Bilist vs syklist

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Yamazero
Innlegg: 29
Registrert: 12 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: -

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av Yamazero »

-
Sist redigert av Yamazero den 16 feb 2016, 17:50, redigert 1 gang totalt.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av Pollti »

Vet ikke, men hun pløyde jo ned en myk traffikant midt i fotgjenger feltet. Bedre safe en sorry prinsippet tenker jeg ? Nå tror jeg muligens ikke 110% på KB heller og sykklisten har muligens en annen versjon så dette får de lærde avgjøre.
Vi bryr oss ikke så mye om plate og plast skader i dag men er glade for at det gikk bra tross alt. Men jeg synte KB viser litt mot når hun påstår at hadde det ikke vært for Brembo bremsene så hadde det endt værre. Noen skrubbsår og knust front fanger ble det dog og litt og tull tøys bak syntes jeg er billig tross alt. Hva fyren i Passaten mener vet jeg ikke :scratch

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av Kawasaki »

Pollti skrev: Hva fyren i Passaten mener vet jeg ikke :scratch

:knegg :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av AndreasB »

Såvidt meg bekjent er en person på syklist et kjøretøy, og man har ikke vikeplikt for kjøretøy som prøver krysse gangvei.
Personen må da avstige sin lille hest, og leie den pent over. Først når de går av har man vikeplikt for dem.

(Som ja sa tidligere, dessverre har man ikke påkjørsrett)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av Onsløv »

Jeg stopper ikke for syklister som sykler over gangfelt (ikke før jeg MÅ for å unngå påkjørsel), min kommende kone har kritisert meg masse for at jeg er så "slem" men det står jo i veitrafikkreglene at man ikke har vikeplikt for syklister.

Irriterer meg over syklister som kommer susende forbi i 120 i gangfelt, gjerne tett opptil oss. Vi hører ikke at de kommer, og plutselig er de voff forbi. Vi går i bredden og syklistene må roe seg.

Vi har jo en syklist i familien, og han irriterer seg over at vi går i bredden, han mener at vi burde gå på rekke.
Sykler jo sometimes sjøl, og tar da hensyn spesielt når jeg sykler i gangfelt, jeg er ikke av den typen som må på død og liv sitte på sykkelen til enhver tid og komme seg fortest mulig frem, samme hva.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bilist vs syklist

Legg inn av Intruder »

For mange år siden kjørte jeg taxi og fikk stopp for folk i gangfelt,slapp dem over og så nøye etter at det ikke var flere på gang...
Akkurat da leg begynte gli fram kom en liten syklist i full fart og jeg dyttet såvidt borti med fronten så han veltet. :sorry

Heldigvis endte det bra,besøkte dem etter noen dager og vi var alle glade.. :vs
Ellers......... :rose :-({|= :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar