Kveldens tur - litt drøy, men fin...
http://g.co/maps/64qtg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikk ånden over meg straks klokken var passert fem idag - sitte hjemme i varmen :-)å eller ut på tur ?
Planen var å se om veien fra Rjukan til Tuddal var åpnet - hvis ikke så er en tur rundt Tinnsjøen heller ikke dum.
Før Kongsberg er det mest transport på motorveien, men tok nå gamleveien om Darbu for litt variasjon.
En kar med singlet på HD og dame bakpå kjørte forbi på sletta men tok av ikke lenge etter nedover mot Hakavik.
Ga tegn med armen så jeg i speilet før han kjørte forbi, så en modell uten blinklys :-)
Jeg misunte den lette bekledningen for det var jaggu varmt nok til at det ikke ble noen kjøling i det hele tatt av fartsvinden... :-)å
... jeg må nok finne fram "coolmax" t-skjorten å ha under med været vi har nå.
Etter Kongsberg tok jeg mot Rjukan og den korteste veien - dvs opp vestsiden av Tinnsjø. Har ikke kjørt denne veien før - pga ifjor så var den stengt for det meste. Men det var en flott ny vei - med mye bedre asfalt enn østsiden opp til Austbygde.
Veien er også dandert flott i terrenget og går igjennom en del renskårne skar med bratte bergvegger på begge sider.
Tror det var 3 korte tunneler på strekningen også og det var som å kjøre inn i kjøleskap - og det passet jo bra idag hvor det var i overkant varmt.
Nærmere Rjukan var det et skip som het Ammonia som så ut til å være under restaurering...
Første glimt av Gaustadtoppen
Spenningen steg litt om det skulle være åpent eller evt bare åpent til kl 18....
Jada - orange skilt med Svineroi - Tuddal sa "Åpent"... uten noen forbehold
Lenger opp var det endel hvitt igjen og litt kjøligere, men veien var helt bar og fin.
Ikke tegn til is eller glatt...

På vei nedover mot tuddal så jeg en bobil campe - og hvem kan vel be om bedre utsikt enn dette ?
MC i solnedgang
Nedover mot Tuddal er det ellers noen skikkelige bratte og krappe svinger... hvis noen har teknikk-tips til hvordan disse kan tas på beste måte så er jeg lutter øre... Jeg faller tilbake på å bremse ned ganske mye før disse svingene...
Så med ett er Gaustadtoppen området passert og man er nede i Tuddal og på vei mot Notodden... grei etappe, med noe fin natur
Resten av turen gikk helt greit - med litt mer passelig temperatur også etterhvert... sånn etter kl 9 på kvelden...
Klokket vel inn ca 30 mil på denne turen og passerte dermed 8K totalt til nå - slett ikke verst til meg å være