AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stelvio på helgebesøk :-D
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stelvio på helgebesøk :-D
Kjekt å se at du hadde en flott tur med MG Stelvio :-)
sjøl om den ikke hadde den riktige fargen....
sjøl om den ikke hadde den riktige fargen....

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stelvio på helgebesøk :-D
Satte på karbon skjermforlenger på Tiger i dag. En helt grei jobb...:

Verre med å få ut luftfilteret for årlig rens...
Jeg har satt i et Pipercross vaskbart filter og tenkte jeg skulle gjøre nettopp det, vaske det og sette det inn med ny olje. En enkelt jobb som selv jeg kan greie...
Har gjort dette en gang før og nå denne gangen i dag. Men kommer neppe til å gjøre det igjen! Litt av en jobb for en med ni tommeltotter og altfor lite tålmodighet med rare Triumph-løsninger. Sikkert helt normalt for de som liker å skru på MC. Men jeg er avgjort ikke blant dem!
At det er mange plastdeksler som skal av og mange skruer som skal skrus ut og få på plass igjen, er så sin sak. Likevel krevende nok i seg selv.
Men det toppet seg da ene gjengeinnfestingen på ene siden til radiator- og oljekjølergitteret røk, fikk jeg nesten nok. Denne er laget av Evotech og ikke Triumph, så jeg skal ikke skylde på Triumph i dette tilfellet.
Løsningen ble en gummiforing med gjenger som passet (en slik man bruker til å feste vindskjermskruer i...), men det tok sin tid å finne ut at nettopp dette kunne løse problemet.
I mellomtiden var frustrasjons-nivået helsemessige farefullt høyt
Men fikk da skrudd det hele sammen til slutt og sjekket at ting funka som det skulle.
Imens jeg holdt på tenkte jeg på Stelvio'en jeg hadde til låns i helga... Med luftfilter under førersalen er akkurat den jobben uhyre enkel og lite arbeidskrevende i forhold.
Det samme med bytte av plugger og ventiljustering.
Tror jammen Guzzi har skjønt dette med bruker- og servicevennlighet på disse områdene.
Hos Triumph har man åpenbart ikke samme forståelsen... Og jeg tror ikke britene er alene om dette.


Verre med å få ut luftfilteret for årlig rens...

Jeg har satt i et Pipercross vaskbart filter og tenkte jeg skulle gjøre nettopp det, vaske det og sette det inn med ny olje. En enkelt jobb som selv jeg kan greie...

Har gjort dette en gang før og nå denne gangen i dag. Men kommer neppe til å gjøre det igjen! Litt av en jobb for en med ni tommeltotter og altfor lite tålmodighet med rare Triumph-løsninger. Sikkert helt normalt for de som liker å skru på MC. Men jeg er avgjort ikke blant dem!
At det er mange plastdeksler som skal av og mange skruer som skal skrus ut og få på plass igjen, er så sin sak. Likevel krevende nok i seg selv.
Men det toppet seg da ene gjengeinnfestingen på ene siden til radiator- og oljekjølergitteret røk, fikk jeg nesten nok. Denne er laget av Evotech og ikke Triumph, så jeg skal ikke skylde på Triumph i dette tilfellet.
Løsningen ble en gummiforing med gjenger som passet (en slik man bruker til å feste vindskjermskruer i...), men det tok sin tid å finne ut at nettopp dette kunne løse problemet.
I mellomtiden var frustrasjons-nivået helsemessige farefullt høyt

](./images/smilies/grrr.gif)
Men fikk da skrudd det hele sammen til slutt og sjekket at ting funka som det skulle.
Imens jeg holdt på tenkte jeg på Stelvio'en jeg hadde til låns i helga... Med luftfilter under førersalen er akkurat den jobben uhyre enkel og lite arbeidskrevende i forhold.
Det samme med bytte av plugger og ventiljustering.
Tror jammen Guzzi har skjønt dette med bruker- og servicevennlighet på disse områdene.
Hos Triumph har man åpenbart ikke samme forståelsen... Og jeg tror ikke britene er alene om dette.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
Ække rart du plages, som feiker Øhlins gaffel 

- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
ja visst tusan gjør han det ! Posør??ArcticTiger skrev:Ække rart du plages, som feiker Øhlins gaffel

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
Gaffelbeina er ikke Öhlins, men fjærene inni er definitivt Öhlins! Det kan jeg dokumentere hvis du tviler, godeste ArcticTiger :-)ArcticTiger skrev:Ække rart du plages, som feiker Øhlins gaffel
Du kan sikkert få slike til din Tiger også...

Kom til å tenke på det...: lager Öhlins i det hele tatt gaffelbein, tro...? Er vel kun dempere og fjærer de lager, mener jeg å vite...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
AJ skrev:Gaffelbeina er ikke Öhlins, men fjærene inni er definitivt Öhlins! Det kan jeg dokumentere hvis du tviler, godeste ArcticTiger :-)ArcticTiger skrev:Ække rart du plages, som feiker Øhlins gaffel
Du kan sikkert få slike til din Tiger også...
Kom til å tenke på det...: lager Öhlins i det hele tatt gaffelbein, tro...? Er vel kun dempere og fjærer de lager, mener jeg å vite...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
Ok...
Legger meg selvfølgelig flat for den
.
Ville vært overkill å bytte ut selve forgaffer'n på Tiger. Den er helt klart god nok, men innmaten var for myk. Derfor holder det med å bytte Öhlins fjærene, som gjør en merkbar forskjell. Samme med NITRON demperen bak.
Begge deler til en overkommelig pris, faktisk.
Og siden det fulgte med slike fine Öhlins stickere er det syns å la disse gå til spille. Må jo brukes, de!
Legger meg selvfølgelig flat for den


Ville vært overkill å bytte ut selve forgaffer'n på Tiger. Den er helt klart god nok, men innmaten var for myk. Derfor holder det med å bytte Öhlins fjærene, som gjør en merkbar forskjell. Samme med NITRON demperen bak.
Begge deler til en overkommelig pris, faktisk.
Og siden det fulgte med slike fine Öhlins stickere er det syns å la disse gå til spille. Må jo brukes, de!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stelvio på helgebesøk :-D
4 skruer, vippe over en festemekanisme, og vips så er luftfilteret ute på DukenAJ skrev:Satte på karbon skjermforlenger på Tiger i dag. En helt grei jobb...:
Verre med å få ut luftfilteret for årlig rens...![]()
Jeg har satt i et Pipercross vaskbart filter og tenkte jeg skulle gjøre nettopp det, vaske det og sette det inn med ny olje. En enkelt jobb som selv jeg kan greie...![]()
Har gjort dette en gang før og nå denne gangen i dag. Men kommer neppe til å gjøre det igjen! Litt av en jobb for en med ni tommeltotter og altfor lite tålmodighet med rare Triumph-løsninger. Sikkert helt normalt for de som liker å skru på MC. Men jeg er avgjort ikke blant dem!
At det er mange plastdeksler som skal av og mange skruer som skal skrus ut og få på plass igjen, er så sin sak. Likevel krevende nok i seg selv.
Men det toppet seg da ene gjengeinnfestingen på ene siden til radiator- og oljekjølergitteret røk, fikk jeg nesten nok. Denne er laget av Evotech og ikke Triumph, så jeg skal ikke skylde på Triumph i dette tilfellet.
Løsningen ble en gummiforing med gjenger som passet (en slik man bruker til å feste vindskjermskruer i...), men det tok sin tid å finne ut at nettopp dette kunne løse problemet.
I mellomtiden var frustrasjons-nivået helsemessige farefullt høyt![]()
![]()
Men fikk da skrudd det hele sammen til slutt og sjekket at ting funka som det skulle.
Imens jeg holdt på tenkte jeg på Stelvio'en jeg hadde til låns i helga... Med luftfilter under førersalen er akkurat den jobben uhyre enkel og lite arbeidskrevende i forhold.
Det samme med bytte av plugger og ventiljustering.
Tror jammen Guzzi har skjønt dette med bruker- og servicevennlighet på disse områdene.
Hos Triumph har man åpenbart ikke samme forståelsen... Og jeg tror ikke britene er alene om dette.


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stelvio på helgebesøk :-D
Nettopp! Det er sånn jeg gjerne vil det skal være.TheHaughom skrev: 4 skruer, vippe over en festemekanisme, og vips så er luftfilteret ute på Duken
Luft- og oljefiltre bør være lett å komme til, er min mening. Jeg er av de som bytter begge deler oftere enn intervallene tilsier. Jeg tenker at det er en billig forsikring mot unødig motorslitasje.
På Tiger er oljefilteret plassert lett tilgjengelig, samme med tappeskrue for motoroljen.
Luftfilteret, derimot...

På Stelvio'en jeg lånte er det nok nesten like enkelt som på Duke'en: av med førersal, noen skruer (var det seks stk., tro...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... En nyttig liten karbon-detalj... ;-)
Mandag 2. juli leveres Tiger til service på Gjøvik.
Har fått bekreftet at en Tiger Explorer står klar for meg der oppe til disposisjon resten av dagen i tillegg til dagen etter
Det skal bli både interessant og spennende, ja!
Og rekker jeg det vil det komme en kort omtale av både den og Moto Guzzi Stelvio 8V på MC24.no etter hvert. Frode Moe i MC24 har gitt go! for dette og da er det bare å sette i gang
Men det er mye å gjøre nå før feriestart, så jeg får se hva jeg rekker. Skal nå i hvert fall ta en hel haug med bilder, som blir lagt ut her på MCsiden.no, om ikke annet :-)
Har fått bekreftet at en Tiger Explorer står klar for meg der oppe til disposisjon resten av dagen i tillegg til dagen etter

Det skal bli både interessant og spennende, ja!
Og rekker jeg det vil det komme en kort omtale av både den og Moto Guzzi Stelvio 8V på MC24.no etter hvert. Frode Moe i MC24 har gitt go! for dette og da er det bare å sette i gang

Men det er mye å gjøre nå før feriestart, så jeg får se hva jeg rekker. Skal nå i hvert fall ta en hel haug med bilder, som blir lagt ut her på MCsiden.no, om ikke annet :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: AJ Arena... Klar for å utforske Explorer!
Skal bli gøy å høre hva du synes om den
Finn deg noen riktig svingete veier å kos deg
Jeg har virkelig fått brukt min i ferien, og er STRÅLENDE!!!!!

Finn deg noen riktig svingete veier å kos deg

Jeg har virkelig fått brukt min i ferien, og er STRÅLENDE!!!!!
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Klar for å utforske Explorer!
Strålende hva-for-no' ?ojda skrev: Jeg har virkelig fått brukt min i ferien, og er STRÅLENDE!!!!!

Strålende fornøyd, kanskje


Jo'a... skal bli greit å få tatt en Explorer-tur, ja. Som det også var med Moto Guzzi Stelvio

Håper på en Versys 1000 og Honda VFR1200X Crosstourer turer i løpet av sesongen også. Motorport-kontakten på Jessheim er slett ikke motvillig til å stille en Crosstourer-skyss til disposisjon


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: AJ Arena... Klar for å utforske Explorer!
Ble fin den skjermforlengeren din da Aj
Jeg har drevet å tittet litt på en sånn til min R1 også, for å unngå stensprut og lignende opp på eksos anlegget... Men har enda ikke funnet noen som selger det.. Er jeg bare for dårlig til å sjekke tru
Evt hvor bør jeg sjekke hen? Tips?


- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: AJ Arena... Klar for å utforske Explorer!
Prøv denne du Lasse!
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=r1+ ... &_osacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=r1+ ... &_osacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]