TheHaughom skrev:Takker for alle gratulasjoner, og spesielt til meget nyttig informasjon fra
fikse!
Har noen timer med godt lesestoff foran meg, ser jeg. Meget nyttig!
Det er 2012-modellen jeg har anskaffet, ja. Ligner veldig mye på 125ccm-en!
Kan ikke si jeg angrer på sykkelen i det hele tatt, landeveiskjøring er EKSTREMT morsomt nå!
Eneste drawback er fartsvind på motorvei (hadde en 5 minutters tur innom i dag).
I dag blir første oljeskift tatt på Duken, har kjørt 200km - da jeg ikke var klar over at det kunne være smart å bytte allerede etter de første par timene med kjøring.
Var ute og fikk tak i oljefilterne (bytter begge, selv om det visstnok skal holde å bytte det ene - koster jo bare 60 kr stykket). :-)
Slenger nok ut noen bilder også fra prosedyren! Første lyddemper sitter rett under tappeskruen, må finne en smart løsning for å ikke olje hele greia
Får se om jeg ikke bestiller meg noe carlack og acf-50 selv - resultatet så jo meget lovende ut. Forøvrig er den nypolert, mekanikeren sto med polishen i hånda og gnukket på sykkelen min idet jeg steg in døra hos Motorsyklisten AS. Men det kan jo ikke gjøres nøye nok!

Hehe, ja fartsvind er ikke disse syklenes sterke side, siden de mangler helt kåpe, og ikke minst sittestillingen. Så som langtursykkel finnes det nok mer egnede varianter

Men til dagligkjøring/bykjøring, ypperlig!
Ang oljetapping kan du lage deg en trakt/brett av f.eks en spylevæskedunk, ved å kutte den til så den kan ligge oppå eksosen og lede oljen ned mot tappekaret. Å bytte oljen flere ganger nå helt i starten, sikrer deg lang levetid på maskineriet. Det er nå når den er spell ny at det kommer endel spon og slam. Senere kan du slappe mer av med oljebyttene. Heldigvis er KTM ganske så hyggelige på prisene på ting som filtre etc, så en slipper å lure på om en skal kjøpe billigfiltre på Biltema elns. En sekstilapp står de fleste i
Den CarLack-saken er bare fantastisk. Jeg vokset bilen i fjor sommer, og fremdeles er det god effekt. Det har jeg aldri opplevd med noe annet middel. Og selv etter vinterkjøring med sykkelen, så var den ekstremt pen i lakken når jeg tok vårvasken på den

Nekter å tro den hadde sett så fin ut om jeg hadde brukt noe Turtle-jalla-voks fra den lokale bensinstasjonen
Den ACF-sprayen er også ganske fascinerende greier. Selv om du ikke skulle kjøre om vinteren, så er det absolutt smart å ta en runde over alle elektriske kontakter og andre vanskelig tilgjengelige steder, med den sprayen. Feks har jeg en tilårskommen Tivoli radio, som har levd et hardt liv i en fuktig garasje. Slet med at det var umulig å få tunet inn kanalene, det var støy uansett. Har tidligere prøvd å rengjøre med elektronikkrens på søkehjulet, uten bedring. En liten dæsj med ACF-en, og radioen ble som ny
Lykke til videre med sykkelen! Jeg misunner deg for den tiden du har foran deg nå, med ny sykkel og fersk lapp

Bare husk på dette greiene med "rubberside down" og slikt nå da

Mye rart av tullete bilister på veiene