øh - tror du trenger å kjøre litt i land med mange veierjoo skrev:Men på tur er ikke 6 timer nok hvis man absolutt skal ha saken påslått hele tida. Og det trenger man sjelden...?

[TaSK]
øh - tror du trenger å kjøre litt i land med mange veierjoo skrev:Men på tur er ikke 6 timer nok hvis man absolutt skal ha saken påslått hele tida. Og det trenger man sjelden...?
Nja, kart på tankveska, briller og en idè om hvilken veg man skal hjelper det også. Og lese vegskilt.tagesk skrev:øh - tror du trenger å kjøre litt i land med mange veierjoo skrev:Men på tur er ikke 6 timer nok hvis man absolutt skal ha saken påslått hele tida. Og det trenger man sjelden...?![]()
![]()
[TaSK]
Det er nok en fordel, ja.Svein2 skrev:[...] en GPS bør vel være fast montert.
Se posten til Svolp...simpson skrev:Du AJ' hvor fant du 660 til den prisen?
Her er jeg totalt uenig. Jeg har kjørt i mange år med kart i tankveska og studert der før kjøring, og gjort så godt jeg kan. Somregel går det ganske bra. Men du verden så mye oppmerksomhet det tar.joo skrev:Nja, kart på tankveska, briller og en idè om hvilken veg man skal hjelper det også. Og lese vegskilt.tagesk skrev:øh - tror du trenger å kjøre litt i land med mange veierjoo skrev:Men på tur er ikke 6 timer nok hvis man absolutt skal ha saken påslått hele tida. Og det trenger man sjelden...?![]()
![]()
[TaSK]
Men om man skal unngå alt som er multifil-veger (og det vil man) gjør GPSen sakene lettere og evt bomkjøring blir ikke noen katastrofe
Så du kan ikke administrere tlf gjennom skjermen, ikke få opp kontakter og se hvem som ringer på 220?Bringisen skrev:Jeg byttet fra Zumo 220 til Zumo 660. Den større skjermen er bar en fordel , men det viktigste for min del er at jeg kan kjøre telefonen trådløs via 660 og rett i øret. Den viser også telefonlisten og hvem som ringer på skjermen. Dessuten er kommunikasjonen toveis og man får både GPS tale , telefonsamtaler og musikk via 660. Store fordeler og helt verdt prisforskjellen , har man liten plass er 220 helt grei.
Når det gjelder fastmontert eller ei , så synes jeg det er fordelaktig med den fastmontert , på min sykkel har jeg koblet den slik at når tenningen slås av så slår GPSen også seg av. Ingen fare for strømsluk.
Det var derfor jeg byttet fra 220 til 660. Man får GPS stemmeanvisninger via Bluetooth fra 220 men man kan ikke koble telefonen via den.simpson skrev:Så du kan ikke administrere tlf gjennom skjermen, ikke få opp kontakter og se hvem som ringer på 220?Bringisen skrev:Jeg byttet fra Zumo 220 til Zumo 660. Den større skjermen er bar en fordel , men det viktigste for min del er at jeg kan kjøre telefonen trådløs via 660 og rett i øret. Den viser også telefonlisten og hvem som ringer på skjermen. Dessuten er kommunikasjonen toveis og man får både GPS tale , telefonsamtaler og musikk via 660. Store fordeler og helt verdt prisforskjellen , har man liten plass er 220 helt grei.
Når det gjelder fastmontert eller ei , så synes jeg det er fordelaktig med den fastmontert , på min sykkel har jeg koblet den slik at når tenningen slås av så slår GPSen også seg av. Ingen fare for strømsluk.
Du har mye rett i det med telefonen , men for og belyse litt hvorfor jeg valgte og ha løsningen så kan jeg ta et eksempel. Jeg har kone og to barn og alle er mer eller mindre engstelig når jeg kjører sykkel. En gang kjørte jeg en rute de hjemme visste om og på nyhetene fikk de servert en tragisk mc ulykke på strekningen der jeg kjørte ( jeg kjørte forbi den forulykkede dessverre ) Det først min kone tenkte var å ringe meg , men jeg hørte ikke telefonen når jeg kjørte. Hun ble da sittende i 4 timer og engste seg. Nå med Zumo 660 er problemet løst og jeg kan velge hvem jeg vil ta telefonen for siden hvem som ringer kommer opp i GPS displayet. Jeg trenger ikke snakke med noen om jeg ikke ønsker detbiker7 skrev:Blir nok evt. 220 på meg. Mere snerten, har alt jeg trenger på en GPS, og "telefon-dilldall" har JEG ikke bruk for når jeg kjører mc. Bare godt å ha fri fra mobilen under kjøring vel..? Stopper jo med jevne mellomrom, og tar heller en tlf-samtale da, hvis behov. Men det er MEG. Vi er jo ikke alle like. :-)