Ny hjelm med speil! - Hva tror dere om denne?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Ny hjelm med speil! - Hva tror dere om denne?

Legg inn av Crinos »

Lamberghini skrev:Slike hjelmer står beskrevet i den eldgamle teksten i Veien til førerkortet - MC, så det har kanskje ikke blitt den helt store suksessen ved tidligere forsøk. Ser for meg at man uten noen form for kompenserende mekanisme er nødt til å holde hodet på en bestemt måte hver gang man ønsker å bruke speilet, og det kan fort bli gammelt. Tror jeg selv ville måtte reise meg opp for å få synsfeltet klar av toppboksen. Men nå fikk jeg lyst til å mekke meg en egen løsning med kamera på koffertracket.
Helt klart den beste løsningen er noe som er fast på sykkelen. Da har man jo "uendelige" muligheter! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

Hva er poenget med speil i hjelmen egentlig? Det jeg trenger å se bak meg ser jeg i de to speilene jeg allerede har. Ser for meg at det bare blir forstyrrende å ha noe flimrende " i pannen"... :sk?
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Crinos skrev:
Lamberghini skrev:Slike hjelmer står beskrevet i den eldgamle teksten i Veien til førerkortet - MC, så det har kanskje ikke blitt den helt store suksessen ved tidligere forsøk. Ser for meg at man uten noen form for kompenserende mekanisme er nødt til å holde hodet på en bestemt måte hver gang man ønsker å bruke speilet, og det kan fort bli gammelt. Tror jeg selv ville måtte reise meg opp for å få synsfeltet klar av toppboksen. Men nå fikk jeg lyst til å mekke meg en egen løsning med kamera på koffertracket.
Helt klart den beste løsningen er noe som er fast på sykkelen. Da har man jo "uendelige" muligheter! :thumleft

:scratch

Kamera i baklyset og ledskjerm i ene speilet ?? :prf
If it ain't broke, I'll break it.

Svar