Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av mekkern »

SuperMorten skrev:Har også diskutert mye på nettet, anonymt. Da flere og flere steder forlangte fullt navn, valgte jeg å gi meg med de "alvorligste" temaene.
dette er jo en form for sensurering....skulle vi ikke ha mer "åpenhet" etter sist sommer da?
resultatet er jo at de mer kritiske røster blir kneblet...samme hva en er for/mot...hva har vi tjent/tapt på dette?
håper som sagt at dette ikke gir flere ekstremister som da heller går til håndgripligheter istedet for diskusjon. :8-[
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av SuperMorten »

mekkern skrev:
SuperMorten skrev:Har også diskutert mye på nettet, anonymt. Da flere og flere steder forlangte fullt navn, valgte jeg å gi meg med de "alvorligste" temaene.
dette er jo en form for sensurering....skulle vi ikke ha mer "åpenhet" etter sist sommer da?
resultatet er jo at de mer kritiske røster blir kneblet...samme hva en er for/mot...hva har vi tjent/tapt på dette?
håper som sagt at dette ikke gir flere ekstremister som da heller går til håndgripligheter istedet for diskusjon. :8-[
Jeg respekterer for all del de som vil ha fullt navn osv, men siden jeg ikke kan gjemme meg bak et Olsen eller Hansen, hvor det er mange å velge i, tør jeg rett og slett ikke diskutere alvorlige tema lenger. Det mest alvorlige jeg diskuterer nå er MC (og faktisk det eneste), og det er jammen alvorlig nok.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Menalux »

Jeg bruker Facebook titt og ofte. Dette fordi jeg har familie spredt rundt i Norge og i Sverige. Samtidig som jeg går på medium akademiet i Sverige, og bruker nett for å ha kontakt med lærer og elever, samtidig som jeg sendes rundt til ukjente folk som vil ha fjernhealinger, healinger og readinger. Må jo gre auraen dems om de er litt flokete, mener jeg ;-)
svippet litt innom Motorsyklistenes facebook side og pjattet der, truffet nye mennesker og vært med på turer. :prop:

men å oppdatere konstant svada på statusen ,Forteller at jeg er på ferie etc. holder jeg meg for god for.
Medlem Just Girls MC.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av AJ »

Et særtrekk med Facebook er denne "Liker" knappen. Greit nok...
Men hva sier egentlig et klikk på "Liker"?
At du liker det som er skrevet? Jo, jo... Kanskje, det... Skjønt helt sikker på om dette er det viktigste er jeg med rimelig grunn usikker på... :scratch
For hva er det 'likeren' liker? Å få plassert flest mulig "Liker" flest mulig steder for å vise at man er til stede omtrent overalt hele tiden?
Jeg bare spør...

"Liker" uten kommentarer (noe jeg selv har kommet i "skade for" å gjøre selv flere ganger :fool: ) minner mest om en slags EGO-markering (jfr. "Kilroy was here", som vi brukte en del i 'gamledager'...), enn en reell "ja, dette liker jeg! og her er hvorfor jeg liker akkurat dette: ..."
Mulig jeg er helt off-Facebook og langt ute på feil jorde og ikke skjønner tegninga, men noe mer overflatisk enn dette "Liker" systemet på Facebook kan jeg i farten ikke forestille meg...
:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av jhn »

Enig med dæ AJ, ang denne "Liker"greia, :-k :scratch men det ligger vel strengt tatt ikke så mange dype tanker bak disse gule greiene vi e ganske ivrige på :vs

Æ bruke ikke Facebook, æ har en konto eller profil eller hva det kalles der, men har så langt ikke skrevet et eneste ord eller fått en eneste venn.
Også det maset om å bli venn da, hvordan skal man håndtere det? Det kommer jo forespørsler fra fjern og nær. Det e jo greit med folk som befinner seg langt ut i periferien av bekjentskapskretsen, de kan man jo bare dr... i, men nære venner og familie e vel litt værre kanskje. Jaja, foreløbig har det gått bra men....

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Svolp »

Skåååååååååååååååååååååååååååååååål for faen!

GOD NATT! :nattinatti
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av cheron »

Hva er feisbukk?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Intruder »

cheron skrev:Hva er feisbukk?

:lol :lol Trenger jeg svare,eller er det ren "valgkampsvada" fra din side..? =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av cheron »

Intruder skrev:
cheron skrev:Hva er feisbukk?

:lol :lol Trenger jeg svare,eller er det ren "valgkampsvada" fra din side..? =;
Ren provokasjon til dere som ER på feisbukk mens jeg sitter hjemme med pils og snakker med ekte venner her i sofaen :jada:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av rogg »

cheron skrev:
Intruder skrev:
cheron skrev:Hva er feisbukk?

:lol :lol Trenger jeg svare,eller er det ren "valgkampsvada" fra din side..? =;
Ren provokasjon til dere som ER på feisbukk mens jeg sitter hjemme med pils og snakker med ekte venner her i sofaen :jada:
Kom deg på feisbukk å fortell når du sitter hjemme og drikker øl.....da skal du se....når vi vet det da kommer vi alle mann.. Kan ikke sitte hjemme i all hemmelighet med noen hemmelige venner Cheron..

Forresten lenge siden du har vært innom å handlet vafler...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av cheron »

Det har du rett i rogg :) Må ta meg en tur med boblebussen, for mc har jeg ikke lenger :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av SuperMorten »

Forøvrig ang Facebook, "liker-knappen" osv. Jeg hadde jo klikket på "liker" på Aftenposten sine Facebooksider, fordi jeg tenkte at da får jeg nyheter rett i "facen".. Flott.. I en reportasje som engasjerte, skrev jeg en litt satirisk (det var i allefall det som var meningen) kommentar hvor jeg satte saken litt på spissen. Dette ble neste dag smurt utover forsiden til Aftenpostens papirutgave, nettutgave m.m. Med mitt fulle navn. Selvsagt litt fortolket av journalisten, uten at jeg har blitt forespurt i det hele tatt... Kjentfolk ringte meg fra både nord og sør, og lurte på om jeg virkelig hadde sagt det som stod der osv..

Konklusjonen min etter dette er at jeg leser, jeg tenker, jeg formulerer en kommentar, men DRITER i å poste noe som helst... :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av AJ »

Skal ikke pirke for mye :erte borti folk som er aktive Facebook-brukere ;-) , men det kan jo være greit med noen saker som er en smule kritisk til dette mediet - slik som denne:

http://www.aftenposten.no/kultur/Toppsj ... 63136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Globe »

Well...det er fortsatt noen som finner friheten ved å ikke ha TV (kan slås av), det finnes de som ikke ønsker å ha mobiltelefon da de finner at dette er "frihet" (kan også slås av) og det finnes de som ikke ønsker å delta/lese/skrive på Facebook eller andre sosiale medier (kan logges av). Til syvende og sist handler det om en egen kontroll med hva en ønsker å være en del av, hvordan og hva en ønsker å dele.

Synes slike "jeg har valgt å hoppe av" historier blir helt tullete. Hva skal man si? Good for you?

Man tar egne valg, uannsett! Greier man ikke det, ja da kan det jo være greit å skylde på det store "systemet" uannsett om det er Facebook, mobilmaster som gir deg dekning, fjernkontrollens tiltrekningskraft eller følt forventning om tilgjengelighet!

Jeg velger ihverftall å "gå av toget" av og til, men hopper på igjen, når det passer meg. Å stille med opp å se at toget drar og riste på hodet til alle de som sitter der, det gjør jeg ikke!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Duville »

Man skal selvfølgelig være forsiktig med hva man engasjerer seg i både på FB og andre media. Å bruker Losse som "bevis" på at Fb ikke bør brukes av den jevne mann og kvinne er jo litt ekstremt. Hvis man har en rimelig grei tilnærming til dette og vurdere litt hva man legger ut så er det vel ikke så vanskelig å begrense dette til de man er venner med.

At enkelte er så avvisende til hva andre driver med synes jeg imidlertid er ganske ille. Det må vel være opp til enhver hva man holder på med uten at andre skal sitte og se ned på dem for dette. Spiller egentlig ikke noen rolle hva man holder på med bare man trives med det man gjør og det er en smule oppbyggelig mener nå jeg....

Svar