så sikker på at jeg orker å drasse på selv om man nå får dem riktig så små. Får kanskje vurdere det før jeg skal langt... men d blir liksom nok å drasse på om en ikke skal ha med alt som kan være kjekt å ha... satser nok heller på at 6 gasspatroner får holde...
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Gasspatroner er notert
Får disse på Bilrema også da, eller?

- Dexter
Jepp! :) Det følger 3 i settet, så bare kjøper du en ekstra 3pak så tror jeg du er berga om det skulle skje noe midt mellom overalt og langt fra ingentingAJ skrev:Gasspatroner er notert![]()

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Regner med at du er innom her ofte..
Synes du det er en ide å arrangere en konkurranse hvor vi skal "prøve å ta teoriprøven" ?
Hvis dette er mye arbeid,vennligst send dette i søpla..
Bare en tanke detta..
Have den gode tag.. 
Synes du det er en ide å arrangere en konkurranse hvor vi skal "prøve å ta teoriprøven" ?
Hvis dette er mye arbeid,vennligst send dette i søpla..
Bare en tanke detta..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jøss ! Ble idiotforklart på naboforumet for noen år siden for lapping av dekk. Siden det har jeg ikke turt å punktere.